Закон України "Про Державний земельний кадастр"

Усі питання щодо державної реєстрації ДА і т.д.
Правила форуму
Будьте уважними! Перед створенням теми перечитайте Правила форуму і ще раз перевірте, чи дана тема не існує. Теми, які дублюють інші, видаляються без попередження! Повідомлення, які містять не прихований адрес E-mail, видаляються без попередження!
Аватар користувача
Volodar
Спец
Спец
Повідомлень: 1795
З нами з: 17 квітня 2008 12:41
Репутація: 53
Область: Житомирська
Місце роботи: Інше

Re: Закон про державний земельний кадастр

Повідомлення Volodar »

Girl писав:Нафига нам та информация про кількість та якість земель в городе,
Тоді так і напишіть в ту асоціацію, що нам інформація про кількість і якість земель з ДЗК і за безплатно непотрібна.
Girl писав:Потому что мі у Держкомзема попросили дать соотвецтвующую информацию, а они даже ответа не удостоились написать!
А тому що всі пишите поодинці і кожен про своє. Ось і виглядає як лебідь, рак і щука. А якби написали листа да підписалося під ним з десяток мерів...
Аватар користувача
werewolf
Спец
Спец
Повідомлень: 913
З нами з: 22 січня 2008 17:46
Репутація: 5
Область: Запорізька
Місце роботи: Інше

Re: Закон про державний земельний кадастр

Повідомлення werewolf »

Girl писав:Потому что мі у Держкомзема попросили дать соотвецтвующую информацию, а они даже ответа не удостоились написать! Вот вам и очередной мертвій нормативно-правовой акт!!!
Дик, саме для цього ж і потрібно впроваджувати електронну автоматизовану систему ДЗК і забезпечити до неї достатній доступ всіх органів влади і громадян!!!
Коли відділ Держкомзему отримує запит від державних органів чи ОМС типу "дайте нам детально усе про все у розрізі років, починаючи з 1997-го", то часто просто не вистачає ресурсу (матеріального і трудового) для формування якісної відповіді. Для формування відповіді на такий запит потрібна упаковка паперу і тиждень (а може й кілька тижнів) кропіткої роботи. А таких (тільки "трішки не таких")запитів може бути декілька одночасно! І тоді хто і коли буде виконувати доручення президента по видачі державних актів та інші подібні політичні капризи???
Тому й ігноруються такі запити не тільки від ОМС, а деколи навіть від прокуратури... Вірніше, даються у відповідь узагальнені цифри та запрошення уповноваженої особи органу, що надав запит, у відділ. Хай приходить і працює зі статистикою.
Girl писав:А ваще, очень тяжело выбивать ети обменные файлы у всех почутьчуть. Было бы ето цивилизовано с одного источника, было бы намного лечше! Да и в последнее время не все идет через органи мысцевого самоврядування, например отметок на госактах они не видят, а скоро и самих госактов не увидят.
Кадастр повинен бути єдиним і доступним в розумному обсязі для кожного! Крапка!
Всі інші варіанти - це грабіжництво народу! Навіщо платити двічі чи тричі??? Скільки кадастрів - в стільки ж раз більше витрат на їх створення, обслуговування і ведення! А з якого дідька народ повинен фінансувати міжвідомчі міряння причандалами нерадивих чиновників, які не можуть знайти спільної мови, і створюють законодавство кожен окремо, виходячи лише з меркантильних інтересів свого відомства???
Chernov писав:Теперь отключить им свет, газ, канализацию и воду, пока не будут в клюве приносить все, что нужно. Повод ведь всегда найти можно, например, профилактика сетей...
Це дитячі іграшки. Піде скарга в адміністрацію, і мера-жартівника швидко поставлять на своє місце. posunuv_v...
ZIC
Спец
Спец
Повідомлень: 1094
З нами з: 14 травня 2010 17:36
Репутація: 7
Область: м.Київ
Місце роботи: Інше

Re: Закон про державний земельний кадастр

Повідомлення ZIC »

Girl писав:Нафига нам та информация про кількість та якість земель в городе
Взагалі то, про якість земель в останній раз інформація переписувалась з аналогічних звітів 1991 року тільки по землях сільськогосподарських підприємств (сільгоспугіддях колишніх колгоспів і радгоспів).
На міста (населені пункти) та навіть на інші види земель сільгомппризначення, крім сільгоспугідь така інформація не робилась.

Додано через 19 хвилин 38 секунд:
werewolf писав:Кадастр повинен бути єдиним і доступним в розумному обсязі для кожного! Крапка! Всі інші варіанти - це грабіжництво народу! Навіщо платити двічі чи тричі??? Скільки кадастрів - в стільки ж раз більше витрат на їх створення, обслуговування і ведення! А з якого дідька народ повинен фінансувати міжвідомчі міряння причандалами нерадивих чиновників, які не можуть знайти спільної мови, і створюють законодавство кожен окремо, виходячи лише з меркантильних інтересів свого відомства???
Повністю згоден. Але для цього треба щоб на рівні держави хтось з розумом про це думав. Достатньо запровадити стандарти даних у різних відомствах і порядок доступу до них між відомствами. А далі повинно бути реалізовано (технічно - це не проблема) так, що при роботі зі своєю кадастровою базою кожне відомство має доступ до спорідненої інформації у необхідному і достатньому обсязі решти відомств (земресурси, архітектура, лісники, водники і т.д.). Ми від облуправління і від облдержадміністрації подавали такі пропозиції і Держкомзему, і Мінюсту ще у 2002-2003 році, коли перед створенням нинішнього ЦДЗК довго обговорювалось питання реєстрації нерухомості з БТІ та юстицією...
Навіть видавати платні послуги можна з АС любого відомства з комплексом інформації усіх відомств. Між самими відомствами можна вести взаємооблік оплати в автоматичному режимі і на кінець місяця чи року проводити розрахунки по факту...
На жаль, зараз думають більше як урвати більше бюджетних коштів (пилити та відкатувати), а не про розумне і кардинальне вирішення проблеми. Нікому не потрібен чіткий і автоматичний механізм отримання інформації, адже купа народу тоді втратить можливість отримувати ресурси для "змащування коліщаток державного механізму".
Стандарт БД АС ДЗК ж до цих пір не прийнято, а скільки сотень тисяч гривень вже пішло на його розробку???
Аватар користувача
amenshun
Спец
Спец
Повідомлень: 203
З нами з: 13 вересня 2009 07:55
Репутація: 1
Область: Сумська
Місце роботи: Приватні проектні організації

