і як Вам ця відповідь?Поковба писав:Перва відповідь обласного ДЗА, друга ДЗА
Статья. Особенности оформления прав на земельные участки после 1 января 2013 года
Правила форуму
Будьте уважними! Перед створенням теми перечитайте Правила форуму і ще раз перевірте, чи дана тема не існує. Теми, які дублюють інші, видаляються без попередження! Повідомлення, які містять не прихований адрес E-mail, видаляються без попередження!
Будьте уважними! Перед створенням теми перечитайте Правила форуму і ще раз перевірте, чи дана тема не існує. Теми, які дублюють інші, видаляються без попередження! Повідомлення, які містять не прихований адрес E-mail, видаляються без попередження!
-
- Спец
- Повідомлень: 71
- З нами з: 08 липня 2011 13:30
- Репутація: 0
- Область: Херсонська
- Місце роботи: Землевпорядник органу місцевого самоврядування
- Контактна інформація:
- Поковба
- Спец
- Повідомлень: 704
- З нами з: 13 вересня 2009 14:16
- Репутація: 0
- Область: Закарпатська
- Місце роботи: Землевпорядник органу місцевого самоврядування
- Контактна інформація:
Не хотів би нікого ображати. Ви розумна, освідчена людина то оцініть її.karoglazaya писав:і як Вам ця відповідь?
Повна неадекватність тих людей, які стоять вище і відписують ось цей брєд. Я розумію, що законодавство не досконале і, скорше за все, не всі проекти законів Ви розробляли (маю на увазі ДЗА), але ж не залишайте ОМС, землевпорядні організації та громадян наодинці зі своїми земельними проблемами. Особливо в той період коли, як правильно вийти з тої чи іншої ситуації, вже не знає ніхто. А от, в неофіційному порядку роздаються сумнівні рекомендації щодо застосування тих чи інших норм законодавства. Чому ж тільки в неофіційному?
Взагалі, в мене особисто, появляються сумніви, щодо доцільності існування такої структури. Чи вся їхня діяльність зводиться до видачі сертифікатів та дерибану земель с/г призначення державної власності!?
- Solpadeine
- Спец
- Повідомлень: 1102
- З нами з: 29 листопада 2011 19:22
- Репутація: 0
- Область: Дніпропетровська
- Місце роботи: Інше
- Контактна інформація:
вимагати ще щось - ні... буду робити висновок з поданих документів... але з врахуванням вимог ЗК (де технічка - лише по декретним рішенням)Dreder писав:Ви будете вимагати від людини ще якісь документи, які зможуть встановити факт чи це новосформована земельна ділянка чи ділянка, яка перебувала у користуванні людини?

- Dreder
- Спец
- Повідомлень: 137
- З нами з: 21 лютого 2013 20:44
- Репутація: 0
- Область: Полтавська
- Місце роботи: Інше
Я так зрозумів згідно статті 79-1 ЗКУ формування земельних ділянок НЕ проблема реєстраторів реєстраційних служб, а проблема кадастрових реєстраторів. Є ділянка зареєстрована в ДЗК, є рішення про передачу у власність даної земельної ділянки громадянину, в чому проблема? Ви хочете встановити законність дій кадастрових реєстраторів та ОМС?Solpadeine писав:вимагати ще щось - ні... буду робити висновок з поданих документів... але з врахуванням вимог ЗК (де технічка - лише по декретним рішенням)
Добрий вечір! Підкажіть будь-ласка, можливо хтось стикався із таким питанням. Є обєкт нерухомого майна, який перебуває у власності районної ради, а земля у межах населеного пункту. Як оформити право на зазначену земельну ділянку? Як на мене, то відповідно до п. 6 перехідних положень ЗУ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів Укр. щодо розмежування земель..." дозвіл на відведення ділянки та затвердження проекту має здійснювати сільська рада, а реєструвати право комунальної власності на ділянку буде райрада. Чи може не так?
