Поділ земельної ділянки комунальної власності
Правила форуму
Будьте уважними! Перед створенням теми перечитайте Правила форуму і ще раз перевірте, чи дана тема не існує. Теми, які дублюють інші, видаляються без попередження! Повідомлення, які містять не прихований адрес E-mail, видаляються без попередження!
Будьте уважними! Перед створенням теми перечитайте Правила форуму і ще раз перевірте, чи дана тема не існує. Теми, які дублюють інші, видаляються без попередження! Повідомлення, які містять не прихований адрес E-mail, видаляються без попередження!
Поділ земельної ділянки комунальної власності
Доброго дня. Ситуація наступна. Існував договір оренди землі фізичною особою на території населеного пункту (землі комунальної власності, земельна ділянка вільна від забудови), зареєстрований у Держземагенстві до 01.01.2013р. На підставі заяви землекористувача радою було прийнято рішення про розірвання даного договору за згодою сторін та укладено угоду про розірвання. Для того щоб розірвати даний договір на земельну ділянку в реєстраційній службі було зареєстровано право комунальної власності на раду, право оренди земельної ділянки та припинено право оренди.
Рада прийняла рішення про надання дозволу на складання проекту відведення земельної ділянки на фізичну особу на частину даної ділянки. Був розроблений, погоджений проект землеустрою, але в реєстрації земельної ділянки в ДЗК Держземагенством було відмовлено, оскільки за радою вже було зареєстровано право комунальної власності на всю земельну ділянку і зареєструвати новосформовану земельну ділянку неможливо. Держземагенство пропонує розробити на раду технічну документацію по поділу земельної ділянки, зареєструвати право комунальної власності на окремі земельні ділянки і тільки після цього вести мову про перехід права на земельну ділянку.
Все здається і логічно, але навіює певні роздуми. Замовник документації по поділу рада і вона ж мала би платити за дану документацію, а за які кошти? І якщо взяти на майбутнє, це буде не поодинокий випадок, а зокрема якщо на земельні ділянці знаходиться майно, яке перебуває у власності фізичних або юридичних осіб, і якщо частина будівель та споруд відчужується, право оренди припиняється. Тоді щоб надати в оренду кожному власнику будівель окрему земельну ділянку під їхніми будівлями ради знову-таки за свої кошти має зробити технічну документацію по поділу. Воно можливо так і мало би в ідеалі все працювати, але ще раз вертаюся до питання фінансування робіт - де рада має брати на них гроші?
Хотілось почути думку форумчан з цього приводу.
Рада прийняла рішення про надання дозволу на складання проекту відведення земельної ділянки на фізичну особу на частину даної ділянки. Був розроблений, погоджений проект землеустрою, але в реєстрації земельної ділянки в ДЗК Держземагенством було відмовлено, оскільки за радою вже було зареєстровано право комунальної власності на всю земельну ділянку і зареєструвати новосформовану земельну ділянку неможливо. Держземагенство пропонує розробити на раду технічну документацію по поділу земельної ділянки, зареєструвати право комунальної власності на окремі земельні ділянки і тільки після цього вести мову про перехід права на земельну ділянку.
Все здається і логічно, але навіює певні роздуми. Замовник документації по поділу рада і вона ж мала би платити за дану документацію, а за які кошти? І якщо взяти на майбутнє, це буде не поодинокий випадок, а зокрема якщо на земельні ділянці знаходиться майно, яке перебуває у власності фізичних або юридичних осіб, і якщо частина будівель та споруд відчужується, право оренди припиняється. Тоді щоб надати в оренду кожному власнику будівель окрему земельну ділянку під їхніми будівлями ради знову-таки за свої кошти має зробити технічну документацію по поділу. Воно можливо так і мало би в ідеалі все працювати, але ще раз вертаюся до питання фінансування робіт - де рада має брати на них гроші?
Хотілось почути думку форумчан з цього приводу.
- Volodar
- Спец
- Повідомлень: 1795
- З нами з: 17 квітня 2008 12:41
- Репутація: 53
- Область: Житомирська
- Місце роботи: Інше
Проблема лежить набаго глибше, а саме у підставах скасовувати держ реєстрацію ст. 24 http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/361 ... 0396271804DANEK писав:але в реєстрації земельної ділянки в ДЗК Держземагенством було відмовлено, оскільки за радою вже було зареєстровано право комунальної власності на всю земельну ділянку і зареєструвати новосформовану земельну ділянку неможливо.