Re: Закон про державний земельний кадастр

Повідомлення amenshun »

На гроші, що виділялись і виділяються на створення АС ДЗК вже можна було створити власну операційну систему. Щос на кшталт Земдовс 95. І подивувати весь світ. А так самі себе все дивуєм і дивуєм.. lol2
Аватар користувача
werewolf
Спец
Спец
Повідомлень: 913
З нами з: 22 січня 2008 17:46
Репутація: 5
Область: Запорізька
Місце роботи: Інше

Re: Закон про державний земельний кадастр

Повідомлення werewolf »

amenshun писав:На гроші, що виділялись і виділяються на створення АС ДЗК вже можна було створити власну операційну систему. Щос на кшталт Земдовс 95. І подивувати весь світ. А так самі себе все дивуєм і дивуєм.. lol2
Cepxio писав:Та як безкоштовний додаток - МПЛС експлоер, найкращий експлоер для скачування інших експлойрерів )
Ваша правда! lol2
ZIC писав: На жаль, зараз думають більше як урвати більше бюджетних коштів (пилити та відкатувати), а не про розумне і кардинальне вирішення проблеми. Нікому не потрібен чіткий і автоматичний механізм отримання інформації, адже купа народу тоді втратить можливість отримувати ресурси для "змащування коліщаток державного механізму".
Стандарт БД АС ДЗК ж до цих пір не прийнято, а скільки сотень тисяч гривень вже пішло на його розробку???
Ви все дуже правильно говорите. Я трохи розумію позицію ОМС, тому що їм земельно-кадастрова інформація потрібна вже сьогодні для вирішення своїх питань на місцевому рівні. Але я таку позицію не вітаю. Тому що це боротьба не з проблемою, а з її наслідками. Який буде загальний толк від купи відокремлених кадастрів кожного населеного пункту, зроблених за різними стандартами? Їх за один раз просто спишуть і замінять державним. А місцеві бюджети пилять на замовленнях таких робіт не хило...
Аватар користувача
zemkov
Спец
Спец
Повідомлень: 690
З нами з: 26 вересня 2007 20:45
Репутація: 0

Re: Закон про державний земельний кадастр

Повідомлення zemkov »

werewolf писав:Який буде загальний толк від купи відокремлених кадастрів кожного населеного пункту
Яка радість окремовзятому ОМС від загального толку? Їм треба свій населений пункт!
Загальний толк - це проблема держави, яку вона успішно вирішує вже десять років. За нинішніх умов таке вирішення проблеми може тривати ще десять років.
В принципі, можна і зачекати, але це влаштовує не всіх. Не тільки і не стільки з позиції розпилу бюджету.
Аватар користувача
werewolf
Спец
Спец
Повідомлень: 913
З нами з: 22 січня 2008 17:46
Репутація: 5
Область: Запорізька
Місце роботи: Інше

Re: Закон про державний земельний кадастр

Повідомлення werewolf »

zemkov писав: Яка радість окремовзятому ОМС від загального толку? Їм треба свій населений пункт!
Перш за все, їм треба провести розмежування і зареєструвати свою власність в населеному пункті. А то самі там на пташиних правах, а амбіцій - аж до Марсу ;-)
Аватар користувача
Chernov
Спец
Спец
Повідомлень: 2237
З нами з: 26 грудня 2007 08:13
Репутація: 18
Область: Запорізька
Місце роботи: Інше
Контактна інформація:

Re: Закон про державний земельний кадастр

Повідомлення Chernov »

werewolf писав:Кадастр повинен бути єдиним і доступним в розумному обсязі для кожного! Крапка!
ZIC писав:Достатньо запровадити стандарти даних у різних відомствах і порядок доступу до них між відомствами.
Прописные истины. Но почему-то не принятые наверху. Вы не догадываетесь, почему?
werewolf писав:Я трохи розумію позицію ОМС, тому що їм земельно-кадастрова інформація потрібна вже сьогодні для вирішення своїх питань на місцевому рівні. Але я таку позицію не вітаю.
А что еще остается делать муниципальным властям? Ждать милостей от природы?
werewolf писав:Який буде загальний толк від купи відокремлених кадастрів кожного населеного пункту, зроблених за різними стандартами? Їх за один раз просто спишуть і замінять державним.
Размечтались. Почитайте соседнюю ветку /viewtopic.php?f=37&t=3876&p=66712#p66657 и Вы не сможете не согласиться с тем, что этого самого "державного" никогда не будет.
zemkov писав:Яка радість окремовзятому ОМС від загального толку? Їм треба свій населений пункт!
И они его смогут получить, внедрив свою муниципальную ГИС. Где будет и земля и БТИ и многое другое. А ДЗК они будут ждать до морковкиного заговенья. И не дождутся. Так что "Спасение утопающих- дело рук самих утопающих"
zemkov писав:Загальний толк - це проблема держави, яку вона успішно вирішує вже десять років. За нинішніх умов таке вирішення проблеми може тривати ще десять років.
Почему 10? Уже более 15.
werewolf писав:Перш за все, їм треба провести розмежування і зареєструвати свою власність в населеному пункті.
А иными словами- просто раз и навсегда сделать нормальную, топологически связную (без прорех) карту. Одну для всех. Остальное, как
ZIC писав:технічно - це не проблема
Более развернуто -здесь http://www.zsu.org.ua/index.php?option=com_conten ... :2011-01-12-14-57-08&Itemid=87 Uchoba
Востаннє редагувалось 14 жовтня 2011 09:20 користувачем Chernov, всього редагувалось 1 раз.
Аватар користувача
Volodar
Спец
Спец
Повідомлень: 1795
З нами з: 17 квітня 2008 12:41
Репутація: 53
Область: Житомирська
Місце роботи: Інше

