Сторінка 1 з 2

Проект Закону України щодо спрощення встановлення меж земельних ділянок

Додано: 02 квітня 2013 08:45
Oleg
Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення встановлення меж земельних ділянок
Spoiler
Основною метою законопроекту є виключення із земельного законодавства України положень, які передбачають зайві та застарілі механізми посвідчення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості). Оскільки за сучасних умов «пластмасові кілки» вартістю близько 100 грн. за штуку не встановлюють жодних гарантій стосовно непорушності меж земельних ділянок (їх можна знищити, перемістити тощо), необхідність подібного «посвідчення меж» має бути скасованою. Необхідно скасувати обов’язкову необхідність закріплення меж земельних ділянок межовими знаками єдиного зразка, монопольним постачальником яких є господарюючий суб’єкт. Пропонується встановити загальне правило, що спосіб встановлення (відновлення) меж земельних ділянок та закріплення їх межовими знаками обирається власниками земельних ділянок самостійно. Органи влади мають бути усунуті від процесу виготовлення межових знаків та їх продажу за явно завищеними цінами учасникам земельних відносин.

Обґрунтування необхідності прийняття акта
Відновлення меж земельної ділянки на місцевості є особливо важливим видом кадастрових зйомок, адже саме цей вид робіт має забезпечувати реальне гарантування прав на землю та вирішення земельних спорів завдяки геодезичному відтворенню в натурі (на місцевості) втрачених поворотних точок меж земельних ділянок, відповідно до відомостей Державного земельного кадастру.
Основні положення про конструкції межових знаків було вперше затверджено рішенням Держкомзему та Укргеодезкартографії від 30.03.1993 № 309/1.
Пунктом 2 статті 106 Земельного кодексу України від 25.10.2001 № 2768-III було встановлено, що види межових знаків і порядок відновлення меж визначаються центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів. Натомість, наказом Держкомзему від 18.05.2010 № 376 (зареєстрований в Мінюсті України 16.06.2010 за № 391/17686) було затверджено набагато ширшу за змістом Інструкцію про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками.
В сучасних умовах, коли користувацькі пристрої супутникових систем навігації (NAVSTAR (GPS), ГЛОНАСС та, в перспективі, Galileo) стають все більш доступними для широкого кола споживачів, а точність позиціонування, яку вони пропонують, постійно зростає (від 3-5 м на основі лише супутникового сигналу, до 1-3 см за наявності коригуючого сигналу наземної референцної станції), необхідність у запровадженні спеціальних процедур закріплення меж земельних ділянок на місцевості поступово відпадає.
Слід відзначити, що межові знаки самі по собі не створюють гарантії непорушності меж земельних ділянок, адже пластикові конструкції, які прийняті до застосування в Україні під виглядом межових знаків, можуть бути без зайвих зусиль знищені або переміщені зловмисниками, а повноцінне вирішення межового спору все одно потребуватиме виконання комплексу геодезичних робіт з відновлення меж земельної ділянки за координатами їх поворотних точок, які зафіксовані у відомостях Державного земельного кадастру або у документації із землеустрою.
Як показала практика, норми законодавства щодо необхідності закріплення меж земельних ділянок межовими знаками встановленого зразка є корупціогенними. Зокрема, пунктами 5.1 та 5.2 наказу Держкомзему від 18.05.2010 № 376 визначено, що «організацію постачання та обліку межових знаків забезпечує Держкомзем», а «постачальником межових знаків є визначене Держкомземом на конкурсних засадах державне підприємство що належить до сфери його управління». Це фактично стало підставою для монополізації ринку постачання межових знаків встановленого зразка шляхом делегування відповідних функцій господарюючому суб’єкту без прямих законодавчих підстав, що є грубим порушенням статей 15 та 16 Закону України «Про захист економічної конкуренції» і свідчить про використання Держкомземом положень статті 106 Земельного кодексу України у якості підстави для вчинення антиконкурентних дій.
Наказом Держкомзему від 05.04.2011 № 303 «Про питання конкурсного відбору постачальника межових знаків» було введено в дію протокол засідання комісії з конкурсного відбору постачальника межових знаків Держкомзему від 04.04.2011, якою постачання межових знаків було доручено державному підприємству «Центр державного земельного кадастру».
ДП «Центр державного земельного кадастру» за результатами тендеру 07.07.2011 уклало угоду з ТОВ «Інвестеко» (засновники: «Стренгентон Холдінгз Лімітед» (Кіпр, м. Нікосія, вул. Посейдонос, 1), розмір внеску до статутного фонду – 1,05 мільйона гривень; «Мазікор Інвестменс ЛТД» (Кіпр, м. Лімасол, вул. Арх. Макаріу ІІІ, 155) , розмір внеску до статутного фонду – 0,5 мільйона гривень; «Лотол Венчурз Лімітед» (Кіпр, м. Нікосія, вул. Софоклі, 2, офіс 303) , розмір внеску до статутного фонду – 0,5 мільйона гривень; «Ампезза Лімітед» (Кіпр, м. Ларнака, вул. Пандорас стрит, 21, офіс 10) , розмір внеску до статутного фонду – 2,95 мільйона гривень) на виготовлення пластмасових межових знаків, призначені для закріплення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості). Всього мало бути виготовлено 50 млн. знаків на суму 4,90 млрд. грн., про що було повідомлено в «Віснику державних закупівель». Вартість одного межового знаку (довжиною 713 мм і діаметром верхньої основи 60 мм, складається з чотирьох деталей: металевої марки діаметром 50 мм та товщиною 1 мм, а також полімерних деталей – закладного дюбеля, фіксуючого стержня червоного кольору і установочного стовпчика) склала 98 грн.
Таким чином, внаслідок реалізації наказу Держкомзему від 18.05.2010 № 376, встановлення меж типової земельної ділянки (4 поворотних точки) мало б стати підставою для оплати землевласником або землекористувачем прямо або опосередковано (через послуги виконавця робіт із землеустрою) придбання «межових знаків встановленого зразка» на суму близько 400 грн. При цьому основну вигоду від цих дій мали чотири компанії, що зареєстровані у Республіці Кіпр.
Все вищезазначене вимагає невідкладної ліквідації корупціогенних норм, що можуть призводити до значного подорожчання робіт із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості).