Саме тут не має підствав скасувати державну реєстрацію власником за його заявою (читай за рішенням міської ради).10. Державна реєстрація земельної ділянки скасовується
Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі:
поділу чи об'єднання земельних ділянок;
якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстровано з вини заявника.
Так , відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр":
10. Державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі:
поділу чи об'єднання земельних ділянок;
якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстровано з вини заявника.
Трактуючи даний закон, якщо земельна ділянка зареєстрована в ДЗК, всі інші дії щодо відокремлення частини земельної ділянки можна провести тільки за поділом земельної ділянки. Місцеві ради в цій ситуації в певній мірі стають на даний час заручниками цього закону, адже вони змушені вишукувати кошти на проведення цих робіт, для того щоб надати ці ділянки в оренду, продати або передати у власність.
10. Державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі:
поділу чи об'єднання земельних ділянок;
якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстровано з вини заявника.
Трактуючи даний закон, якщо земельна ділянка зареєстрована в ДЗК, всі інші дії щодо відокремлення частини земельної ділянки можна провести тільки за поділом земельної ділянки. Місцеві ради в цій ситуації в певній мірі стають на даний час заручниками цього закону, адже вони змушені вишукувати кошти на проведення цих робіт, для того щоб надати ці ділянки в оренду, продати або передати у власність.
- Volodar
- Спец
- Повідомлень: 1795
- З нами з: 17 квітня 2008 12:41
- Репутація: 53
- Область: Житомирська
- Місце роботи: Інше
такDANEK писав:Місцеві ради в цій ситуації в певній мірі стають на даний час заручниками цього закону,
якщо на аукціон то так, в інших випадках - це будуть проблеми землекористувача.DANEK писав:вони змушені вишукувати кошти на проведення цих робіт, для того щоб надати ці ділянки в оренду, продати або передати у власність.
Чому проблеми землекористувача, ділянка ж зареєстрована на раду, технічну документацію треба робити також на раду, замовником технічної документації є рада, надати в оренду частину земельної ділянки, на якій знаходиться майно фіз. чи юр. особи або продати її у власність рада без технічки не зможе.Volodar писав:якщо на аукціон то так, в інших випадках - це будуть проблеми землекористувача.
-
- Спец
- Повідомлень: 461
- З нами з: 07 жовтня 2009 10:34
- Репутація: 149
- Область: Харківська
- Місце роботи: Приватні проектні організації
А в чем проблема то? Какая разница заинтерисованому лицу, Заказчику, как будет сформирован его участок (по проекту или через раздел)? Ведь за проект Заказчик платит, почему бы ему не заплатить за раздел? Не хочет делить пусть берет участок целиком morgayu . Тогда вообще никакой документации не надо. Решение о передаче, оценка, договор, регистрация. Скоро такой раздел будет обычным видом документации, особенно в крупных городах.
- Volodar
- Спец
- Повідомлень: 1795
- З нами з: 17 квітня 2008 12:41
- Репутація: 53
- Область: Житомирська
- Місце роботи: Інше
Ех, проблема як раз і є, і полягає в тому, що на територію яка не використовується (в запасі), але є зареєстрована ділянка в НКС, не можна відвести ділянку іншої конфігурації, бо НКС не приймає - накладка. І ось виходить, замість того щоб скасувати реєстрацію ділянки і на її місце зареєструвати іншу (наприклад, на підставі відповідного рішення ради і проекту відведення), необхідно робити це через ж..у: розділять, дорізать (довідводить), об'єднувать. При цьому замість однієї документації (проекту відведення) робити декілька: про поділ, відведення кусочка у разі розширення, про обєднання і т.д.SBB писав:Я теж не бачу проблеми.
