Закон р№ 2130 "Щодо удосконалення процедури відведення земельних ділянок"
Додано: 31 січня 2013 12:31
Для землевпорядників, і зацікавлених
http://www.zemres.com/forum/
Отлично! От 510 до 850 грн штраф человеку с зп в 1300 грнПорушення посадовою особою встановленого законодавством строку погодження (відмови у погодженні) документації із землеустрою тягне за собою накладення штрафу від тридцяти до п’ятдесяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян.
Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене посадовою особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за таке саме порушення
Заявление с отметкой о принятии :)Иришенька писав:основание в документах какое писать?
заменить на простовикопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали
Какая разница?графічні матеріали
Проект
(Тираж 20.06.2013)
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення процедури відведення земельних ділянок
Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
2. У Земельному кодексі України (Відомості Верховної Ради України, 2002 р., № 3-4, ст. 27):
1) у статті 118:
у частині шостій:
у третьому реченні слова “викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші» виключити;
доповнити реченням такого змісту: «Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею»;
частину сьому доповнити абзацом третім такого змісту:
«У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або мотивовану відмову у його наданні, і якщо незаконність такої бездіяльності встановлена рішенням суду, таке рішення суду є дозволом на розроблення відповідного проекту землеустрою»;
2) у статті 123:
частину першу викласти в такій редакції:
“1. Надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.
Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі:
надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення;
формування нової земельної ділянки (крім поділу та об’єднання).
Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в державному земельному кадастрі відповідно до Закону України «Про Державний земельний кадастр», право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.
Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, уповноваженим здійснювати розпорядження цією земельною ділянкою, або на підставі рішення суду.
Земельні ділянки державної та комунальної власності, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об'єкти нерухомого майна, що перебувають у державній чи комунальній власності, передаються особам, зазначеним у пункті “а” частини другої статті 92 цього Кодексу, лише на праві постійного користування»;
у другому реченні абзацу другого частини другої слова “викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші» виключити ;
частину другу доповнити реченням такого змісту: «Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею»;
частину третю після абзацу другого доповнити новим абзацом такого змісту:
«У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозвіл на розроблення документації із землеустрою або мотивовану відмову у його наданні, і якщо незаконність такої бездіяльності встановлена рішенням суду, таке рішення суду є дозволом на розроблення відповідної документації із землеустрою».
У зв’язку з цим абзац третій вважати абзацом четвертим.
1. Статтю 535 Кодексу України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., № 51, ст. 1122) викласти в такій редакції:
“Стаття 535. Порушення строку погодження (відмови у погодженні) документації із землеустрою
Порушення посадовою особою Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування встановленого законодавством строку погодження (відмови у погодженні) документації із землеустрою -
тягне за собою накладення штрафу від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене посадовою особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за таке саме порушення, -
тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян».
II. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
Теперь Печерский суд будет подрабатывать раздачей земельных участков в Крыму.SBB писав:якщо незаконність такої бездіяльності встановлена рішенням суду, таке рішення суду є дозволом на розроблення відповідної документації із землеустрою»
К сожелению, в Крыму "резня" не прекращалась...Chernov писав:начнется недецкая резня
Це - результати голосування про продовження вечірнього пленарного засідання до завершення розгляду питань порядку денного. Голосування по законопроекту 2130 не булоafsen писав:Я так понимаю, одного голоса не хватило??
Відносно органів місцевого самоврядування стаття працювати не будена 100%, оскільки рішення приймається на сесії (колегіально), а не одноосібно посадовою особою. Сесії ради треба скликати кожну неділю щоб дотримуватись строків погодження документації 5+5=?“Стаття 535. Порушення строку погодження (відмови у погодженні) документації із землеустрою
Порушення посадовою особою Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування встановленого законодавством строку погодження (відмови у погодженні) документації із землеустрою -
тягне за собою накладення штрафу від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене посадовою особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за таке саме порушення, -
тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян».
Ця стаття стосується органів, що погоджують документи із землеустрою відповідно до статті 186-1 ЗКУ. ОМС там нема.dzi писав:Відносно органів місцевого самоврядування стаття працювати не будена 100%
Дивіться текст статті 53-5 КУпАП, який міститься у законопроекті.Поковба писав:Ця стаття стосується органів, що погоджують документи із землеустрою відповідно до статті 186-1 ЗКУ. ОМС там нема.
Теперь можно готовиться к очередному всеукраинскому дурдому.SBB писав:Рішення суду в якості підстави застосування принципу мовчазної згоди було виключено з тексту
no На мою думку ні чого не зміниться.dexter3000 писав:Теперь можно готовиться к очередному всеукраинскому дурдому.
Ну, я б не був таким категоричним. Закон, звичайно, для простих смертних навряд чи запрацює масово. Але для непростих - це цілком прийнятна схема надання дозволу на розроблення проектів відведення проблемних ділянок, які ніколи не були б надані у звичайному порядку. І це не просто популізм (можу, звичайно, помилятись, але...)Volodar писав:Закон - чистої води популізм без реальних кроків його втілення, так і залишиться всього-на-всього буковками в книжечці "Земельний кодекс"
"Непрості" завжди вирішували питання по "не простому"SBB писав:Але для непростих - це цілком прийнятна схема надання дозволу на розроблення проектів відведення проблемних ділянок, які ніколи не були б надані у звичайному порядку.
Шановний Вікторе Федоровичу!
02 липня 2013 року Верховною Радою України було прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення процедури відведення земельних ділянок».