Re: Закон про державний земельний кадастр

Повідомлення Volodar »

werewolf писав: Який буде загальний толк від купи відокремлених кадастрів кожного населеного пункту, зроблених за різними стандартами?
Просто це все робиться як містобудівний кадастр, так що гроші так чи інакше витрачатимуться. Дійсно, поки що кожен як вміє. Але маємо історію іn4, xml, на сьогодні на території України офіційно в райвідділах працюють три програмні продукти, кожен з яких "по-своємому", тобто за своїми стандартами, приймає обмінні файли.
werewolf писав: Перш за все, їм треба провести розмежування і зареєструвати свою власність в населеному пункті.
А чи не розпилювання це бюджетних коштів на проекти розмежування. Чи не варто просто сказати, що всі землі - є землями комунальної власності, крім земель державної власності, посвідчених державними актами на право постійного користування, відповідно до ст. 84 ЗКУ. І взагалі відмінити ЗУ "Про розмежування" і відповідну документацію із землеустрою. Дешево і сердито.
А міським радам потрібно провести не розмежування, а суцільну інвентаризацію, яка буде і топологічною основою і підставою для видачі правовстановлюючих документів за прийнятними для населеня цінами. От тоді і можна буде реалізувати постанову 844
Аватар користувача
Chernov
Спец
Спец
Повідомлень: 2237
З нами з: 26 грудня 2007 08:13
Репутація: 18
Область: Запорізька
Місце роботи: Інше
Контактна інформація:

Re: Закон про державний земельний кадастр

Повідомлення Chernov »

Volodar писав:А чи не розпилювання це бюджетних коштів на проекти розмежування. Чи не варто просто сказати, що всі землі - є землями комунальної власності, крім земель державної власності, посвідчених державними актами на право постійного користування, відповідно до ст. 84 ЗКУ. І взагалі відмінити ЗУ "Про розмежування" і відповідну документацію із землеустрою. Дешево і сердито.
А міським радам потрібно провести не розмежування, а суцільну інвентаризацію, яка буде і топологічною основою і підставою для видачі правовстановлюючих документів за прийнятними для населеня цінами. От тоді і можна буде реалізувати постанову 844
Не по темі
Вот читаю и удивляюсь - все вокруг (включая меня) такие умные, а строем почему-то не ходим
Sorri
Аватар користувача
zemkov
Спец
Спец
Повідомлень: 690
З нами з: 26 вересня 2007 20:45
Репутація: 0

Re: Закон про державний земельний кадастр

Повідомлення zemkov »

Не по темі
Chernov писав: ...а строем почему-то не ходим
В тому-то і справа, що ходимо строєм! (правда не туди, куди треба), та ще і честь віддаємо!
Аватар користувача
werewolf
Спец
Спец
Повідомлень: 913
З нами з: 22 січня 2008 17:46
Репутація: 5
Область: Запорізька
Місце роботи: Інше

Re: Закон про державний земельний кадастр

Повідомлення werewolf »

Volodar писав:А чи не розпилювання це бюджетних коштів на проекти розмежування. Чи не варто просто сказати, що всі землі - є землями комунальної власності, крім земель державної власності, посвідчених державними актами на право постійного користування, відповідно до ст. 84 ЗКУ. І взагалі відмінити ЗУ "Про розмежування" і відповідну документацію із землеустрою. Дешево і сердито.
Ну не я ж вигадав узаконення права власності на нерухоме майно виключно шляхом державної реєстрації, а обєктом права - виключно земельну ділянку - на просторові властивості якої безпосередньо впливає кадастрове зонування. Землі (територія) - це неповноцінний обєкт земельних відносин, а земельна ділянка - це повноцінна одиниця, прирівняна до речі чи предмету.
Або йдемо визначеним шляхом, проводимо розмежування і реєструємо право державної і комунальної власності, або пишемо 3-й ЗКУ, де не буде державної реєстрації права, а посвідчення права на землю - відмінне від інших обєктів нерухомості. Тоді виключимо із структури кадастрового номеру зону і квартал, які будуть заважати сприймати землі (територію) як якусь матеріальну одиницю. Або можна взагалі скасувати власність територіальних громад, а ОМС визначити розпорядниками певних земель державної власності, і бюджетним законодавством врегулювати величину надходжень від плати за землю з державних земель до місцевого бюджету...
Мріяти і прикидувати різні варіанти можна довго... але вся "сіль" земельної реформи в тому, щоб у кожного клаптика землі був ПОВНОЦІННИЙ власник, який буде ЗОБОВЯЗАНИЙ дбати про її охорону і належне використання. Тому що держава з усіх власників - найбільш аморфна.
Аватар користувача
Volodar
Спец
Спец
Повідомлень: 1795
З нами з: 17 квітня 2008 12:41
Репутація: 53
Область: Житомирська
Місце роботи: Інше

Re: Закон про державний земельний кадастр

Повідомлення Volodar »

werewolf писав:щоб у кожного клаптика землі був ПОВНОЦІННИЙ власник, який буде ЗОБОВЯЗАНИЙ дбати про її охорону і належне використання
А чи доцільні Ваші твердження (з якими важко не погодитись) застосовувати до земель комунальної власності чи то державної? Адже приватний власник і публічний власник це різні поняття. Чи можна під одну мірку: конкретного землекористувача з зем.ділянкою і територіальну громаду із землями загального користування.
Звичайно вигідно проводити реєстрацію земель комунальної вланості чи то державної, це ж вічний процес: передали у власність 0,10 га бабі Валі, перереєстровуй право комунальної власності і так щомісяця.
Аватар користувача
werewolf
Спец
Спец
Повідомлень: 913
З нами з: 22 січня 2008 17:46
Репутація: 5
Область: Запорізька
Місце роботи: Інше