Або займати позицію: це проблеми замовника
Ст.118 ЗКУ передбачає, що проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян. Це стосується передачі земельних ділянок у власність.SBB писав:Я теж не бачу проблеми. ЗУ "Про землеустрій" не обмежує перелік замовників документації. Проект відведення теж замовляється і фінансується в переважній більшості випадків особами, які на момент його розроблення ще не є землекористувачами і землевласниками, і нічого
В ст.123 ЗКУ щодо надання в користування, а відповідно до ст.124 і надання в оренду земельної ділянки чітко не прописано хто замовляє документацію із землеустрою, але є пункт , якщо по заяві не прийнято рішення і не надано відмови, то особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення документації із землеустрою без надання такого дозволу. Трактуючи його, на мою думку, ІМХО, замовником документації можна вважати теж фізичні та юридичні особи, які звертаються з клопотанням.
Відповідно до ст. 26 ЗУ "Про землеустрій" замовниками документації із землеустрою можуть бути органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі.
В випадку, коли на раду зареєстровано право власності на земельну ділянку, і не зареєстровано ніяких інших похідних прав замовником документації по поділу земельної ділянки може бути тільки рада, на яку зареєстровано право власності, знову ж таки ІМХО.
Вихід з даної ситуації бачу тільки в укладанні трьохсторонніх договорів на виконання робіт по складанню технічної документації щодо поділу - рада, виконавець та зацікавлена особа. Фінансування звичайно ж покладається на зацікавлену особу.
Здравствуйте, есть ли у кого какие мысли по поводу следующей ситуации.
Есть земельный участок, условной площадью 10 га, по решению совета отнесен к категории - земли жилой и общественной застройки, код УКЦВЗ 1.11.6.
передавался в аренду для строительства. Землепользователю было разрешено поочередное строительство и ввод объекта в эксплуатацию. И вот в результате такого строительства была построена 1-я очередь, остальная часть участка в процессе освоения. Право собственности на объект 1-й очереди оформлено на 3-е лицо, мало того построенный объект является промышленным и соответственно земельный участок под ним необходимо, ориентировочно 3 га, перевести в категорию - земли промышленности ....
Как в этом случае осуществить раздел земельного участка с отводом одной его части в пользование 3-му лицу еще и с отнесение этой части к другой категории земель.
Были мысли разработать проект отвода с изъятием, и этим проектом сформировать два участка, один изъять и передать в пользование 3-му лицу, с определением этому участку нужной категории, а второй оставить в пользовании того субъекта которому участок передавался ранее.
Земельные ресурсы не в восторге от такой идеи, хотя ранее так всегда делали.
Есть земельный участок, условной площадью 10 га, по решению совета отнесен к категории - земли жилой и общественной застройки, код УКЦВЗ 1.11.6.
передавался в аренду для строительства. Землепользователю было разрешено поочередное строительство и ввод объекта в эксплуатацию. И вот в результате такого строительства была построена 1-я очередь, остальная часть участка в процессе освоения. Право собственности на объект 1-й очереди оформлено на 3-е лицо, мало того построенный объект является промышленным и соответственно земельный участок под ним необходимо, ориентировочно 3 га, перевести в категорию - земли промышленности ....
Как в этом случае осуществить раздел земельного участка с отводом одной его части в пользование 3-му лицу еще и с отнесение этой части к другой категории земель.
Были мысли разработать проект отвода с изъятием, и этим проектом сформировать два участка, один изъять и передать в пользование 3-му лицу, с определением этому участку нужной категории, а второй оставить в пользовании того субъекта которому участок передавался ранее.
Земельные ресурсы не в восторге от такой идеи, хотя ранее так всегда делали.
Повністю згіден, це те що можна назвати одним словом, яке кожне може сам собі вибрати. Чому не можна було передбачити при формуванні нової земельної ділянки за рахунок земель комунальної власності, автоматичне зняття з реєстрації і земельної ділянки і права власності на земельну ділянку ради?Volodar писав:Ех, проблема як раз і є, і полягає в тому, що на територію яка не використовується (в запасі), але є зареєстрована ділянка в НКС, не можна відвести ділянку іншої конфігурації, бо НКС не приймає - накладка. І ось виходить, замість того щоб скасувати реєстрацію ділянки і на її місце зареєструвати іншу (наприклад, на підставі відповідного рішення ради і проекту відведення), необхідно робити це через ж..у: розділять, дорізать (довідводить), об'єднувать. При цьому замість однієї документації (проекту відведення) робити декілька: про поділ, відведення кусочка у разі розширення, про обєднання і т.д.