-
- Спец
- Повідомлень: 173
- З нами з: 24 березня 2013 19:28
- Репутація: 1
- Область: Закарпатська
- Місце роботи: Інше
Як раз займаюсь вивченням цього питання. Я підтримую Вашу думку, але вчора було проведено нараду з цього приводу в одній з райрад. Так територіальний відділ ДЗА сказав що вони не знають як посвідчити право спільної власності територіальних громад району, і запропонували - після "затвердження", прав власності оформляє сільрада, міськрада та вони передають у постійне користування райраді або її установі, підприємсту і т.п. по 92 ЗК.Іринка написала
Є обєкт нерухомого майна, який перебуває у власності районної ради, а земля у межах населеного пункту. Як оформити право на зазначену земельну ділянку? Як на мене, то відповідно до п. 6 перехідних положень ЗУ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів Укр. щодо розмежування земель..." дозвіл на відведення ділянки та затвердження проекту має здійснювати сільська рада, а реєструвати право комунальної власності на ділянку буде райрада. Чи може не так?
Намагалась обгрунтувати їх думку, щось в мене дуже вийшло у звязку з наступним:
Законодавець вніс зміни до пункту «б» частини 2 статті 83 Земельного кодексу України та передбачив, що до земель комунальної власності відносяться земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об’єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування. Наведені зміни були внесені Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності» № 5245.
Частина 2 стаття 122 Земельного кодексу передбачає повноваження обласних та районних рад щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування з відповідних земель спільної власності територіальних громад для всіх потреб.
Пункт 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності» передбачає, що з дня набрання чинності цим Законом (01.01.2013 року) комунальної власності відповідних територіальних громад вважаються:
а) земельні ділянки:
на яких розташовані будівлі, споруди, інші об’єкти нерухомого майна комунальної власності відповідної територіальної громади;
які перебувають у постійному користуванні органів місцевого самоврядування, комунальних підприємств, установ, організацій;
б) всі інші землі, розташовані в межах відповідних населених пунктів, крім земельних ділянок приватної власності та земельних ділянок, зазначених у підпунктах "а" і "б" пункту 4 цього розділу.
Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначає, що районні та обласні ради – органи місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст.
Тут правда ще не хватає якісного нормативно-обгрунтованого визначення "комунальна власність".
- Volodar
- Спец
- Повідомлень: 1795
- З нами з: 17 квітня 2008 12:41
- Репутація: 53
- Область: Житомирська
- Місце роботи: Інше
Пітримую. Думаю, що це саме правильно.Міа писав:Як раз займаюсь вивченням цього питання. Я підтримую Вашу думку, але вчора було проведено нараду з цього приводу в одній з райрад. Так територіальний відділ ДЗА сказав що вони не знають як посвідчити право спільної власності територіальних громад району, і запропонували - після "затвердження", прав власності оформляє сільрада, міськрада та вони передають у постійне користування райраді або її установі, підприємсту і т.п. по 92 ЗК.
Зареєструвати право спільної комунальної власності на земельну ділянку за реалій і "розумності" юристів-реєстраторів прав, буде не можливо. Боюся уявити, які документи затребують реєстратори прав у районних рад, щоб зареєтрувати право спільної комунальної власності. Враховуючи ЗУ "Про місцеве самоврядування" будуть вимагати якісь рішення від кожного суб"єкта права власності, тобіш сільської ради. Цікаво яка буде власність сільна сумісна чи спільна часткова. Якщо часткова, то як будуть визначати частки: по кількості населення? по площі сілської ради? 5+5=?
Багато було роздумів як визначити частки в районній комунальній вланості - в школі в райцентрі? по кількості учнів від тергромад, які там навчаються?
Питання спільної комунальної власності тергромад складне, і саме головне фахівців в Україні які б мали хоч якесь адекватне розуміння не має.
Востаннє редагувалось 19 квітня 2013 12:02 користувачем Volodar, всього редагувалось 1 раз.
Здається у 2000 чи 2001 році було рішення Вищого адміністративного судуVolodar писав:Питання спільної комунальної власності тергромад складне, і саме головне фахівців в Україні які б мали хоч якесь адекватне розуміння не має.
по справі за позовом міської ради до районної та обласної про визнання за нею права власності на декілька обєктів - нерухомого майна (колишнього воєнкомату), що знаходяться в межах населенного пункту.
