Статья. Особенности оформления прав на земельные участки после 1 января 2013 года
Правила форуму
Будьте уважними! Перед створенням теми перечитайте Правила форуму і ще раз перевірте, чи дана тема не існує. Теми, які дублюють інші, видаляються без попередження! Повідомлення, які містять не прихований адрес E-mail, видаляються без попередження!
Будьте уважними! Перед створенням теми перечитайте Правила форуму і ще раз перевірте, чи дана тема не існує. Теми, які дублюють інші, видаляються без попередження! Повідомлення, які містять не прихований адрес E-mail, видаляються без попередження!
teo, Кто получит право собственности? Громада или будущий землепользователь? Я уже писал что согласно п. 9 переходящих положений в законе о розмежевании государственных и комунальных земель принятие решения о передаче земельного участка (первичная приватизация) возможно только после регистрации данного участка за громадой. Вопрос изготовления документации на гражданина (юрлицо) или на громаду и порядок регистрации в ДЗК остаеться открытытм.
-
- Повідомлень: 2
- З нами з: 18 грудня 2012 16:18
- Репутація: 0
- Область: Миколаївська
- Місце роботи: Не маю відношення до землевпорядкування
Справа в тому, що Витяг з поземельної потрібен був для отримання свідоцтва про спадщину.
А вся ця ситуація якраз спірна саме через наявність кадастрового номера. Тобто ділянки з номером давно внесені в реєстр. Але в моєму випадку ніхто це не перевірив і просто змусили виготовляти техдокументацію по відновленню меж (яка зовсім недешево обійшлася - 9 точок + план + обмінний файл). Після цього внесли інформацію про ділянку, звичайно, як про новостворену. Те, що я матиму право звернутися з запитом тільки після переходу права власності - і так зрозуміло. Мене цікавить, чи зберігається в реєстрі інформація про зміни, що вносяться щодо земельної ділянки. Це питання до тих, хто бачив цей реєстр на власні очі. Просто хочеться тепер хоча б довести, що з мене даремно взяли кошти та ще й затягнули цей процес навмисно. Одночасно зі мною звернулася ще одна спадкоємиця (така ж дата видачі акта, з тої ж сільської ради), її теж змусили виготовляти технічку, вона внесла кошти, а потім звернулася до реєстратора - і їй протягом 14 днів видали витяг.
Ось так заробляють у нашому ДЗК.
А вся ця ситуація якраз спірна саме через наявність кадастрового номера. Тобто ділянки з номером давно внесені в реєстр. Але в моєму випадку ніхто це не перевірив і просто змусили виготовляти техдокументацію по відновленню меж (яка зовсім недешево обійшлася - 9 точок + план + обмінний файл). Після цього внесли інформацію про ділянку, звичайно, як про новостворену. Те, що я матиму право звернутися з запитом тільки після переходу права власності - і так зрозуміло. Мене цікавить, чи зберігається в реєстрі інформація про зміни, що вносяться щодо земельної ділянки. Це питання до тих, хто бачив цей реєстр на власні очі. Просто хочеться тепер хоча б довести, що з мене даремно взяли кошти та ще й затягнули цей процес навмисно. Одночасно зі мною звернулася ще одна спадкоємиця (така ж дата видачі акта, з тої ж сільської ради), її теж змусили виготовляти технічку, вона внесла кошти, а потім звернулася до реєстратора - і їй протягом 14 днів видали витяг.
Ось так заробляють у нашому ДЗК.
В свете "новейших" изменений регистрационного законодательства, а также, по моему мнению вполне логичного и адекватного разъяснения юзера Streit, "родились" 5+5=? ... интересные вопросы:Streit писав:Spoiler
Статья 4 закона 1952-IV говорит:
2. Речові права на нерухоме майно, зазначені в пунктах 2 і 3 частини першої цієї статті, є похідними і реєструються після державної реєстрації права власності на таке майно.