- malecha
- Спец
- Повідомлень: 744
- З нами з: 22 квітня 2007 16:51
- Репутація: 35
- Область: Тернопільська
- Місце роботи: Приватні проектні організації
- Контактна інформація:
Re: Поділ земельної ділянки комунальної власності
Така ситуація виникла:
Підприємство Х уклало договір оренди землі у 2010 році на площу 0,50 га. У 2011 році ( ще задовго до виникнення теми поділу) укладає додаткову угоду, зменшуючи площу оренди до 0,25 га. У листопаді 2013р. (вже ЗКУ з істотними змінами) приймається рішення сесії про припинення права оренди зовсім у зв'язку з переходом права на нерухоме майно до трьох різних суб'єктів. При цьому підприємство Х пише нотаріальну згоду на вилучення та забуває про цю землю. Підприємства, які набули право власності на майно, почали оформляти проектами (зміна цільового) документи та стикнулися з тим, що ділянки не зможуть зареєструвати, оскільки в кадастрі висить ділянка за підприємством Х на первинну площу 0,50 га.
Хто які бачить практичні та теоретичні виходи зі ситуації?
Поки пропонується підприєству Х поділити земельну ділянку площею 0,50 на відповідну кількість ділянок та сформувати таким чином потрібні ділянки. Але підприємство Х давно забуло про цю землю. І має побоювання щодо вимоги сплати орендної плати (дані земельного кадастру наявні то). А, припустимо, якби підприємство Х взагалі було ліквідоване? Що і як ділити, коли нерухоме майно в одних, оренда по кадастру в інших?
Дякую за висловнені думки.
Підприємство Х уклало договір оренди землі у 2010 році на площу 0,50 га. У 2011 році ( ще задовго до виникнення теми поділу) укладає додаткову угоду, зменшуючи площу оренди до 0,25 га. У листопаді 2013р. (вже ЗКУ з істотними змінами) приймається рішення сесії про припинення права оренди зовсім у зв'язку з переходом права на нерухоме майно до трьох різних суб'єктів. При цьому підприємство Х пише нотаріальну згоду на вилучення та забуває про цю землю. Підприємства, які набули право власності на майно, почали оформляти проектами (зміна цільового) документи та стикнулися з тим, що ділянки не зможуть зареєструвати, оскільки в кадастрі висить ділянка за підприємством Х на первинну площу 0,50 га.
Хто які бачить практичні та теоретичні виходи зі ситуації?
Поки пропонується підприєству Х поділити земельну ділянку площею 0,50 на відповідну кількість ділянок та сформувати таким чином потрібні ділянки. Але підприємство Х давно забуло про цю землю. І має побоювання щодо вимоги сплати орендної плати (дані земельного кадастру наявні то). А, припустимо, якби підприємство Х взагалі було ліквідоване? Що і як ділити, коли нерухоме майно в одних, оренда по кадастру в інших?
Дякую за висловнені думки.
-
- Спец
- Повідомлень: 99
- З нами з: 19 лютого 2015 13:07
- Репутація: -3
- Область: Одеська
- Місце роботи: Землевпорядник органу місцевого самоврядування
Re: Поділ земельної ділянки комунальної власності
Розірвати договір оренди може і місцева рада, якщо є нотаріальна згода юрособи на припинення права користування і є рішення сесії про припинення права оренди. Якщо ж юрособа ліквідована, то тоді лише через суд, хоча у нас був випадок, коли реєстраційна служба обійшлась і без суду. При реєстрації розірвання договору оренди попередню буде зареєстроване право комунальної власності на земельну ділянку 0,50 га. Місцева рада може здійснити поділ земельної ділянки комунальної власності за технічною документацією, а потім передати утвореніземельні ділянки з комунальної власності в оренду трьом суб'єктам.
-
- Молоденький(ка)
- Повідомлень: 10
- З нами з: 21 квітня 2015 16:10
- Репутація: 0
- Область: Рівненська
- Місце роботи: Землевпорядник органу місцевого самоврядування
Поділ земельної ділянки комунальної власності
Доброго дня! Чи обов'язково оформляти територіальній громаді міста в особі міської ради правовстановлюючі документи на земельну ділянку, яка перебуває у запасі?
