Сторінка 1 з 1

Закон про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо порядку проведення земельних т

Додано: 22 березня 2012 09:44
Oleg
Проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо порядку проведення земельних торгів)
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Закону України «Про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо порядку проведення земельних торгів)»
Spoiler
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Земельні торги в Україні у останні роки розглядаються як провідний спосіб продажу незабудованих земельних ділянок державної та комунальної власності, а також прав на них. Відповідно до статті 135 Земельного кодексу України від 25.10.2001 № 2768-III (далі – ЗКУ), земельні торги проводяться у формі аукціону.
Обов’язковість застосування процедури проведення земельних торгів у формі аукціону чинним законодавством передбачена у разі:
продажу незабудованих земельних ділянок державної або комунальної власності (стаття 134 ЗКУ) ;
продажу земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації (стаття 137 ЗКУ, стаття 18-1 Закону України від 04.03.1992 № 2163-XII «Про приватизацію державного майна»);
продажу права суперфіцію, емфітевзису на незабудовані земельні ділянки державної або комунальної власності (стаття 134 ЗКУ);
передачі в оренду незабудованих земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності (статті 124 та 134 ЗКУ, стаття 6 Закону України «Про оренду землі» від 06.10.1998 № 161-XIV);
звернення стягнення на земельну ділянку, що перебуває у власності громадянина або юридичної особи (стаття 139 ЗКУ, статті 61, 62, 66 Закону України від 21.04.1999 № 606-XIV «Про виконавче провадження», статті 20, 31 Закону України від 02.10.1992 № 2654-XII «Про заставу», стаття 15 Закону України від 05.06.2003 № 898-IV «Про іпотеку»).
В той же час, існуючі норми ЗКУ (Глава 21 «Продаж земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах») не формують завершеного правового поля для проведення земельних торгів, оскільки частиною п’ятою статті 136 ЗКУ визначено, що земельні торги мають проводитись у порядку, встановленому законом, хоча за більш ніж десять років після набрання чинності ЗКУ відповідного спеціального закону прийнято не було. Це послаблює правові гарантії прав на земельні ділянки, що набуваються на земельних торгах, а також ускладнює розпорядження землями державної та комунальної власності.
Таким чином, існує нагальна потреба в удосконаленні норм ЗКУ, що визначають порядок продажу земельних ділянок та прав на них на конкурентних засадах з метою формування завершеного правового поля для проведення земельних торгів в Україні.

2. Цілі і завдання прийняття акта
Метою прийняття Закону України «Про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо порядку проведення земельних торгів)» є правове врегулювання порядку відчуження земельних ділянок та набуття прав на них на конкурентних засадах шляхом визначення законопроектом:
- форми проведення земельних торгів та кола їх суб’єктів;
- особливостей укладання договору про проведення земельних торгів;
- вимог до професійної підготовки ліцитаторів;
- порядку ведення Державного реєстру ліцитаторів з проведення земельних торгів;
- порядку підготовки лотів для продажу на земельних торгах;
- особливостей фінансування підготовки до укладання договорів на земельних торгах;
- вимог до розміру комісії виконавця, реєстраційних та гарантійних внесків учасників;
- умови щодо забезпечення публічності інформації про проведення земельних торгів;
- строків проведення земельних торгів;
- порядку проведення земельних торгів у формі аукціону;
- вимог щодо забезпечення публічності результатів земельних торгів;
Для досягнення визначеної цілі законопроекту пропонується внести зміни та викласти у новій редакції статті 135 – 139 ЗКУ (Відомості Верховної Ради України, 2002 р., № 3—4, ст. 27; 2006 р., № 21, ст. 170; 2008 р., № 27—28, ст. 253, № 48, ст. 358).

3. Загальна характеристика і основні положення проекту акта
Законопроект складається з п’яти розділів, якими:
- викладаються у новій редакції п’ять статей ЗКУ (статті 135 – 139 Глави 21 «Продаж земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах»);
- запроваджується перехідна норма щодо особливостей підготовка до продажу або передачі у користування на земельних торгах земельних ділянок до розмежування державної та комунальної власності;
- запроваджується перехідна норма щодо збереження чинності кваліфікаційних свідоцтв ліцитаторів з проведення земельних торгів, що були видані до набрання чинності цим Законом, протягом одного року з дати набрання чинності законом;
- встановлюється обов’язок Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня опублікування закону розробити та привести у відповідність із цим законом власні нормативно-правові акти, забезпечити розроблення та прийняття міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади нормативно-правових актів, передбачених цим законом, а також забезпечити перегляд і скасування міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів, що суперечать цьому закону;
- встановлюється, що закон набирає чинності з дня наступного за днем його опублікування.
Законопроект підготовлено за участі фахівців Державного агентства земельних ресурсів України та Національного університету біоресурсів і природокористування України.