В результаті позов не був задоволений, але суд зазначив, що все майно районної ради є спільною власністю громад району, і розпорядження цим майном здійснюється шляхом прийняття рішень представниками територіальних громад, які обрані депутатами до районної ради.
Такаж думка судом вказана і по майну обласної ради.
Як знайду рішення викину.
- Volodar
- Спец
- Повідомлень: 1795
- З нами з: 17 квітня 2008 12:41
- Репутація: 53
- Область: Житомирська
- Місце роботи: Інше
Ну рішенням наших судів я не дивуюся, а ось щодо розпорядження то тут:Alexxp писав:суд зазначив, що все майно районної ради є спільною власністю громад району, і розпорядження цим майном здійснюється шляхом прийняття рішень представниками територіальних громад, які обрані депутатами до районної ради.
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/280 ... 0396271804
1. Виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються такі питання:
19) вирішення за дорученням відповідних рад питань про продаж, передачу в оренду, концесію або під заставу об'єктів комунальної власності, які забезпечують спільні потреби територіальних громад і перебувають в управлінні районних, обласних рад,
На сьогодні ЗУ про розмежування і ЗКУ визначає лише право територіальної громади на земельні ділянки. Є спільна власніть територіальних громад як похідна від права окремої територіальної громади.
Тому могли і підтримати своїх колег з райвідділу morgayu . Нажаль з цього пиатння державні реєстратори мовчать.
Я згідна, що законодавство мягко кажучи "з пробелами", але треба якось працювати. 92 стаття говорить, що у постійне користування земельні ділянки надаються державним підприємствам, установам, організаціям, але райрада не є підприємством, установою, організацією у визначенні Господарського кодексу. То як з цим бути? Що робити із землею. Згідна, що у світлі статті 86 ЗКУ земельна ділянка під майном, власником якої є райрада, по визначенню не може бути спільною власністю територіальних громад. І що?
- ExTreme
- Спец
- Повідомлень: 261
- З нами з: 06 червня 2008 00:18
- Репутація: -16
- Область: Житомирська
- Місце роботи: Приватні проектні організації
Всем коллегам доброго дня!Нужно обговорить такое вот дельце-1).Есть решение горсовета о разрешении на изготовление тех .док.щодо оформлення права власності на зем.діл(сокращаю),тобто держ.акта, датоване ще 2012роком на 1048 кв.м з яких 1000 для ожб та 48 кв.м для осг,на ділянці є будинок (існуюча забудова) право власності на нього теж є!
Робимо тех.док по встановленню зовнішніх меж земел.діл в натурі ,площа ділянки відповідає рішенню ради,так як останнє робилось по нашим кад.планам!Почали етап погодження тех.док. і тут гол.архітектор відмовляється підписати висновки про наявні обмеження в
зв"язку з відсутністю ген.плана міста.
Увага ,саме питання: яким чином обійти гол.архітектора??
Згідно з ЗК України "Про землеустрій" при складанні тех.док.по встановленню зовнішніх меж ділянки ,висновки про обмеження архітектури не потрібні в загалі!!?? Так чи ні??!!
Які думки з цього приводу і в загалі в когось є така сама проблема і як з нею боретесь??!
Заздалегідь Дякую за підтримку та участь в обговоренні!!
Робимо тех.док по встановленню зовнішніх меж земел.діл в натурі ,площа ділянки відповідає рішенню ради,так як останнє робилось по нашим кад.планам!Почали етап погодження тех.док. і тут гол.архітектор відмовляється підписати висновки про наявні обмеження в
зв"язку з відсутністю ген.плана міста.
Увага ,саме питання: яким чином обійти гол.архітектора??
Згідно з ЗК України "Про землеустрій" при складанні тех.док.по встановленню зовнішніх меж ділянки ,висновки про обмеження архітектури не потрібні в загалі!!?? Так чи ні??!!
Які думки з цього приводу і в загалі в когось є така сама проблема і як з нею боретесь??!
Заздалегідь Дякую за підтримку та участь в обговоренні!!
