Зміна цільвого призначення з ОСГ на ОЖБ при наявності самочинного будівництва
Правила форуму
Будьте уважними! Перед створенням теми перечитайте Правила форуму і ще раз перевірте, чи дана тема не існує. Теми, які дублюють інші, видаляються без попередження! Повідомлення, які містять не прихований адрес E-mail, видаляються без попередження!
Будьте уважними! Перед створенням теми перечитайте Правила форуму і ще раз перевірте, чи дана тема не існує. Теми, які дублюють інші, видаляються без попередження! Повідомлення, які містять не прихований адрес E-mail, видаляються без попередження!
Зміна цільвого призначення з ОСГ на ОЖБ при наявності самочинного будівництва
Ситуація наступна: замовник на викупленій ділянці для ведення особистого селянського господарства, яка згідно генплану міста належить до житлової забудови, побудував дві будівлі. Після цього вирішив змінити цільве призначення ділянки і замовив проект землеустрою. Держземагенство відмовляється погодити проект землеустрою посилаючись на ст. 50 ЗУ "Про землеустрій" (відсутні документи на нерухоме майно). Архітектура проект погодила
Який вихід з даної ситуації?
Який вихід з даної ситуації?
-
- Спец
- Повідомлень: 103
- З нами з: 07 лютого 2010 18:33
- Репутація: 3
- Область: Рівненська
- Місце роботи: Приватні проектні організації
Зазначте в проекті землеустрою що на земельній ділянці знаходиться самовільна забудова на яку документи не оформлені.
Другий варіант: на ділянці не відображати нерухоме майно. Тобто прикладаємо держ акт ділянки осг (а вона там вільна від забудови і угіддя рілля напевно написано). Що там власник в натурі натворив на ній це його справа, на це є зем інспекція, приїде "зелень збриє". Ми беремо відомості про стан ділянки на яку оформлені документи із землельно облікових документів.
Другий варіант: на ділянці не відображати нерухоме майно. Тобто прикладаємо держ акт ділянки осг (а вона там вільна від забудови і угіддя рілля напевно написано). Що там власник в натурі натворив на ній це його справа, на це є зем інспекція, приїде "зелень збриє". Ми беремо відомості про стан ділянки на яку оформлені документи із землельно облікових документів.
- solim
- Спец
- Повідомлень: 1074
- З нами з: 06 листопада 2013 13:47
- Репутація: 201
- Область: Рівненська
- Місце роботи: Землевпорядник органу місцевого самоврядування
Проблема не стосується самочинного будівництва, а є не регламентованою.
Неможливо в реєстраційній службі зареєструвати право власності на житловий будинок у разі відсутності документів на відповідну земельну ділянку (не можна присвоїти кадастровий номер будівлі) і навпаки - неможливо виготовити документи на землю у разі відсутності свідоцтва про право власності на будинок.
Є компроміс - готуйте технічіний паспорт на будівлю - і просіть та пояснюйте, що це і є документи на майно - у нас районні управління переважно йдуть на зустріч.
Неможливо в реєстраційній службі зареєструвати право власності на житловий будинок у разі відсутності документів на відповідну земельну ділянку (не можна присвоїти кадастровий номер будівлі) і навпаки - неможливо виготовити документи на землю у разі відсутності свідоцтва про право власності на будинок.
Є компроміс - готуйте технічіний паспорт на будівлю - і просіть та пояснюйте, що це і є документи на майно - у нас районні управління переважно йдуть на зустріч.
-
- Спец
- Повідомлень: 2015
- З нами з: 18 листопада 2007 16:32
- Репутація: 88
- Область: Черкаська
- Місце роботи: Територіальний відділ земельних ресурсів(місто, район, область)
Це може в разі якоїсь перевірки обернутися гемором для райзему, потому как потрібно тільки свідоцтво про право власності на нерухомість. Ми вже проходили через подібне, а потому ні на які умовляння замовника не йдемо. Як варіант - рекомендуємо визнати право власності на нерухомість через суд.solim писав:Є компроміс - готуйте технічіний паспорт на будівлю - і просіть та пояснюйте, що це і є документи на майно - у нас районні управління переважно йдуть на зустріч.