4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання
У даній сфері суспільних відносин діють наступні законодавчі акти:
- Цивільний кодекс України;
- Земельний кодекс України;
- Господарський кодекс України;
- Закон України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності»;
- Закон України «Про землеустрій»;
- Закон України «Про оцінку земель»;
- Закон України «Про Державний земельний кадастр»;
- Закон України «Про приватизацію державного майна»;
- Закон України «Про заставу»;
- Закон України «Про іпотеку».
Також окремі питання проведення ліцензування господарської діяльності щодо проведення земельних торгів регулюються цілою низкою підзаконних нормативно-правових актів, до яких належать постанови Кабінету Міністрів України від 14.11.2000 № 1698 «Про затвердження переліку органів ліцензування», від 04.07.2001 № 756 «Про затвердження переліку документів, які додаються до заяви про видачу ліцензії для окремого виду господарської діяльності», а також наказ Держкомзему від 08.10.2010 № 724 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності щодо проведення земельних торгів».
Практично усі названі підзаконні нормативно-правові акти у разі ухвалення проекту закону потребуватимуть перегляду або скасування.
Проект не потребує внесення змін до інших законів України.

5. Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація законопроекту не потребує додаткових витрат з Державного та місцевих бюджетів. Водночас, законопроект у разі його ухвалення дозволить збільшити надходження від продажу та передачі у користування земельних ділянок державної та комунальної власності на конкурентних засадах, а також стимулюватиме розвиток економіки, поліпшуватиме інвестиційний клімат та сприятиме забезпеченню громадян та суб’єктів господарювання земельними ресурсами.

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття акту
Законопроект окрім істотного збільшення надходжень до державного та місцевих бюджетів, дозволить покращити стан земельних відносин та надати їм більшої прозорості, відкритості та адекватності, чим сприятиме розвитку національної економіки, підвищенню рівня довіри громадян до держави. Ухвалення законопроекту також дозволить покращити стан виконання судових рішень, що пов’язані зі зверненням стягнень на земельні ділянки, чим забезпечить більш повну реалізацію права на судовий розгляд протягом розумного часу. Висока деталізація процедур проведення земельних торгів дозволить кардинально зменшити рівень корупційних проявів у процесі розпорядження землями державної та комунальної власності.

Народний депутат України В.Л. ТОЛСТЕНКО

Верховна Рада 05.06.2012 прийняла за основу проект закону реєстр. №10231-3 «Про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо порядку проведення земельних торгів у формі аукціону)».

Re: Проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо порядку проведення

Додано: 22 березня 2012 20:43
zemkov
Опачкі! Вони вже що, втратили надію протягнути "Ринок земель"?

Re: Проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо порядку проведення

Додано: 22 березня 2012 20:52
SBB
zemkov писав:Опачкі! Вони вже що, втратили надію протягнути "Ринок земель"?
В таком виде, в котором законопроект о рынке существует сейчас, принять его, при всем желании, нельзя. Ужас, летящий на крыльях ночи facepalm

Re: Проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо порядку проведення

Додано: 22 березня 2012 21:30
Oleg
Ги, знову, лажа?

Re: Проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо порядку проведення

Додано: 23 березня 2012 09:38
malena
Аааааа, перечитала проект Закону! Ну чому коли все хоч трошки працює, може і з недоліками, але все ж таки як не як працює, ЧОМУ потрібно знову все перекроювати і ламати???????? Banned

Re: Проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо порядку проведення

Додано: 23 березня 2012 10:14
SBB
malena писав:ЧОМУ потрібно знову все перекроювати і ламати???????? Banned
По великому рахунку, від існуючого порядку законопроект відрізняється трьома речами:

1. Відмовою від сплати "вартості права оренди" та переходом до торгівлі ставкою орендної плати.

2. Можливістю укладати договори оренди та купівлі-продажу виконавцем аукціону від імені власника земельної ділянки.

3.Оприлюдненням оголошення про проведення торгів на сайті Держземагентства.

Ці положення, дійсно, спірні.

Але все інше, в тому чи іншому вигляді, збережено.