Re: Закон про державний земельний кадастр

Повідомлення werewolf »

Volodar писав:А чи доцільні Ваші твердження (з якими важко не погодитись) застосовувати до земель комунальної власності чи то державної? Адже приватний власник і публічний власник це різні поняття. Чи можна під одну мірку: конкретного землекористувача з зем.ділянкою і територіальну громаду із землями загального користування.
Думаю, що територіальна громада буде більш ефективним власником на землях, які будуть юридично належати їй. Держава для громадянина - поняття смутне і безлике. Громадянин психологічно не відчуває, що власність держави - це його власність теж... поки не поцупить щось у держави і не притягне собі до хати, звичайно ж. :grin: А власність територіальної громади - це вже поближче до тіла... І члени територіальної громади будуть бережливіше ставитися до комунальної власності, ніж до державної хоча б тому, що будуть краще відчувати обмеженість у кількості ресурсу. Звичайно ж, приватний власник є найбільш ефективним.
Volodar писав:Звичайно вигідно проводити реєстрацію земель комунальної вланості чи то державної, це ж вічний процес: передали у власність 0,10 га бабі Валі, перереєстровуй право комунальної власності і так щомісяця.
Звичайно ж, це брєд. Як і необхідність виносити і зберігати в натурі межові знаки по паях. Але по нинішньому законодавству, право власності визнається лише після державної реєстрації... Тому слід робити саме так.
Аватар користувача
Chernov
Спец
Спец
Повідомлень: 2237
З нами з: 26 грудня 2007 08:13
Репутація: 18
Область: Запорізька
Місце роботи: Інше
Контактна інформація:

Re: Закон про державний земельний кадастр

Повідомлення Chernov »

werewolf писав:Думаю, що територіальна громада буде більш ефективним власником на землях, які будуть юридично належати їй.
А я, вот, думаю, что нет. Ибо эта самая "територіальна громада" как правило, имеет своих представителей во власти, которые уже давно свыклись с мыслью, что именно они лично... Уж Вам то не знать на примере нашего Запорожья.
werewolf писав:Звичайно ж, приватний власник є найбільш ефективним.
Тоже не факт. Сколько заброшенных участков в частной собственности. Многие хапнувшие даже рады от них избавиться...
Резюме - а нет никакого резюме- чирей еще не вызрел...
Егор
Спец
Спец
Повідомлень: 977
З нами з: 02 вересня 2008 01:40
Репутація: 0

Re: Закон про державний земельний кадастр

Повідомлення Егор »

werewolf писав: Думаю, що територіальна громада буде більш ефективним власником на землях, які будуть юридично належати їй.
А может уже "юридически принадлежат" ? :)
Вы исключаете возможность существования собственнических прав на "земли" (в т.ч. коммунальной собственности) до регистрации вещных прав на отдельные "земельные участки", но существование государственной собственности на землю (земли), вроде, не отрицаете ? Поясните тогда, плиз, почему...
И как происходит распоряжение (в частности - отчуждение) псевдогосударственными землями сейчас, т.е. без регистрации прав на отдельные участки ? (ЗУ о внесении изменений в ЗУ О рег. вещных прав и Инстр. о порядке осущ. нот. действий видал, но сути дела они не меняют).
Вопрос регистрации прав на коммунальные земли особенно интересен: речь идет о регистрации прав на основании (после оформления) некоего госакта на "землю" коммунальной собственности (как в ЗУ "О разграничении.."), или же о регистрации права собственности на каждый отдельный участок громады (на основании обычненького г.а., ну пока они не отменены) ? Что из этих безумий полагаете более реальным ?
Ну и в общем вопросов немало.. :)
К чему это я .... ну вот часто подвергают сомнению существование земель коммунальной собственности ... говорят, что "они не возникли", ибо не разграничены и прочее.... а почему таких сомнений нет в отношении земель государственной собственности ? Когда Народ (или кто-то другой) передал земли государству и в каком порядке ... ? Кроме этого полагаю, что действующее законодательство все же рассматривает (как ни крути, оценку правильности этого не даю) в качестве объектов права собственности публичных субъектов некие "земли" (части территории с очень ориентировочными границами), а не только отдельные земельные участки (в строгом смысле).

З.Ы. Местное самоуправление в лице его органов, как ни крути, все равно некий элемент "государства" и его аппарата в широком смысле, поэтому ИМХО гражданину без разницы что чье.
З.З.Ы. По сути вопроса, согласен с ув. Володар, с той лишь оговоркой, что не отрицаю существование земель коммунальной собственности "уже".
Аватар користувача
werewolf
Спец
Спец
Повідомлень: 913
З нами з: 22 січня 2008 17:46
Репутація: 5
Область: Запорізька
Місце роботи: Інше

Re: Закон про державний земельний кадастр

Повідомлення werewolf »

