Dreder писав:Ну потрібно платити тільки за витяг. Цікавлять більше підстави та пакет документів необхідний для реєстрації державної/комунальної власності. Ви володієте такою інформацією? Буду дуже вдячний.
Те, що потрібно платити за витяг 120 грн. це вже на даний момент зрозуміло. Інформації немає, але просто цікаво чи взагалі по цілій Україні хоч один орган місцевого самоврядування чи виконавчої влади заплатили за реєстрацію прав власності, чи на даний момент ВСІ чекають біля моря погоди?
[upd=1366116855][/upd]
А ось і свіжі новини
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webp ... 3511=45771
Висновок Головного науково-експертного управління 11.04.2013
ВИСНОВОК
на проект Закону України
«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності»
(реєстр. № 2303 від 14.02.2013р.)
У проекті пропонується: звільнити органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування від сплати коштів за отримання витягу з Державного реєстру прав під час проведення державної реєстрації права власності держави чи територіальної громади на земельні ділянки; дозволити здійснювати державну реєстрацію речових прав на земельні ділянки державної та комунальної власності на період до 31 грудня 2014 р. без проведення державної реєстрації права державної та комунальної власності на такі земельні ділянки. Заходи щодо розроблення документації із землеустрою органи місцевого самоврядування мають передбачити у складі програм економічного і соціального розвитку. Відповідні зміни пропонується внести до законів України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та інших законодавчих актів України», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності». Проект має на меті усунути ускладнення, що виникають при вирішенні питань щодо передачі земельних ділянок державної та комунальної власності у власність та користування громадян і юридичних осіб.
Проаналізувавши проект, Головне управління вважає за доцільне висловити щодо нього наступні зауваження.
Вважаємо, що пропозиції, які містяться у пункті 1 розділу І проекту, доцільно оформити не у вигляді окремого абзацу частини четвертої ст. 29 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», а шляхом викладення в новій редакції чинного абзацу другого частини четвертої ст. 29, який стосується аналогічного питання - звільнення органів державної влади від плати за надання витягу з Державного реєстру прав.
Запропонована відстрочка у запровадженні державної реєстрації права власності держави чи територіальної громади на земельні ділянки (до 1 грудня 2014 р.) не містить належного обґрунтування. Зокрема, у підпункті 1 пункту 3 розділу І проекту передбачено, що «Органи, які згідно із статтею 122 Земельного кодексу України передають земельні ділянки у власність або у користування, протягом 1 місяця після надання земельної ділянки фізичній чи юридичній особі у користування, зобов’язані зареєструвати за державою або територіальною громадою право власності на відповідну земельну ділянку відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень». З приводу цього положення у контексті запропонованої відстрочки у запровадженні державної реєстрації права власності держави чи територіальної громади на земельні ділянки виникає питання: якщо у відповідних органів були проблеми з вирішенням питання про державну реєстрацію права державної та комунальної власності на земельну ділянку до передачі її у користування юридичним та фізичним особам, то яким чином ці проблеми зникнуть після зазначеної передачі. Цей момент мав би бути опрацьований у проекті більш повно.
Зауважимо, що врегулювання відповідних суспільних відносин за допомогою постійного коригування законів про внесення змін до законів, у даному випадку Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та інших законодавчих актів України», ускладнює користування відповідним законодавством, послаблює авторитет первинного закону. Окрім того, запропоновані у проекті уточнення відповідних строків самі по собі не тільки не вирішують жодної проблеми, пов‘язаної з удосконаленням організації реєстрації відповідних прав, а й можуть супроводжуватися подальшим зволікання у їх вирішенні.
Враховуючи те, що 1 січня 2013 р. завершилася відстрочка у здійсненні державної реєстрації права державної чи комунальної власності на земельні ділянки, вважаємо, що за таких умов не можна ставити питання про механічне продовження цієї відстрочки, оскільки на підставі чинних з 1 січня 2013 р. норм Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» могли виникнути відповідні правовідносини, а закон, як відомо, не має зворотної дії у часі.
Проект потребує відповідних висновків центральних органів виконавчої влади, до повноважень яких належить формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері земельних відносин.
Узагальнюючий висновок: за результатом розгляду в першому читанні законопроект доцільно повернути суб‘єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
Керівник Головного управління В.Борденюк
Вик.: М.Єрофеєв, В.Рибачек
[upd=1366117513][/upd]
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webp ... 3511=45912
ВИСНОВОК
на проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення порядку державної реєстрації речових прав на земельні ділянки державної та комунальної власності у зв’язку з їх розмежуванням
(реєстр. № 2303-2 від 27.02. 2013 р.)
Проектом вносяться зміни до законів України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності», «Про державний земельний кадастр», згідно з якими визначаються особливості державної реєстрації речових прав на земельні ділянки державної та комунальної власності. Ці особливості полягають у тому, що реєстрацію похідних речових прав на земельні ділянки державної та комунальної власності (постійного користування, оренди, користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзису) тощо) можна буде здійснювати не після державної реєстрації права власності держави або територіальної громади на ці земельні ділянки, як це вимагається чинною редакцією частини 2 статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», а на умовах статті 4-1, якою пропонується доповнити цей Закон. Також пропонується у проекті звільнити органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування від плати за надання витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно під час проведення державної реєстрації права власності держави чи територіальної громади на земельні ділянки, а також від плати за внесення відомостей до Державного земельного кадастру, внесення змін до них, надання відомостей з Державного земельного кадастру за заявами цих органів.
Як зазначено у Пояснювальній записці до законопроекту, метою його прийняття є спрощення та скорочення в часовому просторі процедури передачі земельних ділянок державної або комунальної власності у власність або користування громадянам та юридичним особам; поновлення дії раніше укладених договорів оренди; зменшення фінансового навантаження на Державний бюджет України.
Головне управління, проаналізувавши проект, вважає за доцільне зазначити наступне.
На думку управління, зайвим є доповнення частини 4 статті 29 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» новим положенням щодо звільнення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування від плати за надання витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, оскільки ці органи вже мають таку пільгу. Відповідно до частини 4 статті 29 цього Закону органи місцевого самоврядування та інші органи державної влади (посадові особи) звільняються від плати за отримання інформаційної довідки з Державного реєстру прав), що можна вважати ідентичним. Так, у частині 1 статті 28 цього Закону зазначається, що інформація з Державного реєстру прав про державну реєстрацію прав та їх обтяжень надається у формі витягу, інформаційної довідки та виписки. При цьому Державний реєстр прав є скороченою назвою Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, про який йде мова у проекті (це зазначено у постанові Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень і Порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно» від 22 червня 2011 р. № 703 (із наступними змінами)).
Аналогічна норма щодо користування на безоплатній основі органами державної влади та органами місцевого самоврядування відомостями і документами Державного земельного кадастру щодо земельних ділянок, розташованих на відповідній території, має місце і в Законі України «Про державний земельний кадастр» (абз. 2 ч. 3 ст. 28 Закону), і не потребує додаткових змін, про що мова йде у п. 3 розділу І проекту.
Узагальнюючий висновок: за результатами розгляду в першому читанні законопроект може бути прийнятий за основу з урахуванням висловлених зауважень і пропозицій.
Керівник Головного управління В.І.Борденюк