- Dreder
- Спец
- Повідомлень: 137
- З нами з: 21 лютого 2013 20:44
- Репутація: 0
- Область: Полтавська
- Місце роботи: Інше
Поділіться досвідом при таких ситуаціях:
1. В громадянина є рішення про надання дозволу та передачу у власність земельних ділянок (осг та під будинком) і про затвердження технічки з уточненими площами прийняті у 2012 році. В такому випадку реєстраційна служба видає свідоцтва на обидві земельні ділянки. Чи інші варанти?
2. В громадянина є рішення про надання дозволу та передачу у власність земельних ділянок (осг та під будинком) прийняте до 2013 року та рішення про затвердження технічки з уточненими площами прийняті у 2013 році. Я вважаю останнє рішення незаконними. Проте кадастрові реєстратори вмудрилися по таких рішеннях понадавати витягів з ДЗК. Є варіант переробити технічку із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку на технічку із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). Проте такий варіант можливий на земельні ділянки під будинками, а як же ділянка для ведення ОСГ біля будинку??? Реєстраційна видасть свідоцтво про право власності на одну земельну ділянку на якій розташований будинок. Варіанти?
3. Є червоний державний акт. Землевпорядна організація виготовила технічну документацію на дві ділянки. Два витяги два кадастрові номери. Площі не збігаються (або збігаються), цільове призначення збігається (є випадки коли і не збігається), видавати витяги з ДРРП без видачі свідоцтв?? Заставляти переробляти технічку щодо складання документів на поділ/об'єднання та видавати на кожну новосформовану ділянку по свідоцтву????
4. Громадянин в 2013 році захотів отримати нову земельну ділянку в межах або за межами населеного пункту. У порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності буде сформовано таку земельну ділянку. Проте ми повинні чітко розуміти, що державна/комунальна земля розмежована. Те що в межах населених пунктів комунальне, що за межами державне. Тільки 90% населених пунктів України мають встановлені межі. Виходить, де немає меж, то людина не зможе отримати земельну ділянку оскільки людина повинна отримати земельну ділянку саме з КОМУНАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ????
Це просто жах. Ваші коментарі, поради.
1. В громадянина є рішення про надання дозволу та передачу у власність земельних ділянок (осг та під будинком) і про затвердження технічки з уточненими площами прийняті у 2012 році. В такому випадку реєстраційна служба видає свідоцтва на обидві земельні ділянки. Чи інші варанти?
2. В громадянина є рішення про надання дозволу та передачу у власність земельних ділянок (осг та під будинком) прийняте до 2013 року та рішення про затвердження технічки з уточненими площами прийняті у 2013 році. Я вважаю останнє рішення незаконними. Проте кадастрові реєстратори вмудрилися по таких рішеннях понадавати витягів з ДЗК. Є варіант переробити технічку із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку на технічку із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). Проте такий варіант можливий на земельні ділянки під будинками, а як же ділянка для ведення ОСГ біля будинку??? Реєстраційна видасть свідоцтво про право власності на одну земельну ділянку на якій розташований будинок. Варіанти?
3. Є червоний державний акт. Землевпорядна організація виготовила технічну документацію на дві ділянки. Два витяги два кадастрові номери. Площі не збігаються (або збігаються), цільове призначення збігається (є випадки коли і не збігається), видавати витяги з ДРРП без видачі свідоцтв?? Заставляти переробляти технічку щодо складання документів на поділ/об'єднання та видавати на кожну новосформовану ділянку по свідоцтву????
4. Громадянин в 2013 році захотів отримати нову земельну ділянку в межах або за межами населеного пункту. У порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності буде сформовано таку земельну ділянку. Проте ми повинні чітко розуміти, що державна/комунальна земля розмежована. Те що в межах населених пунктів комунальне, що за межами державне. Тільки 90% населених пунктів України мають встановлені межі. Виходить, де немає меж, то людина не зможе отримати земельну ділянку оскільки людина повинна отримати земельну ділянку саме з КОМУНАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ????
Це просто жах. Ваші коментарі, поради.