Chernov писав: А я, вот, думаю, что нет. Ибо эта самая "територіальна громада" как правило, имеет своих представителей во власти, которые уже давно свыклись с мыслью, что именно они лично... Уж Вам то не знать на примере нашего Запорожья.
У великих містах - так. У Києві взагалі нема різниці - комунальне, чи державне... Бюрократія одна й та сама. Місцеві органи беруть на себе повноваження державних... Бардак одним словом.
Егор писав: А может уже "юридически принадлежат" ? :)
З якого дриля? Уважно прочитайте ст 125 ЗКУ.
Егор писав: Вы исключаете возможность существования собственнических прав на "земли" (в т.ч. коммунальной собственности) до регистрации вещных прав на отдельные "земельные участки", но существование государственной собственности на землю (земли), вроде, не отрицаете ? Поясните тогда, плиз, почему...
Вам так здалося. Я ніде не писав, що держава має якесь привілейоване становище, і не повинна реєструвати свою власність на земельні ділянки.
Егор писав:Вопрос регистрации прав на коммунальные земли особенно интересен: речь идет о регистрации прав на основании (после оформления) некоего госакта на "землю" коммунальной собственности (как в ЗУ "О разграничении.."), или же о регистрации права собственности на каждый отдельный участок громады (на основании обычненького г.а., ну пока они не отменены) ? Что из этих безумий полагаете более реальным ?
Державних актів (як і прав) "на землю" немає. Є право власності на земельну ділянку, яка є повноцінним обєктом права власності. Це значить, що і держава, і територіальні громади повинні зареєструвати своє право власності на конкретні земельні ділянки. Інакше, постійно будуть "хазяївами", які в разі чого - "не при ділах Nenayu ".
Егор писав: К чему это я .... ну вот часто подвергают сомнению существование земель коммунальной собственности ... говорят, что "они не возникли", ибо не разграничены и прочее.... а почему таких сомнений нет в отношении земель государственной собственности ? Когда Народ (или кто-то другой) передал земли государству и в каком порядке ... ?
Якщо нема реєстрації права власності держави, то навіть державна власність на землю буде залишатися під сумнівом, навіть незважаючи на те, що в населених пунктах не проводилось "роздержавлення" земель, як це робилось з землями с-г призначення до розпаювання.
Що стосується земель в межах населеного пункту, то я більш схиляюсь до того, що "нічиї" землі - це землі комунальної власності, ссилаючись на норму ЗКУ, приведену вище Володарем. Але без державної реєстрації це вилами по воді писано.
Егор писав:Кроме этого полагаю, что действующее законодательство все же рассматривает (как ни крути, оценку правильности этого не даю) в качестве объектов права собственности публичных субъектов некие "земли" (части территории с очень ориентировочными границами), а не только отдельные земельные участки (в строгом смысле).
Ви - юрист, і думаю, самі прекрасно знаєте, як легко в судах обходяться всі ці декларативні норми, коли це комусь дуже потрібно. morgny
Егор писав: Местное самоуправление в лице его органов, как ни крути, все равно некий элемент "государства" и его аппарата в широком смысле, поэтому ИМХО гражданину без разницы что чье.
Почекайте з висновками. Комунальної власності на землю ще ніхто ніде толком не створив. Поживемо - побачимо.
Аватар користувача
Chernov
Спец
Спец
Повідомлень: 2237
З нами з: 26 грудня 2007 08:13
Репутація: 18
Область: Запорізька
Місце роботи: Інше
Контактна інформація:

Re: Закон про державний земельний кадастр

Повідомлення Chernov »

Егор писав:Когда Народ (или кто-то другой) передал земли государству и в каком порядке ... ?
Очень интересные воспоминания навеяли Ваши сомнения. Тут недавно поднималась тема об одном человеке из Германии
/viewtopic.php?f=13&t=4318&p=58674&hilit=%D0%A8%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D1%8C#p58674
Так вот, в ходе бесед с ним (я упражнялся в немецком, он в русском) выяснилась одна из целей, ради каких его программа по созданию кадастра финансировалась Бундестагом и лоббировалась лично Коллем (канцлером на то время), с которым он был дружен и даже меня познакомил, но это уже другая история.
Так вот, он мне рассказал, что у них после падения Берлинской стены в Восточной Германии полным ходом пошла реституция. Все, захваченное коммунистами отдали законным хозяевам. И в Украине, по его словам, если мы когда-нибудь захотим "войти в Европу", необходимо будет сделать то же.
Я ему возразил, что у нас большевики в свое время решили проблему более радикально, и теперь возвращать награбленное некому. Кстати, у моего прадеда было пару кварталов доходных домов в Александровске, но с приходом армии Грязнова он все это "добровольно" и документально подарил новой власти. И остался жив...
Но Шмаль возразил, что это мы на Украине "Иваны не помнящие родства", а немцы, которые в большом количестве жили в наших краях все помнят
http://chortiza.heimat.eu/index.html
И ждут....
Внимание, вопрос к юристам.
1. Уровень легитимности государственной собственности на землю.
2. Возможность и легитимность реституции в Украине.

P.S. Возможно, для данной темы это оффтопик, просьба к модераторам создать соответствующую тему.

Додано через 9 хвилин 39 секунд:
Кстати, о Шмале. Только что забрал почту, Торгово-промышленная палата прислала приглашение на выставку 2 ноября. Там в программе обнаружил среди докладчиков Вольфа с темой доклада "Логистика обеспечения энергетической санации зданий и управления территориями". Тема какая то больно мудреная. Неймется БНД morgny
Егор
Спец
Спец
Повідомлень: 977
З нами з: 02 вересня 2008 01:40
Репутація: 0

Re: Закон про державний земельний кадастр

Повідомлення Егор »

werewolf писав:
З якого дриля? Уважно прочитайте ст 125 ЗКУ.
Если предполагаете, что читал статью невнимательно или вообще не способен к внимательному прочтению и пониманию текста закона, давайте объясняйте чем конкретно в содержании этой статьи хотели бы меня удивить. Кстати, кроме нее есть другие статьи, другие законы, книжки всякие. Ведь правда... если так, то я лично нигде не нашел прямого указания на то, что земельный участок может быть единственно возможным объектом права собственности. Ст. 2 ЗКУ, вроде, совсем другое говорит. Понимая все доктринальные предположения о том, что каждая вещь должна иметь четкие пространственно-качественные границы и юридическую привязку, подскажите статью ГКУ или ЗКУ, которая бы запретила относить к вещам (предметам материального мира в отношении которых могут возникать права и обязанности), например, "земли" в понимании, предположим, определенного массива земель государственной и (или) коммунальной собственности (приблизительные границы которых, кстати, пусть и не с геодезической точностью, но вполне можно определить из планировочной документации и др. документов) . Из чего конкретно сделан вывод, что не могут существовать "земли" государственной и коммунальной собственности, являющиеся объектами вещных прав ?
Касательно регистрации прав на участки (хоть я и считаю совершенно ненужной в принципе концепцию разграничения всего огромного массива земель на кучу именно отдельных и индивидуализированных земельных участков), есть же хотя бы "До розмежування земель державної і комунальної власності
та державної реєстрації права власності на такі земельні ділянки державна реєстрація права користування (сервітут), права
постійного користування, договорів оренди, права користування для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), права забудови (суперфіцій) здійснюється без проведення державної реєстрації права власності" тута http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/ ... 5457441004
Законодатель понимает, что собственность публичных субъектов есть и никогда (ну, наверно...) она не будет полностью поделена на отдельные земельные участки с зарегистрированным правом на каждый из них, поэтому и выкручивается.