Переходные положения закона 1878-VI:
4. До розмежування земель державної і комунальної власності та державної реєстрації права власності на такі земельні ділянки державна реєстрація права користування (сервітут), права постійного користування, договорів оренди, права користування для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), права забудови (суперфіцій) здійснюється без проведення державної реєстрації права власності.
Однако, этот пункт с 1 января будет отменен. Значит, в силу наступления автоматического размежевания, нужно регистрировать "право власності" державы/громады. Вопрос - как?
Ннаходим пункты 5 и 6 переходных положений закона 5245-VI:
5. Державна реєстрація права держави чи територіальної громади на земельні ділянки, зазначені у пунктах 3 і 4 цього розділу, здійснюється на підставі заяви органів, які згідно із статтею 122 Земельного кодексу України передають земельні ділянки у власність або у користування, до якої додається витяг з Державного земельного кадастру про відповідну земельну ділянку.
6. У разі якщо відомості про земельні ділянки, зазначені у пунктах 3 і 4 цього розділу, не внесені до Державного реєстру земель, надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для державної реєстрації таких земельних ділянок, а також її затвердження здійснюються:
у межах населених пунктів - сільськими, селищними, міськими радами;
за межами населених пунктів - органами виконавчої влади, які відповідно до закону здійснюють розпорядження такими земельними ділянками.
Таким образом, на ум приходит следующее:
1) Если ведомости о земельном участке уже есть в Реестре земель (сделана техничка/проект, присвоен кадастровый номер, утверждено всё это дело решением ОМС или госадминистрации). В этом случае сначала регистрируется право державы/громады на основании их заявления и вытяга из ДЗК, а уже потом регистрируется право аренды гражданина/юрлица на данный участок (поскольку право аренды является "похидным" от права собственности). А вот при регистрации права собственности гражданина/юрлица на такой зем.участок (имеющийся в реестре), не надо будет, на мой взгляд, перед этим регистрировать право собственности громады/державы (ибо нигде прямого указания на это не нашел).
2) Если ведомостей о земельном участке в реестре земель на 01.01.2013 нет (новый участок) - то соответствующим органом предоставляется дозвил на разработку документации гражданину/юрлицу. И эта документация с дозволом будут являться "підставою" для регистрации участка. После этого опять таки заявление органа и вытяг из ДЗК. Потом уже принятие решения о предоставлении участка в собственность/аренду и регистрация данного участка за гражданином/юрлицом. И тут уже без разницы - в аренду будет оформляться земля или в собственность.
1. Как зарегистрировать право аренды земельного участка предоставленного субъекту администрацией в порядке ст. 13 З.У. "О порядке выделения в натуре (на местности) земельных участков собственникам земельных долей (паев)", ведь зарегистрировать право собственности на земельный участок в данном случае ни на Государство в чьём-либо лице ни на ОМС нельзя, так как паевые земли отношения к государственной или коммунальной собственности не имеют. Такая же ситуация получается и при выделении в натуре (на местности) земельного участка собственником земельной доли (пая) в порядке указанного мной выше Закона... как "у нас" принято говорить по-простому "при замене сертификата на госакт", пардон, по нынешнему на свидетельство

2. На кого конкретно регистрировать право собственности на землю перед предоставлением её, родимой, субъекту, в случае отвода земельного участка из земель сельскохозяйственного назначения вне границ населенных пунктов, к примеру, для ведения ЛКХ?.. Achtung! По логике получается, что на территориальный орган земельных ресурсов, так как он (ТОЗР) на сегодняшний день распоряжается землями с/х назначения.
- Nikonin
- Спец
- Повідомлень: 75
- З нами з: 03 листопада 2010 10:30
- Репутація: 0
- Область: Запорізька
- Контактна інформація:
Вибачте, шановний, але у даному випадку передається не земельна ділянка, а частка, якій відповідатиме "шматочок", згідно діючого законодавства - ще не сформованої земельної ділянки. Тому, як і раніше, передаватиме АДміністрація, реєструватимуть у сільській радіluper писав:Как зарегистрировать право аренды земельного участка предоставленного субъекту администрацией в порядке ст. 13 З.У.
