Зав писав:Форумчани,підскажіть будьласка,на яких законних підставах райдержадміністрації примушують відділи держкомзему у районах готувати їхні проекти розпоряджень (що стосується землі)?
Можете скористатися моїм досвідом. Такого (приблизно такого) листа я написав на Головне управління області та на РДА. Головне управління зі мною погодилося. З РДА відповісти мені змогли лише, що я с....

, але протиставити нічого не змогли pa-pa . Тому, на даний момент робимо проекти, залишаємо їх у юр.відділі РДА, електронні варіанти скидаємо поштою. Назад нічого не приймаємо V_Bobruisk .
У зв'язку з тим, що на даний момент відділом Держкомзему у ХХХХХХХХХ районі здійснюються розроблення та погодження проектів розпоряджень голови ХХХХХХХХХ районної державної адміністрації з питань реалізації повноважень в частині розпорядження землями, пропонуємо Вам привести їх у відповідність до діючого законодавства. (ст.1, п.7 ст.2, п.1 ст.6, п.7 ст.13, п.3 ст.16, п.2 ст.21 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", п. "а" ст.17 Земельного кодексу України)
ХХХХХХХХ РДА надсилає всі звернення з питань земельного законодавства до Відділу для обов’язкової подальшої розробки проектів розпоряджень та їх погодження в апараті ХХХХХХХХХ РДА, посилаючись на норму ч.4 ст.31 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" в частині підзвітності та підконтрольності їй територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади (в тому числі і Відділу).
Законом України "Про місцеві державні адміністрації" (ст.45) встановлено, що організаційно-процедурні питання внутрішньої діяльності місцевих державних адміністрацій регулюються їх регламентами.
Регламент ХХХХХХХХХХ РДА (далі – Регламент) затверджено розпорядженням № ____ від _________ (Пошукайте в своїх адміністраціях, мені не давали, але я все таки отримав), згідно з його п.56 проекти розпоряджень голови місцевої держадміністрації готують структурні підрозділи місцевої держадміністрації, її апарату, а також територіальні органи центральних органів виконавчої влади, що суперечить Типовому регламенту місцевої державної адміністрації, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 2263 від 11 грудня 1999 (у редакції від 31.10.2007 – далі за текстом Типовий регламент).
А саме, в Регламенті ХХХХХХХХХ РДА перекручено норму, передбачену п.56 Типового регламенту: "Проекти розпоряджень голови місцевої держадміністрації (далі - проекти розпоряджень) готують структурні підрозділи місцевої держадміністрації, її апарату, а також територіальні органи центральних органів виконавчої влади та районні, районні у мм. Києві та Севастополі держадміністрації у разі, коли готується розпорядження голови обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації (далі - інші органи). Проекти розпоряджень голови готують відповідні райдержадміністрації".
Тобто Регламентом безпідставно перекладено функції підрозділів ХХХХХХХХХХ РДА та її апарату на територіальні підрозділи центральних органів виконавчої влади, чим порушено вимоги ст.19 Конституції України та ст.10 Закону України "Про державну службу".
Крім того, вказане розпорядження голови ХХХХХХХХХ РДА має носити нормативний характер, остільки має міжвідомчий характер, підлягає державній реєстрації в органах юстиції і набирає чинності з моменту його реєстрації. На даний момент воно не зареєстроване.
В дорученні ХХХХХХХХХХ РДА має місце посилання на ту обставину, що головам відповідних місцевих державних адміністрацій підзвітні і підконтрольні з питань здійснення повноважень місцевих державних адміністрацій керівники територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади.
Проте, ч.3 ст.16 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" чітко встановлює, що місцеві державні адміністрації в межах, визначених Конституцією і законами України, здійснюють на відповідних територіях державний контроль за використанням та охороною земель, а п.3 ст.28 обумовлює права місцевих державних адміністрацій щодо підзвітності територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади, зокрема, встановлено, що для реалізації наданих повноважень місцеві державні адміністрації мають право одержувати відповідну статистичну інформацію та інші дані від державних органів.
Тобто законодавчо не передбачено обов'язків територіальних органів Держкомзему щодо підготовки проектів розпоряджень райдержадміністрації та їх погодження.
Відділ не може бути головним розробником та погоджувати проекти розпоряджень голови райдержадміністрації з питань розпорядження землями тому, що згідно п.п.2, 4 Типового регламенту розгляд у місцевій держадміністрації питань, що належать до її компетенції, провадиться головою, першим заступником голови, заступниками голови, апаратом місцевої держадміністрації, управліннями, відділами та іншими структурними підрозділами місцевої держадміністрації, а також консультативними, дорадчими та іншими допоміжними органами, службами і комісіями, утвореними головою місцевої держадміністрації. Розподіл обов'язків між посадовими особами місцевої держадміністрації проводить голова місцевої держадміністрації.
Згідно п.58, 65 Типового регламенту, проекти розпоряджень підлягають обов'язковому погодженню із заінтересованими структурними підрозділами місцевої держадміністрації, а у разі потреби з іншими органами. Головний розробник самостійно визначає заінтересовані структурні підрозділи місцевої держадміністрації, її апарату та інші органи виходячи із змісту основних положень проекту розпорядження. Головний розробник організовує, спрямовує і координує роботу заінтересованих структурних підрозділів місцевої держадміністрації, її апарату та інших органів з розроблення проекту розпорядження, вживає вичерпних заходів для врегулювання розбіжностей у їх позиціях щодо проекту (проводить консультації, узгоджувальні наради, робочі зустрічі тощо), отримує від них інформаційно-аналітичні та інші необхідні матеріали. За дорученням голови місцевої держадміністрації або його заступника (відповідно до розподілу обов'язків), керівника апарату місцевої держадміністрації опрацювання внесеного проекту розпорядження проводиться в її апараті та у разі потреби здійснюється редагування його тексту.
Згідно ст. 10 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", заступники голів місцевих державних адміністрацій голів місцевих державних адміністрацій виконують обов'язки, визначені головами відповідних державних адміністрацій, і несуть персональну відповідальність за стан справ на дорученій їм ділянці роботи. Згідно розпорядження голови ХХХХХХХ РДА від 11.08.2010р. №355, заступник голови райдержадміністрації УУУУУУУУ безпосередньо організовує реалізацію державної політики в сфері агропромислового розвитку, земельних і водних ресурсів. Отже, погодження проектів розпоряджень з цього напрямку є його безпосередньою компетенцією.
На підставі вище викладеного, вважаю за необхідне продовжити взаємодіяти із ХХХХХХХ РДА в межах п.2 та 3 ст.28 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", виступати в якості спеціалістів при підготовці і розгляді питань, що входять до компетенції місцевих державних адміністрацій щодо розпорядження землями, надавати пропозиції, відповідну статистичну інформацію, інші дані.
Цілую,
Начальник відділу Держкомзему