-
- Повідомлень: 3
- З нами з: 22 серпня 2014 20:40
- Репутація: 0
- Область: Дніпропетровська
- Місце роботи: Територіальний відділ земельних ресурсів(місто, район, область)
cerdred, Згоден. Як кадастровий реєстратор та працівник рай зему кажу - ми не можемо цього зробити. Тут проблема в зміні цільового їде. Якщо б навіть був будинок але без зміни, то проекту було б достатньо.
solim, Але ж це під відповідальність відділу - ви розумієте. Технічний паспорт не є правом власності на будинок. І взагалі то можливо - для цього й робиться проект - як відведення новой земельної ділянки - тоді це можливо - навіть якщо є будинок але на нього документів не має.
IAlexandrI, Навіть якщо Ви його не покажєте в проекті - реєстратор побачить його на карті - і дасть відмову.
solim, Але ж це під відповідальність відділу - ви розумієте. Технічний паспорт не є правом власності на будинок. І взагалі то можливо - для цього й робиться проект - як відведення новой земельної ділянки - тоді це можливо - навіть якщо є будинок але на нього документів не має.
IAlexandrI, Навіть якщо Ви його не покажєте в проекті - реєстратор побачить його на карті - і дасть відмову.
-
- Спец
- Повідомлень: 2015
- З нами з: 18 листопада 2007 16:32
- Репутація: 88
- Область: Черкаська
- Місце роботи: Територіальний відділ земельних ресурсів(місто, район, область)
Да не завжди реєстратор й бачить, на жаль, карти в НКС приблизно 2007 року.... вже 7 років пройшло, могли настроїти ца цей термін будівель, а також зруйнувати. У нас реєстратори, якщо бачать на карті якусь будівлю, але фактично її вже зрівняли із землею декілька років тому, просять щоб сільрада зробила щось типа акту обстеження даної ділянки, де пишуть, що фактично на цій ділянці нічого нема, щось таке, і підкладають його у проект.Naja писав:Навіть якщо Ви його не покажєте в проекті - реєстратор побачить його на карті - і дасть відмову.
-
- Спец
- Повідомлень: 113
- З нами з: 14 січня 2013 22:01
- Репутація: 3
- Область: Одеська
- Місце роботи: Приватні проектні організації
Як варіант:
1. цільове призначення не міняти.
2. визнавати в суді право власності на самочинно збудоване майно, керуючись:
ст. 376 ЦК України, ст. 6 ЗУ "Про особисте селянське господарство" - де вказано що, до майна, яке використовується для ведення особистого селянського господарства, належать жилі будинки, господарські будівлі та споруди, сільськогосподарська техніка, інвентар та обладнання, транспортні засоби, сільськогосподарські та свійські тварини і птиця, бджолосім'ї, багаторічні насадження, вироблена сільськогосподарська продукція, продукти її переробки та інше майно, набуте у власність членами господарства в установленому законодавством порядку, та
листом Держкомзему України від 05.11 2003 року (додаю): Krutelyk
1. цільове призначення не міняти.
2. визнавати в суді право власності на самочинно збудоване майно, керуючись:
ст. 376 ЦК України, ст. 6 ЗУ "Про особисте селянське господарство" - де вказано що, до майна, яке використовується для ведення особистого селянського господарства, належать жилі будинки, господарські будівлі та споруди, сільськогосподарська техніка, інвентар та обладнання, транспортні засоби, сільськогосподарські та свійські тварини і птиця, бджолосім'ї, багаторічні насадження, вироблена сільськогосподарська продукція, продукти її переробки та інше майно, набуте у власність членами господарства в установленому законодавством порядку, та
листом Держкомзему України від 05.11 2003 року (додаю): Krutelyk
Spoiler
У вас недостатньо прав для перегляду приєднаних до цього повідомлення файлів.
-
- Спец
- Повідомлень: 2015
- З нами з: 18 листопада 2007 16:32
- Репутація: 88
- Область: Черкаська
- Місце роботи: Територіальний відділ земельних ресурсів(місто, район, область)
А якщо роз'яснити наступним чином:Alex-xxx писав:ст. 6 ЗУ "Про особисте селянське господарство"
Spoiler
громадянам України для ведення особистого селянського господарства надаються земельні ділянки, віднесені до категорії земель сільсько-господарського призначення.