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/119-2000-п
Ні на кого попередньо така земельна ділянка реєструватися не повинна, бо порядок попередньої реєстрації права власності ОМСВ та органів виконавчої влади діє лише для передачі в оренду та інше користування (п.9 -10 статті 79-1 ЗК)luper писав:На кого конкретно регистрировать право собственности на землю перед предоставлением её, родимой
- Volodar
- Спец
- Повідомлень: 1795
- З нами з: 17 квітня 2008 12:41
- Репутація: 53
- Область: Житомирська
- Місце роботи: Інше
НЕ ПОГОДЖУЮСЬ. Мова йша про ст. 13 ЗУ "Про порядок виділення в натурі...", тобто про нерозподілені (невитребувані) земельні ділянки.Nikonin писав:Вибачте, шановний, але у даному випадку передається не земельна ділянка, а частка, якій відповідатиме "шматочок", згідно діючого законодавства - ще не сформованої земельної ділянки. Тому, як і раніше, передаватиме АДміністрація, реєструватимуть у сільській раді
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/119-2000-п
Проблема піднята правильно: на кого і як буде зареєстроване право на такі земельні ділянки, перед укладанням договорів оренди? адже статус таких ділянок вже не державна власність, але ще не приватна...
НЕ ПОГОДЖУЮСЬ. див. п.9 Прикінцевих та перехідних положень http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/5245-17/convNikonin писав:Ні на кого попередньо така земельна ділянка реєструватися не повинна, бо порядок попередньої реєстрації права власності ОМСВ та органів виконавчої влади діє лише для передачі в оренду та інше користування (п.9 -10 статті 79-1 ЗК)
9. Право власності на земельні ділянки державної та комунальної власності, зазначені у пунктах 3 і 4 цього розділу, реалізується після державної реєстрації права власності на відповідну земельну ділянку.
Мені чомусь здається, що право власності буде реєструватися на державу, а земуправа - всього-на-всього розпорядник. Сьогодні вони, завтра знову РДА...luper писав:По логике получается, что на территориальный орган земельных ресурсов, так как он (ТОЗР) на сегодняшний день распоряжается землями с/х назначения.
- Поковба
- Спец
- Повідомлень: 704
- З нами з: 13 вересня 2009 14:16
- Репутація: 0
- Область: Закарпатська
- Місце роботи: Землевпорядник органу місцевого самоврядування
- Контактна інформація:
АбоShurazem писав:Цікаво, яким чином?
, абоу порядку відведення земельних ділянок із земель державної та
комунальної власності;
шляхом поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних
ділянок;
шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи
комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування
територій населених пунктів. (ст.79-1 ЗКУ)
на підставі матеріалів інвентаризації
земель,(п 7 перехідних та прикінцевих положень ЗУ "Про ДЗК")
То зрозуміло що на державу... але в особі терріторіального органу, що виконує державну політику у сфері земельних відносин...Shurazem писав:Volodar написав:
що право власності буде реєструватися на державу
Цікаво, яким чином?
Додано через 1 хвилину 26 секунд:
Хорошо, что у нас хватило здравого смысла перестать это делать ещё в 2002 году )Спецзем писав:Де ще, крім Запорізької області, реєструють не витребувані земельні частки (паї) сільські ради? В нас на цьому прокуратура покращила показники своєї роботи
Додано через 14 хвилин 35 секунд:
Приведенный Вами Порядок вместе с абз. 2 Раздела ІХ З.У."Об аренде земли" с 01.01.2002г. никчемны в силу ст. 3 и п.17 Раздела Х "Переходные положения" Земельного кодекса Украины.Nikonin писав:luper написав:
Как зарегистрировать право аренды земельного участка предоставленного субъекту администрацией в порядке ст. 13 З.У.