Re: Проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо порядку проведення

Додано: 30 березня 2012 16:34
alexxx84
Альтернативний законопроект
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb_n/web ... 3511=42985

Re: Проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо порядку проведення

Додано: 02 квітня 2012 08:32
Vladimirlg
malena писав:Аааааа, перечитала проект Закону! Ну чому коли все хоч трошки працює, може і з недоліками, але все ж таки як не як працює, ЧОМУ потрібно знову все перекроювати і ламати???????? Banned
Работа у них такая! Они же должны что-то делать в этой стране.

Re: Проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо порядку проведення

Додано: 05 квітня 2012 11:04
Volodar
Ще один альтернативний проект: № 10231-3 від 04.04.2012
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb_n/web ... 3511=43024
На мою думку майже не відрізняється від першого, що зареєстрований.
Перший погляд на це творіння:
Ч. 6 ст. 135 «Винагорода виконавця земельних торгів встановлюється у розмірі 5 відсотків ціни…»
А як же дотриматися конкурентності при визначенні виконавця проведення торгів
Ч. 4 ст. 136 «а у разі продажу земельної ділянки сільськогосподарського призначення – нижчою за її нормативну грошову оцінку»
- а чому така вибірковість для земель сільськогосподарського призначення? Це ж в порушення положень, що для цивільно-правових угод використовується експертна грошова оцінка.
«встановлення стартового розміру річної плати»
- а де можливість просто разово продати право оренди на земельну ділянку вже зі встанвленою орендною платою
Ч.6 ст. 136 «а у разі, коли законодавство про здійснення державних закупівель не застосовується, - на конкурентних засадах у порядку, що визначається центральним органом виконавчої влади до повноважень якого належить здійснення нормативно-правового регулювання у сфері земельних відносин.»
- це що для Держземагенства закон про закупівлі не писаний. Чому такі роботи прирівнюються до превілегійованих!?
Ч.4 ст. 137 «публікує у друкованих засобах масової інформації загальнодержавної, регіональної та місцевої сфери розповсюдження
» - це як одночасно в «Урядовому кур’єрі» і в «Радянській Житомирщині»
Ч.9 ст. 137 «Після реєстрації учаснику видається вхідний квиток,»
і де той білєтьор lol2
Ч.10 ст. 137 «Учасник (його представник) зобов’язаний пред’явити паспорт (доручення на вчинення дій під час аукціону, зокрема на участь в аукціоні та підписання протоколу про результати торгів, і паспорт).»
про вхідний квиток забули…
Ч. 11 ст. 137 «Форми … вхідного квитка,… затверджуються центральним органом виконавчої влади, до повноважень якого належить здійснення нормативно-правового регулювання у сфері земельних відносин.»
Він мабуть буде золотим і друкуватиметься на надійному підприємстві.
Ч. 20 ст. 137 «ліцитатор закінчує торги за лотом одночасно з ударом аукціонного молотка (гонга)»
А якщо ліцитатор не попав молоточком по дощечці – всьо торги не скалися.
___________________________________________________
Запитання: чи має регулювати закон питання ударяння ліцетатром молотком по дощечці?
Пропоную свій варіант : "виключити частину 5 статті 137 Земельного кодексу". Амінь.

Re: Проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо порядку проведення

Додано: 05 квітня 2012 15:10
SBB
Ще один альтернативний законопроект, внесений н.д. Лук+яновим

http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webp ... 3511=43018

Додано: 07 червня 2012 06:35
Oleg

Додано: 05 липня 2012 11:50
SBB
Законопроект рассматривается сейчас

Додано через 3 хвилини 57 секунд:
Закон принят. Вопрос проведения земельных аукционов наконец-то урегулирован законодательно.

Додано: 21 серпня 2012 07:51
vova03121982
Набрав чинності Закон України від 05.07.2012 № 5077-VI "Про внесення змін до Земельного кодексу України щодо порядку проведення земельних торгів у формі аукціону" (http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/5077-17) - Голос України від 18.08.2012 — № 153

Додано: 21 серпня 2012 09:07
malena
ДОброго ранку! Ознайомилася з ЗУ про внесення ... , в принципі все зрозуміло, вцілому логічно і закономірно (крім деяких нюансів), але я не розумію, що буде головним фактром при виборі виконавця, якщо ціна чітко встановлена???

Додано: 21 серпня 2012 20:06
4elove4ek
4. Підготовку лотів до проведення земельних торгів забезпечує
організатор земельних торгів.
Підготовка лотів до проведення земельних торгів включає:

.... б) державну реєстрацію земельної ділянки;
Як це ? Реєструвати на ОМС а потім після договору к/п через технічку перереєстровувати ?