- квиточка
- Молоденький(ка)
- Повідомлень: 19
- З нами з: 15 січня 2016 09:55
- Репутація: 0
- Область: Полтавська
- Місце роботи: Землевпорядник органу місцевого самоврядування
Витяг з державного кадастру
будь ласка підскажіть кому треба надавати дозвіл на поділ земельної ділянки, якщо земельна ділянка в комунальній власністі селищої ради (є свідоцтво на власність) звертається товариство (у якого є свідоцтво на власність на будівлі
Востаннє редагувалось 18 серпня 2016 11:12 користувачем квиточка, всього редагувалось 1 раз.
- ппзкб
- Спец
- Повідомлень: 2588
- З нами з: 19 лютого 2015 13:13
- Репутація: 669
- Область: Вінницька
- Місце роботи: Приватні проектні організації
Витяг з державного кадастру
квиточка, власнику зем.ділянки
тільки чому в цій темі? no
тільки чому в цій темі? no
Востаннє редагувалось 18 серпня 2016 11:14 користувачем ппзкб, всього редагувалось 1 раз.
- квиточка
- Молоденький(ка)
- Повідомлень: 19
- З нами з: 15 січня 2016 09:55
- Репутація: 0
- Область: Полтавська
- Місце роботи: Землевпорядник органу місцевого самоврядування
Витяг з державного кадастру
тобто селищній раді
- ппзкб
- Спец
- Повідомлень: 2588
- З нами з: 19 лютого 2015 13:13
- Репутація: 669
- Область: Вінницька
- Місце роботи: Приватні проектні організації
Витяг з державного кадастру
квиточка, тобто да
- квиточка
- Молоденький(ка)
- Повідомлень: 19
- З нами з: 15 січня 2016 09:55
- Репутація: 0
- Область: Полтавська
- Місце роботи: Землевпорядник органу місцевого самоврядування
Поділ земельної ділянки комунальної власності
А може сел.рада ( сама собі) надавати дозвіл на розподіл земельної ділянки
- ппзкб
- Спец
- Повідомлень: 2588
- З нами з: 19 лютого 2015 13:13
- Репутація: 669
- Область: Вінницька
- Місце роботи: Приватні проектні організації
Поділ земельної ділянки комунальної власності
квиточка, Може. сесія ОМС надає своєму виконкому право укласти договір на виконання робіт по складанню тех. док на розподіл
Поділ земельної ділянки комунальної власності
186-1 статья зем кодекса и 56 закона про землеустрий не предусматривают дозволу рады-розпорядника ком земли на разработку тех док на раздел
-
- Спец
- Повідомлень: 143
- З нами з: 27 серпня 2014 15:29
- Репутація: 6
- Область: Донецька
- Місце роботи: Землевпорядник органу місцевого самоврядування
Поділ земельної ділянки комунальної власності
Там не дозвіл, там згода. Суть практически не меняется, дается точно также решением ОМС.
Поділ земельної ділянки комунальної власності
Та хоть дозвіл хоть згода - они не предусмотрені законодательством.
В отдельной теме на форуме єто обсуждается.
Згода власника предусмотрена, а міська рада только розпорядник.
В отдельной теме на форуме єто обсуждается.
Згода власника предусмотрена, а міська рада только розпорядник.
- Volodar
- Спец
- Повідомлень: 1795
- З нами з: 17 квітня 2008 12:41
- Репутація: 53
- Область: Житомирська
- Місце роботи: Інше
Поділ земельної ділянки комунальної власності
А чим вам конституція не підходить?
Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.
Поділ земельної ділянки комунальної власності
Ну почемуто в законе про землеустрий про державу написали четко-розпорядник, а про комунальную землю забыли!
Вот по этому Конституция и не подходит. Законы читать нужно так как в них написано а не придумывать как бы их обманут и что в них на самом деле имелось ввиду
Вот по этому Конституция и не подходит. Законы читать нужно так как в них написано а не придумывать как бы их обманут и что в них на самом деле имелось ввиду