Додано: 02 квітня 2013 08:52
ZIC
Про "пластмасові" кілки - це правильно. Але коли читаєш після останніх новацій законодавства про чергове "спрощення", то щось аж коробить...
Як правило, всі їхні спрощення обертаються черговим ускладненням...

Додано: 02 квітня 2013 08:55
vovaz
Направлено на розгляд комітету (01.04.2013)

Вот это смущает.

Додано: 02 квітня 2013 14:46
Поковба
Admin писав:Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення встановлення меж земельних ділянок
Кажись нормальний проект:
Лиш трохи не можу зрозуміти, як це буде виглядати на практиці :
...За згодою власника відповідної суміжної земельної ділянки (земель), у технічній документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) може передбачатися уточнення місцеположення поворотних точок спільної межі земельних ділянок та її площі, з метою їх приведення у відповідність фактичному використанню земельних ділянок в натурі (на місцевості). ...
Технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) включає:
...
е) письмову згоду власників суміжних земельних ділянок (земель) на уточнення місцеположення поворотних точок спільної межі, засвідчену нотаріально, або рішення суду (у разі уточнення місцеположення поворотних точок спільної межі);
...

Додано: 02 квітня 2013 15:15
gps_nik
Поковба писав:Кажись нормальний проект
Не впевнений... Особливо мене непокоїть термін уточнення місцеположення поворотних точок спільної межі земельних ділянок та її площі... Можливо варто було б вказати граничні характеристики " такого уточнення"???

Додано: 02 квітня 2013 15:22
Міа
Підтримую Поковба не тільки в знак солідарності земляка.
Суміжними власниками, користувачами у нас є і органи місцевого самоврядування, і держава. Питання повноважень та процедури такого погодження (письмову згоду власників суміжних земельних ділянок (земель) на уточнення місцеположення поворотних точок спільної межі, засвідчену нотаріально,) при «приведення у відповідність фактичному використанню земельних ділянок в натурі (на місцевості)».
Для ОМС з метою запобігання корупції треба пропонувати загальнодержавний механізм такого погодження, думаю і для державних органів теж.