Вказаним Законом, зокрема, запроваджується правило, за яким у разі якщо у місячний строк, з дня реєстрації клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, вказаний дозвіл не наданий або не надана мотивована відмова у його наданні, то через місяць з дня закінчення зазначеного строку проект може бути розроблений без надання такого дозволу (принцип мовчазної згоди).
Вважаємо, що набрання чинності такими положеннями неодмінно спровокує масові корупційні зловживання з огляду на наступне.
По-перше, вважаємо, що така норма може широко використовуватись у корупційних схемах з вирішення питань щодо надання дозволів на розроблення проектів землеустрою у випадках, коли надання таких земельних ділянок у загальному порядку є неможливим з огляду на суспільний резонанс. Особливо це стосується відведення земельних ділянок, які мають особливу цінність для суспільства (землі лісового фонду, землі водного фонду, землі зелених зон, землі історичної забудови тощо). У разі набрання чинності прийнятим Законом, заінтересованій особі достатньо буде домовитись із керівником відповідного органу про те, що клопотання про надання дозволу буде проігноровано протягом двох місяців. Після їх спливу, особа буде мати право на розроблення землевпорядної документації, підстав не затвердити яку у відповідного органу не буде. В результаті, завдяки таким механізмам, з державної та комунальної власності можуть бути виведені значні масиви земель.
По-друге, внаслідок впровадження запропонованих норм цілком можливою є ситуація, коли проекти землеустрою щодо відведення однієї і тієї ж земельної ділянки можуть бути розроблені одночасно кількома особами, і всі вони будуть мати однакове право ініціювати державну реєстрацію земельної ділянки і вимагати передачі її у власність або користування. При цьому прийнятий Закон не визначає, наприклад, як мають у такому випадку діяти державні кадастрові реєстратори, а також органи, що є розпорядниками відповідних земель.
По-третє, Закон не містить дієвого механізму його реалізації. Так, незрозумілим є механізм здійснення державної реєстрації земельних ділянок, сформованих за проектом землеустрою, розробленим без дозволу на його виготовлення в порядку «мовчазної згоди». Це пояснюється тим, що згідно з частиною третьою статті 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр»: «державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за заявою: особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки при передачі її у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи». Тобто наявність вказаного дозволу, оформленого рішенням відповідного органу влади, є обов’язковою умовою здійснення державної реєстрації земельної ділянки. Закон України «Про Державний земельний кадастр» не містить положень, які дозволяють здійснити державну реєстрацію земельної ділянки без наявності такого документу, в порядку застосування принципу мовчазної згоди.
Враховуючи викладене, та беручи до уваги можливі значні негативні наслідки набрання прийнятим Законом чинності, просимо відмовитись від його підписання та застосувати до нього «право вето».
Земельна спілка України
Я також схиляюсь такої думки.SBB писав:для непростих - це цілком прийнятна схема надання дозволу на розроблення проектів відведення проблемних ділянок, які ніколи не були б надані у звичайному порядку.
"страшно" буде тільки в перший раз, а далі - будуть просто додатково брати зверху за "принцип мовчазної згоди". Як за ризик.Volodar писав:по-перше, який проектант захоче розробляти проект відведеня у таких випадках;
відмітка про реєстрацію заяви на другому її примірнику плюс два місяці. Якщо раніше я мав у землевпорядну організацію представити дозвіл ради, то тепер - хтось (не зрозуміло хто) має представити вчасно прийняте рішення ради про відмову у наданні мені такого дозволу. Інакше - я замовляю проект. Причому такий, як було написано в моїй заяві.Volodar писав:по-друге, що підтверджуватиме не прийняття рішення у визначений термін;
А ось це - у випадку "непростих" якраз не проблема, а подарунок.Volodar писав:по-третє, такий проект відведення буде затверджуватися тим же органом. А за відсутності видачі дозволу прийняття рішення про його затвердження - фантастика
тут можна погодитися: проектант взяв гроші, зробив документацію, а далі не його проблеми...zemkov писав:"страшно" буде тільки в перший раз, а далі - будуть просто додатково брати зверху за "принцип мовчазної згоди". Як за ризик.
Як Ви собі це представляєте: місцева рада/адміністрація робить розсилку свого рішення про відмову по всіх проектних організаціях України? з якої це радості?zemkov писав:то тепер - хтось (не зрозуміло хто) має представити вчасно прийняте рішення ради про відмову у наданні мені такого дозволу
на здоровий глузд: зареєстрована заява ніяк не може бути підставою на розробки проекту, оскільки не підтверджує факт не надання відмови.zemkov писав:відмітка про реєстрацію заяви на другому її примірнику плюс два місяці
Приклади (затвердження проекту за рішеням суду) в студію, будь-ласка.zemkov писав:Затвердити проект нас взагалі заставили силоміць в судовому порядку.
можуть. А ще цим же законом вводиться адміністративна відповідальність за порушення строків погодження. "Відморозитись" не получиться, одже прийдеться таки погоджувати, або шукати штучну підставу для відмови, що також ризиковано.Volodar писав:...можуть і не взяти і не погодитити
Volodar писав:місцева рада/адміністрація робить розсилку свого рішення про відмову...
А я і не казав, що тут є здоровий глузд. Ніхто не буде займатись розсилкою. Думаю, проектант сам зконтактує з ОМС/РДА і дізнається про хід розгляду заяви. Але я не про це. Мабуть Ви мене не зрозуміли.Volodar писав:на здоровий глузд: зареєстрована заява ... не підтверджує факт не надання відмови.