Додано: 02 вересня 2012 20:30
Cdsnkfyf
Добрий верчір, коллеги. А хто знає, як прокоментувати п. 10 ст. 137 ЗКУ?
10. Форми заяви про участь у торгах, довідки про отримання
документів виконавцем земельних торгів, книги реєстрації учасників
торгів, вхідного квитка, інформаційної картки на лот та картки
учасника торгів затверджуються центральним органом виконавчої
влади, що забезпечує формування державної політики у сфері
земельних відносин.
Як бути, якщо цих форм ще немає?

Додано: 06 вересня 2012 10:00
malena
Доброго ранку!!! Ну що, зубаті акули землевпорядкування!!!))) Запрошую до обговорення змін до ЗК щодо проведенн аукціонів... хто проводив аукціони в себе в області, в кого є які питання давайте про щось поговоримо..... наприклад, мене цікавить, такі розумні "визначення" : право оренди,суперфіцію та емфітевзису. Виходить, що якщо продається право на з.д. с/г призначення то продавати маємо право емфітевзису, а оренди - ні. Так само і під забудову??? А що тоді право оренди?
Наступне питання. Як виходити з ЗМІ? У всі перелічені,хто як виходить з цього?
Хто продавав по-новому закону. Що робити?
Чекаю

Додано: 06 вересня 2012 11:34
БолечкаВ
По новому Закону в этом году продать ничего невозможно,даже те участки по которым уже был назначен аукцион.В первую очередь с невозможностью зарегистрировать имущественное право,зем. участок.......

Додано: 07 вересня 2012 22:36
VAlex
Наше управління Держкомзему сказало, що реєструвати речове право на земельну ділянку (лот) буде здійснювати не раніше 01.01.2013 року. Пояснення таке: - "буде нова система державної реєстрації". Про, що далі можна розмовляти.
ЗКУ передбачає, що організатор земельного аукціону може укласти з виконавцем аукціону договір на підготовку лотів до аукціону. За цим договором виконавець аукціону, за власний рахунок, по дорученню організатора аукціону,може здійснити комплекс заходів по підготовці та продажу земельної ділянки або права на неї з наступним відшкодуванням понесених витрат та доходу виконавця аукціону за рахунок коштів, що надійшли від продажу.
Якщо земельний аукціон не відбувся чи скасований в силу обставин, що виникли - хто компенсує понесені витрати? Коштів не має бо продаж не відбувся. Що далі??? В ЗКУ про це ні чого не сказаного.
Може в когось є якісь думки з цього приводу?

Додано: 10 вересня 2012 12:20
Volodar
VAlex писав:КУ передбачає, що організатор земельного аукціону може укласти з виконавцем аукціону договір на підготовку лотів до аукціону. За цим договором виконавець аукціону, за власний рахунок, по дорученню організатора аукціону,може здійснити комплекс заходів по підготовці та продажу земельної ділянки або права на неї з наступним відшкодуванням понесених витрат та доходу виконавця аукціону за рахунок коштів, що надійшли від продажу.
Якщо земельний аукціон не відбувся чи скасований в силу обставин, що виникли - хто компенсує понесені витрати?
Чому не підходить ч. 3 ст. 138
У разі скасування торгів організатор земельних торгів у десятиденний строк після прийняття рішення про скасування торгів відшкодовує виконавцю земельних торгів фактично здійснені витрати на підготовку до їх проведення, але не більше максимальної суми винагороди, що встановлена частиною шостою статті 135 цього Кодексу, а виконавець земельних торгів повертає учасникам сплачені ними реєстраційні та гарантійні внески не пізніше п'яти банківських днів з дати скасування.

Додано: 12 вересня 2012 11:17
VAlex
А якщо не має коштів, відсутне вінансувпння таких видатків?

Додано: 12 вересня 2012 11:29
Поковба
malena писав:Виходить, що якщо продається право на з.д. с/г призначення то продавати маємо право емфітевзису, а оренди - ні. Так само і під забудову??? А що тоді право оренди?
Можете продати, як право емфітевзису так і оренди. Так само із суперфіцієм.

Додано: 12 вересня 2012 11:30
Volodar
VAlex писав:А якщо не має коштів, відсутне вінансувпння таких видатків?
Ну тоді виконавець аукціону "попав" на гроші

Додано: 12 вересня 2012 14:37
VAlex
В тому той питання, неотилось би мати позови про стягнення коштів у т. ч. І різних штрафних санкцій з місцевого бюджету. Тим паче при нинішній судовій системі. По-друге, втратити довіру не почавши працювати, потім не буде роботи взагалі, а за плани по наповненню бюджету - ой, як "жарять". І сама головна проблема, що всі хто має "здобути перемогу" в аукціоні - люди "не прості" і "крыша у них серьезная"!