- DeNos
- Спец
- Повідомлень: 156
- З нами з: 19 травня 2008 22:12
- Репутація: 0
- Область: Миколаївська
- Місце роботи: Приватні проектні організації
Шановні форумчани, може хто стикався з подібною ситуацією. У людини був "червоний" д.а., але з часом вона цей "папірець" благополучно загубила. Філія ДЗК по копії старого д.а. зробила тех.док. по встановленню меж і людина отримала витяг з ДЗК. Зараз стоїть проблема реєстрації в Укрдержреєстрі, оскільки туди просять оригінал втраченого держакту. Все було б нічого якби видавали дублікати, але ж їх вже не видають. На думку не приходять ніяки варіанти виходу з ситуації. Може в кого є думки з цього приводу: як оформити своє право власності на земельну дялянку. якщо державний акт втрачено?
- ExTreme
- Спец
- Повідомлень: 261
- З нами з: 06 червня 2008 00:18
- Репутація: -16
- Область: Житомирська
- Місце роботи: Приватні проектні організації
А як розуміти п.2.8 інструкції про встановлення (відновлення )меж зем.ділянок,а саме:Тех.док із землеустрою щодо встановлення (відновлення )меж зем.ділянок включає:перелік обмежень у використанні зем.діл і наявні земельні сервітути!!??Ким повинен бути наданий цей перелік і якого виду він передбачений мені не відомо!SBB писав: так

- Solpadeine
- Спец
- Повідомлень: 1102
- З нами з: 29 листопада 2011 19:22
- Репутація: 0
- Область: Дніпропетровська
- Місце роботи: Інше
- Контактна інформація:
http://drsu.gov.ua/show/10407 або дублікат, або рішення судуDeNos писав:просять оригінал втраченого держакту.

[upd=1366814542][/upd]
цільових два? ОЖБ та ОСГ?Dreder писав:3. Є червоний державний акт.

взагалі-то так... правовстановлювальний документ є...Dreder писав:видавати витяги з ДРРП без видачі свідоцтв??
-
- Молоденький(ка)
- Повідомлень: 14
- З нами з: 31 травня 2011 11:16
- Репутація: 0
- Область: АР Крим
Попробуйте так, может пройдет - Дайте объявление в местную газету (по месту расположения зем. участка) типа - утраченный госакт серии № ** считать недействительным, после выхода объявления оригинал газеты предоставьте вместе с вытягом ДЗК в минюст. Для пущей уверенности попробуйте в столе находок взять справку, что госакт не находили.DeNos писав:Шановні форумчани, може хто стикався з подібною ситуацією. У людини був "червоний" д.а., але з часом вона цей "папірець" благополучно загубила. Філія ДЗК по копії старого д.а. зробила тех.док. по встановленню меж і людина отримала витяг з ДЗК. Зараз стоїть проблема реєстрації в Укрдержреєстрі, оскільки туди просять оригінал втраченого держакту. Все було б нічого якби видавали дублікати, але ж їх вже не видають. На думку не приходять ніяки варіанти виходу з ситуації. Може в кого є думки з цього приводу: як оформити своє право власності на земельну дялянку. якщо державний акт втрачено?
[upd=1366878769][/upd]
не все нотариусы берутся за оформление сделок по кадастровому номеру. И опять же вопрос - а как же право бесплатной приватизации? оно будет считаться использованным или нет? Участок то был зарегистрирован...Solpadeine писав: якщо просто присвоїти кадастровий номер і продати - технічка morgayu у власність - проект
- Nikonin
- Спец
- Повідомлень: 75
- З нами з: 03 листопада 2010 10:30
- Репутація: 0
- Область: Запорізька
- Контактна інформація:
У нас із цієї ситуації виходять наступним чином:DeNos писав:Шановні форумчани, може хто стикався з подібною ситуацією. У людини був "червоний" д.а., але з часом вона цей "папірець" благополучно загубила. Філія ДЗК по копії старого д.а. зробила тех.док. по встановленню меж і людина отримала витяг з ДЗК. Зараз стоїть проблема реєстрації в Укрдержреєстрі, оскільки туди просять оригінал втраченого держакту. Все було б нічого якби видавали дублікати, але ж їх вже не видають. Надумку не приходять ніяки варіанти виходу з ситуації. Може в кого є думки з цього приводу: як оформити своє право власності на земельну дялянку. якщо державний акт втрачено?