Відповідно до частини 1 статті 22 Земельного кодексу України (далі—Кодекс), землями сільськогосподарського призначення визнаються землі, нада-ні для виробництва сільськогосподарської продукції, здійснення сільськогоспо-дарської науково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відповідної виробничої інфраструктури, у тому числі інфраструктури оптових ринків сіль-ськогосподарської продукції, або призначені для цих цілей.
Згідно частини 2 цієї ж статті, до земель сільськогосподарського призна-чення належать: а) сільськогосподарські угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги); б) несільськогосподарські угіддя (господарсь-кі шляхи і прогони, полезахисні лісові смуги та інші захисні насадження, крім тих, що віднесені до земель лісогосподарського призначення, землі під госпо-дарськими будівлями і дворами, землі під інфраструктурою оптових ринків сільськогосподарської продукції, землі тимчасової консервації тощо).
Частиною 3 даної статті вказано, що землі сільськогосподарського призна-чення передаються у власність та надаються у користування:
а) громадянам - для ведення особистого селянського господарства, са-дівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва;
б) сільськогосподарським підприємствам - для ведення товарного сільсь-когосподарського виробництва;
в) сільськогосподарським науково-дослідним установам та навчальним за-кладам, сільським професійно-технічним училищам та загальноосвітнім шко-лам - для дослідних і навчальних цілей, пропаганди передового досвіду ведення сільського господарства;
г) несільськогосподарським підприємствам, установам та організаціям, ре-лігійним організаціям і об'єднанням громадян - для ведення підсобного сільсь-кого господарства;
ґ) оптовим ринкам сільськогосподарської продукції - для розміщення влас-ної інфраструктури.
Виходячи із норм статей 91, 96 Кодексу, землевласники та землекористу-вачі зобов’язані забезпечувати використання земельних ділянок за цільовим призначенням.
Згідно із статтею 38 Кодексу, до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об'-єктів загального користування.
Відповідно до статті 39 Кодексу, використання земель житлової та громад-ської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пун-кту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм, державних стандартів і норм.
Згідно із статтею 40 Кодексу, громадянам України за рішенням органів ви-конавчої влади або органів місцевого самоврядування можуть передаватися бе-зоплатно у власність або надаватися в оренду земельні ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і гаражного будів-ництва в межах норм, визначених цим Кодексом.
У відповідності до статті 33 Кодексу, використання земель особистого се-лянського господарства здійснюється відповідно до закону.
Разом з тим, Закон України "Про особисте селянське господарство" не мі-стить напрямів використання земель особистого селянського господарст-ва. Стаття 6 згаданого Закону лише наводить перелік майна, яке викорис-товується для ведення особистого селянського господарства, а саме: жилі будинки, господарські будівлі та споруди, сільськогосподарська техніка, інвентар та обладнання, транспортні засоби, сільськогосподарські та свій-ські тварини і птиця, бджолосім'ї, багаторічні насадження, вироблена сіль-ськогосподарська продукція, продукти її переробки та інше майно, набуте у власність членами господарства в установленому законодавством поряд-ку.
Отже, на земельних ділянках, які надаються для ведення особистого селян-ського господарства із земель сільськогосподарського призначення, не можуть бути розташовані житлові будинки, інші господарські будівлі та споруди.
Відповідно до частини 1 статті 22 Земельного кодексу України (далі—Кодекс), землями сільськогосподарського призначення визнаються землі, нада-ні для виробництва сільськогосподарської продукції, здійснення сільськогоспо-дарської науково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відповідної виробничої інфраструктури, у тому числі інфраструктури оптових ринків сіль-ськогосподарської продукції, або призначені для цих цілей.
Згідно частини 2 цієї ж статті, до земель сільськогосподарського призна-чення належать: а) сільськогосподарські угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги); б) несільськогосподарські угіддя (господарсь-кі шляхи і прогони, полезахисні лісові смуги та інші захисні насадження, крім тих, що віднесені до земель лісогосподарського призначення, землі під госпо-дарськими будівлями і дворами, землі під інфраструктурою оптових ринків сільськогосподарської продукції, землі тимчасової консервації тощо).