У разі відсутності свідоцтва на право власності територальної громади або держави такого погодження і не треба буде????

І що думають форумчани щодо доповнення документації збірним кадастровим планом.

Додано: 02 квітня 2013 15:57
gps_nik
Міа писав:письмову згоду власників суміжних земельних ділянок (земель) на уточнення місцеположення поворотних точок спільної межі, засвідчену нотаріально
Тобто ще один папірчик за пару копійок... Яке ж це спрощення???

Додано: 02 квітня 2013 16:06
Chernov
gps_nik писав:Тобто ще один папірчик за пару копійок... Яке ж це спрощення??
А я зпочатку очам не повірив. Щоб регіонал, та Царьов, та щось розумне або для народу??? А так усе зрозуміло. Чергове пАкращення. Для нотаріусів....

Додано: 02 квітня 2013 16:42
KolS
Poklony
Поковба писав:Кажись нормальний проект:
Лиш трохи не можу зрозуміти, як це буде виглядати на практиці :
...За згодою власника відповідної суміжної земельної ділянки (земель), у технічній документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) може передбачатися уточнення місцеположення поворотних точок спільної межі земельних ділянок та її площі, з метою їх приведення у відповідність фактичному використанню земельних ділянок в натурі (на місцевості). ...
Технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) включає:
...
е) письмову згоду власників суміжних земельних ділянок (земель) на уточнення місцеположення поворотних точок спільної межі, засвідчену нотаріально, або рішення суду (у разі уточнення місцеположення поворотних точок спільної межі);
...
Poklony "накладки" можна буде виправить, пА зАкону !?!? :grin:

Додано: 02 квітня 2013 18:35
ZIC
Chernov писав:Чергове пАкращення. Для нотаріусів....
Отой головний біль наш від новацій "законовитворців" за останній рік дуже успішно лобіює і Мінюстівська мафія, то реєстрацію прав, то "спрощення" розмежування державної і комунальної власності (з реєстрацією прав в Укрдержреєстрі)...
І так в кожному законі якогось троянського коника закладуть (для себе). Ushas

Додано: 02 квітня 2013 19:26
Петро Іванович
в мене таке враження шо нотаріуси і юстиція діє серйозні відкати, за кожен такий закончик Obid opleski

Додано: 02 квітня 2013 19:52
Chernov
Петро Іванович писав:в мене таке враження шо нотаріуси і юстиція діє серйозні відкати, за кожен такий закончик
У мене теж. Бо там вони ще більш продвинуті у звісному напрямку, ніж земагентство...

Додано: 02 квітня 2013 20:30
Поковба
kols писав:"накладки" можна буде виправить, пА зАкону !?!?
аааа, то це на рахунок накладок :) А я то думав.
Ну цікаво, як притягнути бабку до нотаріуса підписати якусь там бумажку? А довірливі сусіди звичайно побіжать з 120-200 грн посвідчувати свої заяви :)
Це МЕГАпокращеня. Куди там зауваження можна писати???

Додано: 02 квітня 2013 21:06
Chernov
Поковба писав:Це МЕГАпокращеня
Суки.. Та ні, собак я люблю. Падли... Їх просто відстрілівати треба, разом з родинами, щоб не розпліднювалися.
І це покращить життя твоїх дітей!!!! Це повинно стати гаслом кожного з нас.

[upd=1364926120][/upd]
Видаляти задумали? Згоден. Форум вже під контролем влади. Тому я і сам пішов....