Людина бере старе рішення/розпорядження про передачу йому у власність цієї земельної ділянки, розробляється технічка по встановленню (відновленню) меж, ми видаємо витяг з ДЗК, і людина йде до реєстраційної служби отримувати свідоцтво, як на новосформовану земельну ділянку. Реєстраційна служба погодилася закрити очі на те, що правовстановлюючий уже був, бо оце
виконати неможливо, суди на це не йдуть V_BobruiskSolpadeine писав:http://drsu.gov.ua/show/10407 або дублікат, або рішення суду
Хай вибачить мене колишній колега, але я не знаю, що вони у тому УРКдержреєстрі курять, але державні акти на чистих папірцях... 5+5=? цікаво було б на це подивитися

- Solpadeine
- Спец
- Повідомлень: 1102
- З нами з: 29 листопада 2011 19:22
- Репутація: 0
- Область: Дніпропетровська
- Місце роботи: Інше
- Контактна інформація:
ну самі ж розумієте, що це ненадовго... будь-яка перевірка - і всеNikonin писав:Реєстраційна служба погодилася закрити очі на те, що правовстановлюючий уже був, бо оце

формування нових ділянок - самі знаєте через щоNikonin писав:розробляється технічка по встановленню (відновленню) меж
якщо право власності не було зареєстроване - то і право не використанеАлеxxxey писав:а как же право бесплатной приватизации

-
- Спец
- Повідомлень: 71
- З нами з: 27 вересня 2012 13:09
- Репутація: 0
- Область: Хмельницька
- Місце роботи: ДЗК(область, район)
То Ви підтверджуєте, що право не використане, але заперечуєте, що в такому випадку можна видати свідоцтво у разі втрати Д.А.Solpadeine писав:якщо право власності не було зареєстроване - то і право не використане
Я ж повністю підтримую Алеxxxey та Nikonin, окільки, виходячи з Вашої позиції про отримання лише витягів з ДЗК та Держреєстру, нотаріус не зможе оформити жодну цивілку, а потім і спадщину, без оригіналу правовстановлюючого документу. А це замкнутий круг.
І не кажіть, що всім в суд! Бо ця позиція, коли надопускають помилок всі підряд (ДЗК, Держкомзем, законодавець), а виправляти ніхто не хоче, вже дістала! Саме простіше сказати людині - це не моя вина, що ви загубили Д.А., а законодавець не передбачив можливості поновлення правовстановлюючого документу, то йдіть в суд. А людині треба заплатити адвокату, держмито, пройти сім кругів ада, потім заплатити в реєстраційну службу за реєстрація права. І після цього, ми - прості "клєрки", "реєстратори" і прочі чіновнічішки мєлкого пошиба, кажемо, що держава погана. А ми які!!? А держава - це не ми!!?
- Dreder
- Спец
- Повідомлень: 137
- З нами з: 21 лютого 2013 20:44
- Репутація: 0
- Область: Полтавська
- Місце роботи: Інше
Думки у Вас вірні, на жаль у кожного своя хата з краю. І тільки форум дає змогу виплеснути те наболівше не боячись розправи з верху. Тут варіантів не багато або чекати законодавчого врегулювання, або йти на порушення законодавства, або зав'язати з державною службою.Юлія 1985 писав:І не кажіть, що всім в суд! Бо ця позиція, коли надопускають помилок всі підряд (ДЗК, Держкомзем, законодавець), а виправляти ніхто не хоче, вже дістала! Саме простіше сказати людині - це не моя вина, що ви загубили Д.А., а законодавець не передбачив можливості поновлення правовстановлюючого документу, то йдіть в суд. А людині треба заплатити адвокату, держмито, пройти сім кругів ада, потім заплатити в реєстраційну службу за реєстрація права. І після цього, ми - прості "клєрки", "реєстратори" і прочі чіновнічішки мєлкого пошиба, кажемо, що держава погана. А ми які!!? А держава - це не ми!!?