Частиною 3 даної статті вказано, що землі сільськогосподарського призна-чення передаються у власність та надаються у користування:
а) громадянам - для ведення особистого селянського господарства, са-дівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва;
б) сільськогосподарським підприємствам - для ведення товарного сільсь-когосподарського виробництва;
в) сільськогосподарським науково-дослідним установам та навчальним за-кладам, сільським професійно-технічним училищам та загальноосвітнім шко-лам - для дослідних і навчальних цілей, пропаганди передового досвіду ведення сільського господарства;
г) несільськогосподарським підприємствам, установам та організаціям, ре-лігійним організаціям і об'єднанням громадян - для ведення підсобного сільсь-кого господарства;
ґ) оптовим ринкам сільськогосподарської продукції - для розміщення влас-ної інфраструктури.
Виходячи із норм статей 91, 96 Кодексу, землевласники та землекористу-вачі зобов’язані забезпечувати використання земельних ділянок за цільовим призначенням.
Згідно із статтею 38 Кодексу, до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об'-єктів загального користування.
Відповідно до статті 39 Кодексу, використання земель житлової та громад-ської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пун-кту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм, державних стандартів і норм.
Згідно із статтею 40 Кодексу, громадянам України за рішенням органів ви-конавчої влади або органів місцевого самоврядування можуть передаватися бе-зоплатно у власність або надаватися в оренду земельні ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і гаражного будів-ництва в межах норм, визначених цим Кодексом.
У відповідності до статті 33 Кодексу, використання земель особистого се-лянського господарства здійснюється відповідно до закону.
Разом з тим, Закон України "Про особисте селянське господарство" не мі-стить напрямів використання земель особистого селянського господарст-ва. Стаття 6 згаданого Закону лише наводить перелік майна, яке викорис-товується для ведення особистого селянського господарства, а саме: жилі будинки, господарські будівлі та споруди, сільськогосподарська техніка, інвентар та обладнання, транспортні засоби, сільськогосподарські та свій-ські тварини і птиця, бджолосім'ї, багаторічні насадження, вироблена сіль-ськогосподарська продукція, продукти її переробки та інше майно, набуте у власність членами господарства в установленому законодавством поряд-ку.
Отже, на земельних ділянках, які надаються для ведення особистого селян-ського господарства із земель сільськогосподарського призначення, не можуть бути розташовані житлові будинки, інші господарські будівлі та споруди.
- solim
- Спец
- Повідомлень: 1074
- З нами з: 06 листопада 2013 13:47
- Репутація: 201
- Область: Рівненська
- Місце роботи: Землевпорядник органу місцевого самоврядування
Наскільки знаю, то під цільовим для осг можна будувати і складські приміщення, і гаражі для с.г. техніки - робиться проект організації території. Однак згоден, що питання не врегульоване.
[upd=1408887395][/upd]
"Іменем України все можна" - з весни садові будинки узаконюються дуже просто через місцеву раду.
[upd=1408887395][/upd]
"Іменем України все можна" - з весни садові будинки узаконюються дуже просто через місцеву раду.
-
- Повідомлень: 2
- З нами з: 23 березня 2015 13:25
- Репутація: 0
- Область: Львівська
- Місце роботи: Землевпорядник органу місцевого самоврядування
Re: Зміна цільвого призначення з ОСГ на ОЖБ при наявності самочинного будівництва
Дуже прошу вирішити проблему. Маю приватизовану земельну ділянку для ОСГ 1га, є свідоцтво про право власності. На цій ділянці збудовано самовільний незавершений будинок. Будь-ласка підкажіть, як провести зміну цільового призначення частини земельної ділянки для обслуговування даного будинку та узаконити даний будинок?
Буду щиро вдячний за допомогу в вирішенні даного питання!
Буду щиро вдячний за допомогу в вирішенні даного питання!
- Denver
- Спец
- Повідомлень: 1371
- З нами з: 07 червня 2010 18:10
- Репутація: 123
- Область: Київська
- Місце роботи: Приватні проектні організації
Re: Зміна цільвого призначення з ОСГ на ОЖБ при наявності самочинного будівництва
Щось я сумніваюся, що ця ділянка в межах населеного пункту... 5+5=?
-
- Повідомлень: 2
- З нами з: 23 березня 2015 13:25
- Репутація: 0
- Область: Львівська
- Місце роботи: Землевпорядник органу місцевого самоврядування
Re: Зміна цільвого призначення з ОСГ на ОЖБ при наявності самочинного будівництва
Згідно генплану в межах, але знаходиться в санітарній зоні - за 300 метрів цвинтар. Земельну ділянку і цвинтар перетинає потічок. Міцевість гориста. Потічок нижче від ділянки близько 15 метрів