Вибачте, шановний, але у даному випадку передається не земельна ділянка, а частка, якій відповідатиме "шматочок", згідно діючого законодавства - ще не сформованої земельної ділянки. Тому, як і раніше, передаватиме АДміністрація, реєструватимуть у сільській раді
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/119-2000-п
Да ну, я например согласен с таким раскладом:Nikonin писав:luper написав:
На кого конкретно регистрировать право собственности на землю перед предоставлением её, родимой
Ні на кого попередньо така земельна ділянка реєструватися не повинна, бо порядок попередньої реєстрації права власності ОМСВ та органів виконавчої влади діє лише для передачі в оренду та інше користування (п.9 -10 статті 79-1 ЗК)
Streit писав: Если ведомостей о земельном участке в реестре земель на 01.01.2013 нет (новый участок) - то соответствующим органом предоставляется дозвил на разработку документации гражданину/юрлицу. И эта документация с дозволом будут являться "підставою" для регистрации участка. После этого опять таки заявление органа и вытяг из ДЗК. Потом уже принятие решения о предоставлении участка в собственность/аренду и регистрация данного участка за гражданином/юрлицом. И тут уже без разницы - в аренду будет оформляться земля или в собственность.
- Nikonin
- Спец
- Повідомлень: 75
- З нами з: 03 листопада 2010 10:30
- Репутація: 0
- Область: Запорізька
- Контактна інформація:
Ви мислите точнісінько, як наш юрист в АДміністрації, плутаючи сертифікати і акти, частки і ділянки 5+5=? . Але він на цьому руки гріє, а Вам нащо? morgayuluper писав:Приведенный Вами Порядок вместе с абз. 2 Раздела ІХ З.У."Об аренде земли" с 01.01.2002г. никчемны в силу ст. 3 и п.17 Раздела Х "Переходные положения" Земельного кодекса Украины.
Якщо
Ну, а у нас ця практика поширена. І ніяка прокуратура не відміняє положень Законуluper писав:Хорошо, что у нас хватило здравого смысла перестать это делать ещё в 2002 году )
http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/899-15
та Постанови
http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/119-2000-п,
які є ЧИННИМИ доти, доки КОМПЕТЕНТНИЙ орган їх не відмінить, а не визнає нікчемним орган зем ресурсів Krutelyk
Ну, в даному випадку я вів мову про попередню реєстрацію прав, а Ви - земельної ділянки. Тому, і не зрозуміли один одного noluper писав:Да ну, я например согласен с таким раскладом:
Мыслю я нормально. Прошу Вас не сравнивать меня с кем-либо, Вы меня абсолютно не знаете. И, поверьте, я никоим образом не путаю ни сертификаты с актами, ни земельные доли с земельными участками.Nikonin писав:luper написав:
Приведенный Вами Порядок вместе с абз. 2 Раздела ІХ З.У."Об аренде земли" с 01.01.2002г. никчемны в силу ст. 3 и п.17 Раздела Х "Переходные положения" Земельного кодекса Украины.
Ви мислите точнісінько, як наш юрист в АДміністрації, плутаючи сертифікати і акти, частки і ділянки...
Я постараюсь не вовлечь себя в обоснование и доказательства сути... Я просто напишу ниже выдержки из нормативно-правовых актов и комментарии науки к некоторым из них.
Итак.
ст. 13 Закона, который Вы приводите четко установлено, что:Nikonin писав:Ну, а у нас ця практика поширена. І ніяка прокуратура не відміняє положень Закону
http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/899-15
Нерозподілені (невитребувані) земельні ділянки за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради чи районної державної адміністрації можуть передаватися в оренду для використання за цільовим призначенням на строк до моменту отримання їх власниками державних актів на право власності на земельну ділянку, про що зазначається у договорі оренди земельної ділянки, а власники земельних часток (паїв) чи їх спадкоємці, які не взяли участь у розподілі земельних ділянок, повідомляються про результати проведеного розподілу земельних ділянок у письмовій формі, у разі якщо відоме їх місцезнаходження.