Додано: 02 квітня 2013 21:18
Alexxp
Законопроект не вирішує суті проблеми, а створює нові.
Необхідні системні зміни, а не в угоду політичних "лідерів".
Внісши ці зміни, закони діяти не будуть, по причині великої кілкості розбіжностей як всередині закону так і з іншими законами та підзаконними актами.
Але якщо говорити про конструктив пропозиції викину пізніше.... morgny

Додано: 02 квітня 2013 21:23
dexter3000

Додано: 02 квітня 2013 21:54
saa
Експертизу на мило! Boks
Браво Царьов О.А.! opleski

Додано: 02 квітня 2013 22:28
KolS
Поковба писав:аааа, то це на рахунок накладок А я то думав.
Ну цікаво, як притягнути бабку до нотаріуса підписати якусь там бумажку? А довірливі сусіди звичайно побіжать з 120-200 грн посвічвати свої заяви
Це МЕГАпокращеня. Куди там зауваження можна писати???
На рахунок нотаріуса нічого не кажу було б не погано цю заяву завірять в сіл./раді! А от як ці бабці пояснити чому вона не може подарувати своєму внуку будинок і землю, яку ще приватизувала в 2000 році, бо якась так накладка, немає кадастрового і коли зможе, невідомо facepalm

Додано: 02 квітня 2013 22:42
Поковба
Alexxp писав:Законопроект не вирішує суті проблеми, а створює нові.
Чому ж!? На рахунок встановлення меж - дуже навіть вирішує.

Додано: 02 квітня 2013 23:35
Alex-xxx
Здивував. Експертизу мимо каси!? Напевно гасла опозиції допомагали йому в його творчості morgny

Додано: 03 квітня 2013 12:22
Volodar
dexter3000 писав:Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов розроблення документації із землеустрою та оцінки земель на замовлення громадян та юридичних осіб
Не по-державницькі...
Всі прекрасно розуміють, що експертиза це додаткова корупційна схема, але замість того, щоб боротися з корупцією, пропонується ліквідувати будь-який державний контроль за якістю документації, тобто право держави ще на стадії до затвердження документації сказати: "стоп", адже не всі сільські ради можуть обєктивно оцінити правильність нормативної грошової оцінки земельних ділянок або звіту з експертної грошової оцінки земельних ділянок. Тим більше за ціну в 3%...
Ну пропонується альтернатива рецензування в тих же приватних підприємствах. Але чи не буде такий мєждусобойчик між приватними конторами - ти мені, а я - тобі? ну і звичайно тут же ще одна спокуса отримати додатковий откат за таке рецензування...
Певно, що Держземагенстов буде максимально топити цей законопроект: ще одне випробування для Тимченка порєшать вопроси

Додано: 03 квітня 2013 18:06
Solpadeine
Volodar писав:пропонується ліквідувати будь-який державний контроль за якістю документації
не тільки за якістю... Nenayu було таке, що "гарні хлопці" всі погодження на місцях отримували, лише експертиза спасала...

Додано: 03 квітня 2013 18:14
Atoll
Solpadeine писав:не тільки за якістю...
А що розумілось, тоді, раніше, під контролем якості, під експертизою? За всі роки моєї роботи виконавцем в полях, по земельних питаннях, це десь з 92-ого року, ні разу не бачив в себе, та й в інших виконавців, шановного експерта, який перевіряв би в полі точність моїх вимірів, відповідність інструкції по визначенню координат опорних точок знімання ну й інше. Переглядають папери в теплому кабінеті і "плаць пане пньонза". От і вся експертиза. Здирництво і бюрократія.

Додано: 03 квітня 2013 18:26
gps_nik
Atoll писав:Переглядають папери в теплому кабінеті і "плаць пане пньонза". От і вся експертиза. Здирництво і бюрократія.
Не може такого бути... Наговарюєте... morgny

Додано: 04 квітня 2013 00:01
LGU
Volodar писав:Не по-державницькі...Всі прекрасно розуміють, що експертиза це додаткова корупційна схема, але замість того, щоб боротися з корупцією, пропонується ліквідувати будь-який державний контроль за якістю документації.
Але чи не буде такий мєждусобойчик між приватними конторами - ти мені, а я - тобі? ну і звичайно тут же ще одна спокуса отримати додатковий откат за таке рецензування...
Экспертиза точно так же следила за "якістю докуметації" как и районные управления земельных ресурсов (госкомзема, госземагенства...). Тот же уровень квалификации сотрудников. Тот же принцип: позолотили ручку - получили позитивный висновок, не позолотили - получили список замечаний "по существу": не прошита документация, недопронумерованы страницы...