werewolf писав: Державних актів (як і прав) "на землю" немає
Еще раз... я правильно понял Вашу позицию: на сегодняшний день в Украине не существует ни государственной, ни коммунальной собственности на землю (земли), поскольку эти собственности не поделены на отдельные земельные участки (как Вы говорите, "полноценные" объекты права собственности) и права на каждый из них не зарегистрированы ? Если нет, поясните....
По этой же причине не существует права собственности на землю Украинского народа, ибо, ну как минимум, территории государства Украина не присвоен кадастровый номер и не везде (кажется, могу путать) забиты колышки. Верно ?
Если в Украине нет собственности на землю в принципе (ну, кроме частной, которую следует отобрать у всех, т.к. ни один субъект не приобрел ее правомерно, поскольку не создал ее, а оснований для вторичного приобретения у него не было, т.к. не было собственника раньше) и кроме тех "обычных" госактов, в которых собственником указаны громада и государство (Вы такие, кстати, видели ?), то невозможно ею никакое распоряжение в принципе. Ну уж по гражданско-правовым основаниям точно (покупка земель гос. и комм. собственности и пр.). Кстати, сталкивался с подобными предположениями, только не пониманию их смысл и ценность.
Но это уже близко к тому, о чем говорит ув. Чернов ниже :) Уверен, что в жизни ничего из такого никогда не произойдет.
Если имеются ошибки в рассуждениях и логических цепочках, поясните.
werewolf писав: то я більш схиляюсь до того, що "нічиї" землі - це землі комунальної власності, ссилаючись на норму ЗКУ, приведену вище Володарем.
Совершенно верно.
werewolf писав: Ви - юрист, і думаю, самі прекрасно знаєте, як легко в судах обходяться всі ці декларативні норми, коли це комусь дуже потрібно. morgny
Судьи вряд ли пойдут на такое толкование закона.

werewolf писав:
Почекайте з висновками. Комунальної власності на землю ще ніхто ніде толком не створив. Поживемо - побачимо.
Да я и не делал никаких высновкив . Просто высказал свои предположения. Конечно, и не нужно их создавать. Они есть, а конкретные их границы уточнятся в рамках процедуры предоставления участков для определенных нужд. Что конкретно плохо звучит в таком подходе ? Что больше всего реально смущает ? (ну кроме там всяких несерьезных апеллирований к ст. 125 ЗКУ и пр.)

Додано через 3 годину 15 хвилин 27 секунд:
Chernov писав: Внимание, вопрос к юристам.
1. Уровень легитимности государственной собственности на землю.
2. Возможность и легитимность реституции в Украине
При супердотошном подходе, земли госсобственности и не возникли в Украине.
С 1990-го, что подтверждено в 1996-м в Украине возникло право собственности Народа на землю.
Подробнее о несовпадении таких субъектов как народ и государство (мнение одного из ученых) можно тут http://www.nbuv.gov.ua/_scripts/wwwi32.exe/[in=_scripts/ep.in] Кстати, именно из этих соображений государство ничем не лучше и не первичнее территориальных громад как собственник земли.
По пути возврата земель пошли и прибалтийские, и другие страны. В Украине ИМХО это не сработает никак. Если это и могло работать, то нужно было этим заняться с самого начала, ну уж никак не сейчас, когда огромное количество участков в частной собственности. Более того, мне кажется, что в Западной Украине, на Востоке и Юге пришлось бы применить неодинаковый подход к восстановлению земельных прав, что само по себе уже не здорово для государства.
Даже если признать неконституционными положения ЗКУ о запрете возврата в собственность дореволюционных земель, процедуры возврата на законодательном уровне нет никакой. Даже если ее прописать и установить, реализовать это в сегодняшний условиях нереально. Надеюсь, что мы не говорим о возможности новой революции :)
Но это все только мое мнение.
Аватар користувача
werewolf
Спец
Спец
Повідомлень: 913
З нами з: 22 січня 2008 17:46
Репутація: 5
Область: Запорізька
Місце роботи: Інше

Re: Закон про державний земельний кадастр

Повідомлення werewolf »

Егор писав:Из чего конкретно сделан вывод, что не могут существовать "земли" государственной и коммунальной собственности, являющиеся объектами вещных прав ?
Із практики. До розмежування земель і реєстрації права всіх форм власності на земельні ділянки, право власності на "землі" є спірним з усіх сторін. Приведу пару прикладів.

1 приклад. Коли ліцензіати розробляють проекти відведення під постійне користування, оренду (чи суперфіцій емфітевзис), у документації та обмінному файлі вони зазначають форму власності на свій розсуд. Найчастіше ставлять код по УКФВЗ 4.1- землі державної власності законодавчої (!) влади. На питання: з чого вони це взяли? розводять руками і кліпають очима:
- А що там потрібно ставити?
- А х... його знає, - чесно відповідаю я.
Далі по цих обмінних файлах робляться поземельні книги. ЦДЗК переносить цей код форми власності 4.1 у розділ про власника, а власником пише міську раду. Розуміючи, що це надумана чухня, ми витираємо всі дані і розділ 3 (відомості про власність) залишаємо взагалі пустим. Власника там нема.