Даже если не считать "ничкчемным" (другими русскими словами - негодным, никудышным, бестолковым, бесполезным) ПОРЯДОК реєстрації договорів оренди земельної частки (паю), то в силу упомянутой выше ст. 13 Закона ни один уважающий себя орган местного самоуправления, не возьмёт на себя ответственность зарегистрировать договор аренды невостребованного земельного участка согласно этому порядку и откажет согласно его же п. 3.Nikonin писав:та Постанови
http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/119-2000-п,
Вы хоть стреляйте, но не заставите нормального специалиста применять "действующие" нормы права, которые прямо противоречат основному земельному Закону. В нашем случае с 01.01.2002г. в силу ст. 3 и п.17 Раздела Х "Переходные положения" Земельного кодекса Украины* ПОРЯДОК реєстрації договорів оренди земельної частки (паю) вместе с абз. 2 Раздела ІХ З.У."Об аренде земли" не должны применяться вообще.Nikonin писав:які є ЧИННИМИ доти, доки КОМПЕТЕНТНИЙ орган їх не відмінить, а не визнає нікчемним орган зем ресурсів
* Не самый обширный и не самый лучший комментарий к п.17 Раздела Х "Переходные положения" Земельного кодекса Украины... ну какой по быстрому нашел в электронном виде...
Вы можете не соглашаться с "наукой", Вы можете не соглашаться со мной, с нормами фундаментального законодательства, можете применять никчемные нормы права на практике или рекомендовать это делать другим субъектам - поверьте мне все равно. Я лишь, повторюсь, выставил на обозрение, то что Мы все имеем на сегодняшний день и будем иметь в обозримом будущем, а что с этим всем делать решать каждому самостоятельно.
Невже на форумі мало пишуть про проблеми реєстрації з 01.01.2013? Добре, давайте хоч на вскидку основи гальмування: повноцінно не функціонує НКС (а звідси множина похідних, не забуваємо, що це ОСНОВНА база даних). Відсутня взаємодія ( в електронному вигляді) між кадастровим та державним реєстратором без якої не можливо налагодити систему "запит-відповідь". Самі кадастрові реєстратори - десь там в тумані... (в нас наприклад лише подання - жодного затвердженого, толку з тих електронних цифрових підписів які істерично роздавались "під ніч" у Головному...). Все, вважаю для Вас це достатньо, повірте, на місцях цього ніхто не стримує, хай лише забезпечать умови та дадуть можливість нормально працювати. Це не багато в нормальній країні.ymleg писав: фактично нічого не перешкоджає здійснювати реєстрацію тих ділянок, на які розроблена документація і яка затверджена до Нового року?.
- Solpadeine
- Спец
- Повідомлень: 1102
- З нами з: 29 листопада 2011 19:22
- Репутація: 0
- Область: Дніпропетровська
- Місце роботи: Інше
- Контактна інформація:
Та ну что ж вы так людей пугаете-то?!Сергiй64 писав:І ще одне. Якщо якийсь арендар думає, що якщо він має доовори оренди , які зареєстровані після лютого 2010 року, то він вже й "взяв бога за бороду", то це велика помилка. Ці договора нічого не варті, поки право оренди не буде зареєстроване. Ви просто маєте дуже дорогу купу паперу.
Встановити, що до 1 січня 2013 року державна реєстрація договорів оренди земельних ділянок проводиться територіальними органами земельних ресурсів
Право аренды возникает на основании договора... регистрация права аренды осуществляется путем регистрации договора аренды земельного участка... Стрёмно но верно.
- Сергiй64
- Спец
- Повідомлень: 922
- З нами з: 21 червня 2009 19:55
- Репутація: 67
- Область: Вінницька
- Місце роботи: Приватні проектні організації
А спробуйте взяти витяг .luper писав:Право аренды возникает на основании договора
Додано через 1 годину 23 хвилини 16 секунд:
Після напруженої розмови з реєстратором вимальовується така картина:
Щоб зареєструвати право оренди на одну земельну ділянку є два варіанти
- перший - якщо ділянка буде видна в ДЗК (але "кнопочка" не працює і коли запрацює невідомо, письмових запитів вона не дає, в законодавстві орієнтується слабо, порадитись з нотаріусами і з земельним відділом гонор не дозволяє)
120 грн. витяг
51 грн. реєстрація
119 грн. мито
всього 290 грн плюс три комісії банку
- другий- якщо ділянки не видно буде в ДЗК (з видачею свідоцтва)
120 грн. свідоцтво
119 грн. мито
120 грн. витяг
119 грн. мито
51 грн. реєстрація
119 грн. мито
всього 648 грн плюс шість комісій банку
і плюс землевпорядні роботи по внесенню до ДЗК
От так от , малята.
- Сергiй64
- Спец
- Повідомлень: 922
- З нами з: 21 червня 2009 19:55
- Репутація: 67
- Область: Вінницька
- Місце роботи: Приватні проектні організації
Все в них є. Ціни затверджено як не законом, то постановою. Не вникав в номера і дати, але є.vitalzem писав:Звідки такий прайс?
Додано через 5 годин 26 хвилин 34 секунди:
http://www.drsu.gov.ua/show/10330Щодо державної реєстрації прав на підставі документів, за якими перехід права власності на нерухоме майно розпочався
- Nikonin
- Спец
- Повідомлень: 75
- З нами з: 03 листопада 2010 10:30
- Репутація: 0
- Область: Запорізька
- Контактна інформація:
Або Ви, або вони наплутали. Ціни реєстраторам встановлено, і цеСергiй64 писав:120 грн. витяг 51 грн. реєстрація 119 грн. мито
http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/5508-17
тому, реєстрація права власності - 119, оренда - 51. Разом ці платежі не застосовуються.
А от за витяги платять "лише" 120 гривеників morgayu
http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/1204-2012-п
Витяг є обов"язковим при будь якій реєстрації.
Тому, право - 119+120=239грн (така прата по всьому, в тому числі - новосформованій земельній ділянці)
оренда 51+120=171грн
За видачу свідоцтва плата ВІДСУТНЯ, бо реєстрація такого права проходить в процесі реєстрації права, вона лише називається "із видачею свідоцтва".
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/703-2011-п/page3
-
- Спец
- Повідомлень: 302
- З нами з: 09 листопада 2010 17:10
- Репутація: 0
- Область: Житомирська
- Місце роботи: Інше
Реєстрація договорів оренди в 2013 році
Шановні форумчани.
Внесіть, будь-ласка, ясність як буде проходити реєстрація договорів оренди земельних ділянок в 2013 році.
По реєстрації самих ділянок і права власності на них - все ясно. А от як бути з договорами, з тими наприклад, які здані на реєстрацію в 2012 і досі не повернулись з реєстрації. Може хтось розписати по принципу: 1,2,3. Був би дуже вдячний.
Внесіть, будь-ласка, ясність як буде проходити реєстрація договорів оренди земельних ділянок в 2013 році.
По реєстрації самих ділянок і права власності на них - все ясно. А от як бути з договорами, з тими наприклад, які здані на реєстрацію в 2012 і досі не повернулись з реєстрації. Може хтось розписати по принципу: 1,2,3. Був би дуже вдячний.
- AeroMaster
- Спец
- Повідомлень: 244
- З нами з: 17 травня 2008 23:37
- Репутація: 6
- Область: м.Київ