2 приклад. Припустимо, що є земельна ділянка в межах населеного пункту, що знаходиться у постійному користуванні державного підприємства. І ми її вважаємо земельною ділянкою державноїх власності (як писав вище Володар). Відбувається вилучення частини цієї земельної ділянки і передача її приватній особі. Коли проведеться вилучення, то цією ділянкою вже розпоряджатиметься ОМС. Так що ж це за власність така, якщо вона автоматично змінюється з державної на комунальлну одразу ж після виходу із користування державного підприємства?
Егор писав: По этой же причине не существует права собственности на землю Украинского народа, ибо, ну как минимум, территории государства Украина не присвоен кадастровый номер и не везде (кажется, могу путать) забиты колышки. Верно ?
Асолютно вірно. Ст.13 Конституції робить "віртуальний" народ "віртуальним" власником земель в межах України. У такого права є субєкт? Народ - це сукупність громадян України. А ви можете як громадянин України скористатись своїм правом власності на земельній ділянці іншої особи? Я ні. Справа не в кілочках та кадастровому номері. Якраз з обєктом все більш-менш ясно. А ось самого права нема. Якби ця норма працювала, то виникнення інших форм власності було б неможливим. Принаймні, продаж землі іноземцям був би неконституційним. Оскільки нема ні самого права, ні субєкта, то й реєструвати і визнавати нічого... В нашій Конституції багато красивих пустих речень...
Егор писав: Кстати, сталкивался с подобными предположениями, только не пониманию их смысл и ценность.
Це спроба визначити, що необхідно для того, щоб інститут власності на землю реально працював, щоб механізм встановлення прав і обовязків в земельних відносинах був чітким, як двигун Мерседеса.
Егор писав: Судьи вряд ли пойдут на такое толкование закона.
Ідуть ще й як! Там, де не можна чітко підтвердити право документом, є спір. А будь який спір можна вирішити як в одну сторону, так і в іншу.
Егор
Спец
Спец
Повідомлень: 977
З нами з: 02 вересня 2008 01:40
Репутація: 0

Re: Закон про державний земельний кадастр

Повідомлення Егор »

werewolf писав: 1 приклад.
Nenayu
Может УКФВЗ и вся эта система "землеустроительных заполнений документов" не очень ?
По идее, вижу 2 варианта: либо все оно государственная собственность (в принципе, общепризнанный подход) либо что-то гос., что-то комм. (пользуясь ст.ст. 83, 84 ЗКУ и пр.) и пишется "на глаз" (ну, до уточнения границ). Мне последнее больше нравится, но, конечно, это не общепринятое мнение.
werewolf писав: 2 приклад. Припустимо, що є земельна ділянка в межах населеного пункту, що знаходиться у постійному користуванні державного підприємства. І ми її вважаємо земельною ділянкою державноїх власності (як писав вище Володар). Відбувається вилучення частини цієї земельної ділянки і передача її приватній особі. Коли проведеться вилучення, то цією ділянкою вже розпоряджатиметься ОМС. Так що ж це за власність така, якщо вона автоматично змінюється з державної на комунальлну одразу ж після виходу із користування державного підприємства?
Ну да... фиговая собственность какая-то ...
Тут, правда, несколько моментов: Вы говорите об именно "вылученни" или, например, о добровольном отказе от пользования частью з.у. ? Процедуры ведь неодинаковы. Кроме того, уже на стадии самого изъятия нужно определиться с "реальным" собственником участка.
Хотя, на самом деле, все это пока что вызвано несовершенством конструкций Переходных положений законов (ЗКУ и пр.).
werewolf писав: Ст.13 Конституції робить "віртуальний" народ "віртуальним" власником земель в межах України. У такого права є субєкт? Народ - це сукупність громадян України. А ви можете як громадянин України скористатись своїм правом власності на земельній ділянці іншої особи? Я ні. Справа не в кілочках та кадастровому номері. Якраз з обєктом все більш-менш ясно. А ось самого права нема. Якби ця норма працювала, то виникнення інших форм власності було б неможливим. Принаймні, продаж землі іноземцям був би неконституційним. Оскільки нема ні самого права, ні субєкта, то й реєструвати і визнавати нічого...
Насчет Народа - собственника в литературе высказано много предположений. Например, одно из них можно почитать по приведенной выше ссылке, где предлагается концепция "двухуровневой собственности" (конечно, в жизни это очень непросто себе представить). Лично как по мне, эту норму следует скорее воспринимать как полупустую "декларацию", но почему бы ее не истолковать несколько иначе. Так, собственность на землю действительно явилась народной (не государственной) в результате суверенитарных (суверенитетных, ну или как их еще назвать...) преобразований. Однако, такая собственность реально существует в форме (в виде, в образе и т.п.) гос. и комм. собственности. Ведь Вы правильно говорите, иначе "собственность Народа" выглядит пусто и нереально. Закон определяет уже что чье... так зачем еще какие-то манипуляции... далее просто будем уточняться где чей участок (по мере необходимости) и там уже, как Вы говорите, перейдем к более "четким" и правильным отношениям по поводу каждого отдельно взятого сформированного з.у.
Ну как-то так...
werewolf писав: Ідуть ще й як! Там, де не можна чітко підтвердити право документом, є спір. А будь який спір можна вирішити як в одну сторону, так і в іншу.
Да всяко бывает, конечно. Не пойдут почему... потому что развивая дальше подобные воззрения, следует (возможно) сделать заключения о нелегальности всей собственности, обретенной с 1992-го года. Это просто нереально и никому не нужно. Конечно, при сферхформальном подходе, может оказаться, что самовольщик, занявший земельный участок "публичной собственности" и признавший свое "право собственности" через суд или за взятку в ГАСК (без земли.. правда сейчас с этим более жестко) имеет больше прав на участок, чем громада (государство), ибо он, в отличии от них, хотя бы может показать свой документ. Тем не менее, судьям ИМХО лучше исходить из чуть других соображений, ближе к тем, что я выше пытался вкратце изложить :)
Аватар користувача
Pogannka
Спец
Спец
Повідомлень: 537
З нами з: 07 вересня 2009 11:00
Репутація: 1

Re: Закон про державний земельний кадастр

Повідомлення Pogannka »

Ст. 1 Закону України "Про розмежування земель державної та комунальної власності":
Розмежування земель державної та комунальної власності
полягає у здійсненні організаційно-правових заходів щодо розподілу
земель державної власності на
землі територіальних громад і землі
держави, а також щодо визначення і встановлення в натурі
(на місцевості) меж земельних ділянок державної та комунальної
власності."
Тобто, до розмежування всі землі є ДЕРЖАВНИМИ.
Егор
Спец
Спец
Повідомлень: 977
З нами з: 02 вересня 2008 01:40
Репутація: 0

Re: Закон про державний земельний кадастр

Повідомлення Егор »

Pogannka писав: Тобто, до розмежування всі землі є ДЕРЖАВНИМИ.
Не ... не значит :)
Значит тока, что в этой статье этого закона так написано.
Аватар користувача
werewolf
Спец
Спец
Повідомлень: 913
З нами з: 22 січня 2008 17:46
Репутація: 5
Область: Запорізька
Місце роботи: Інше

Re: Закон про державний земельний кадастр

Повідомлення werewolf »

Егор писав: Может УКФВЗ и вся эта система "землеустроительных заполнений документов" не очень ?
"Система заповнення" врегульована не досконало. Не зрозуміло, чому землевпорядники повинні ставити код форми власності, якщо належність цієї власності під питанням? УКФВЗ - нормальний... принаймні, кращий від КВЦПЗ, який (як і УКЦВЗ) тільки вносить сумяття до встановлення правового режиму використання з\д. Але основна проблема тут у відсутності джерела інформації - звідки взяти, що та земельна ділянка належить тому-то, а та - тому-то. Таким джерелом міг би бути черговий кадастровий план з нанесеними земельними ділянками, що належать державі та (окремо) територіальній громаді, і відомості з реєстру прав.
Егор писав: По идее, вижу 2 варианта:
Можна і 3, і 4 варіанти запропонувати. Але оця невизначеність якраз і є наслідком корявого законотворства і такого ж практичного виконання.
Егор писав: Ну да... фиговая собственность какая-то ...
Тут, правда, несколько моментов: Вы говорите об именно "вылученни" или, например, о добровольном отказе от пользования частью з.у. ? Процедуры ведь неодинаковы.
Звичайне вилучення у порядку ст. 118, 123 ЗКУ.
Егор писав:Конечно, при сферхформальном подходе, может оказаться, что самовольщик, занявший земельный участок "публичной собственности" и признавший свое "право собственности" через суд или за взятку в ГАСК (без земли.. правда сейчас с этим более жестко) имеет больше прав на участок, чем громада (государство), ибо он, в отличии от них, хотя бы может показать свой документ.
Але такий "зверхформальний" підхід - це типовий підхід у нинішньому судочинстві. Не треба бути генієм. Зараз будь-який більш-менш підкований адвокат може виправдати цинічного самозахватчика, а державного інспектора, що його притягнув, звинуватити в неправомірному стягненні шкоди і т.д. І це погано, що за умов невизначеності конкретного власника землі, суддям залишається такий простір "для маневру".
Pogannka писав: Тобто, до розмежування всі землі є ДЕРЖАВНИМИ.
Це лише одна із версій, яка виникає з того, що Україна "успадкувала" державну власність на всі землі від Радянського Союзу. На зорі земельної реформи навіть здійснювався такий захід, як "роздержавлення" земель колгоспів і радгоспів шляхом передачі їхніх землекористувань з державної власності у колективну.
Але, наприклад, ст. 83 ЗКУ в населених пунктах стверджує протилежне.
Егор
Спец
Спец
Повідомлень: 977
З нами з: 02 вересня 2008 01:40
Репутація: 0

Re: Закон про державний земельний кадастр

Повідомлення Егор »

werewolf писав: це типовий підхід у нинішньому судочинстві.....
Пока что, кстати, нет (совершенно не массовый подход).
werewolf писав: Але, наприклад, ст. 83 ЗКУ в населених пунктах стверджує протилежне.
О... вот это по-нашему ...
werewolf писав: навіть здійснювався такий захід, як "роздержавлення" земель колгоспів і радгоспів шляхом передачі їхніх землекористувань з державної власності у колективну
А меня чуть другое заинтересовало. Что же все-таки, чисто в практике имеется в виду в ст. 7 ЗУ "Про розмежування земель....":
"землі запасу, які раніше були передані територіальним
громадам сіл, селищ, міст відповідно до законодавства України;
Кто ж передавал и в каком порядке, установленном каким именно законодательством (как-то раньше уже поднимал этот вопрос) ... может в порядке поэтапной передачи громадам типа всяких других объектов........ Nenayu И в Методрекомендациях есть интересная фраза: "Об’єктом розмежування земель є земельні ділянки з установленими межами, певним місцем розташування та з визначеними щодо них правами, що знаходяться у користуванні громадян (крім земель приватної власності), юридичних осіб і земель запасу, які були передані територіальним громадам сіл, селищ, міст відповідно до законодавства" Правда тут не совсем пойму почему все это назвали именно "объектом разграничения земель"....

З.Ы. Ну УКФВЗ - может и неплохой. Но нужно учитывать, что законодательные акты в принципе отказались от понятия "форм" собственности, а все бывшие "формы" перед законом (теоретически) равны. В принципе, на "полезность" проставления кода формы собственности Вы указали.

З.З.Ы. Как-то занесло меня, ведь вся дискуссия о разграничении земель, похоже, немного не для этой темы :)
Відповісти