Re: Структура Держземінспекції
Додано: 14 січня 2011 18:56
DZI !!! Щодо перспектив інспекції будь - ласка конкретизуйте.
Для землевпорядників, і зацікавлених
http://www.zemres.com/forum/
З Різдвом Христовим та Новим роком шановні форумчаи!Практичний досвід працівника інспекції є неоціненним і комплексним, цьому в інститутах не навчають.
Конкретизувати поки ще рано, але керівники, які затіяли реформування системи органів виконавчої влади, однозначно вже визначились, що контролюючих функцій з питань контролю за використанням та охороною земель у Держземагентстві не буде (крім контролю за дотриманням ліцензійних умов).manevuch писав:DZI !!! Щодо перспектив інспекції будь - ласка конкретизуйте.
Astra444 писав:.... не вяжеться - контроль за дотриманням вимог законодавства, яке регулює відносини щодо всіх (!) земель України та сільськогосподарська (!) інспекція 5+5=? Як часткове може включати в себе загальне??
В принципе, для этого есть орган надведомственного управления - Минприроды... не знаю... мне кажется их это дело...dimas писав: пзф, рекреацію, землі оздоровчого призначення та водний фонд
Согласен, но полагаю, что этим должны заниматься именно и только правоохранительные органы. Они по сути этим и занимаются, просто привлекают земинспекторов для осуществления фактически всей работы. Едва ли такая система эффективна.dimas писав: на даний час перевірок потребує саме процедура надання та відведення земельних ділянок
действительно, многовато требований :)dimas писав: тому зараз інспектор має бути спочатку юристом та землевпорядником, а вже потім агрономом, грунтознавцем і т. п.
Гадаю, передати такі повноваження до правоохоронних органів можна лише тоді, коли земельні відносини в нашій країні досягнуть цивілізованого рівня, буде упорядковане законодавство та запроваджено ринок земель. Ось тоді порушниками будуть лише ті хто має "умысел". На даний час в правоохоронних органах практично немає спеціалістів які б досконально знали земельне законодавство, а ті що знаються на цьому на жаль не бачать далі букви закону. Тому, якщо замкнути весь земельний контроль на правоохоронних органах, вони пересаджають безневинних людей, а справжні злочинці будуть гуляти на свободі.Егор писав: Согласен, но полагаю, что этим должны заниматься именно и только правоохранительные органы. Они по сути этим и занимаются, просто привлекают земинспекторов для осуществления фактически всей работы. Едва ли такая система эффективна.
Як це нема нічого цінного??? Зазвичай, ціна "просторового базису" в містах навіть вища, ніж "основного засобу виробництва" з товстим шаром найціннішого в світі чорнозему!!! Якщо маєте можливість, попрацюйте як-небудь із землевпорядною документацією і порівняйте дані нормативної грошової оцінки земель населених пунктів і с\г земель.Егор писав:.... возможно и не стоит "проверять" использование и охрану всех земель без исключения, в том числе тех, которые являются просто-напросто пространственным ресурсом (там где ничего "ценного" отродясь не было)
А хто ж винуватий, що через розповсюджену серед наших "землекористувачів" недобросовісність, це питання в даний час одне з найактуальніших? Бюджети всіх рівнів зазнають колосальних недоотримань через те, що "землекористувачі" уникають реєстрації прав на землю і платять Dulya до бюджетів за користування своїми гектарами. І найприкріше те, що законодавство чим далі, тим більше розвязує їм руки. А держземінспекція була єдиним дієвим механізмом, спрямованим на збільшення доходів до бюджетів за рахунок цілком законної плати за землю.Егор писав:и по сути в достаточно большой части выполняемой работы просто заставлять всех подряд оформить документы на участки
Заходи з раціонального використання і охорони земель впроваджуються відповідними проектами землеустрою, яких на сьогодні ще практично ніде нема. Коли вони зявляться, я впевнений, що інспектори будуть контролювати правильність виконання передбачених заходів.Егор писав:реально пытаться следить именно за рациональным использованием и охраной самой "земли", "почв", в первую очередь, конечно, с.х. угодий (имея для этого соответствующее образование и рассматривая землю как часть всего комплекса с.х. производства, в увязке с тем, что там растет и по ней бегает и т.п....
На даний час. Не зможуть. Працівники цих служб (і прокуратури) не є фахівцями із землеустою, кадастру і земельного права. Нам інколи доводиться співпрацювати і з прокуратурою, і з УБЕП, і з екологічною інспекцією... У них є грамотні люди, але вони зовсім не того спрямування. Читають земельни законодавство, але не одупляються в ньому, тому що у них своєю спеціалізацією голова забита. Хіба що створять у себе "земельні" відділки і заберуть туди колишніх земінспекторів.Егор писав: Остальным в полном объеме могут заняться инспекторы-экологи, инспекторы ГАСК, милиция :)
Погоджуюсь.dexter3000 писав:А моё мнение - что всех нарушителей земельного законодательства надо по всей строгости Закона - независимо от того, какой инспектор "нажмёт на курок".
Почему нет ?werewolf писав: Не займайтеся, будь ласка, єрессю!!!
Ну я слово "ценного" специально взял в кавычки. Во многих крупных городах практически нет особо ценных и просто плодородных почв. Там нет совершенно ничего такого, с чем бы не справился инспектор ГАСК и инспектор-эколог. Ну нет там никаких "земельных особенностей". Для правоохранителей, которым, если уж очень будет нужно, помогут лицензированные землеустроительные организации, нет никакого труда почитать закон, подзаконную базу и привлечь за нецелевое использование, самозахват и т.д. Говорю опять же по большей мере не о с.х. и л.х. землях... хотя....werewolf писав: Як це нема нічого цінного???
Государство, но НЕ землепользователи. Действенные механизмы привлечения денег в бюджеты придумать можно. Было бы желание. Об этом свидетельствует достаточно успешная практика ГНИ... Пример законодательной попытки - Налоговый кодекс Украины. Взяли и написали, что обязанность уплаты земналога за нежилое помещение в жилом доме возникает с момента регистрации права на само это помещение. Вот и здорово.... никаких отдельных документов не предсмотрено...werewolf писав:
А хто ж винуватий...
И это правильно.werewolf писав:.... інспектори будуть контролювати правильність виконання передбачених заходів.
Не вижу в этом аж ничего плохого.werewolf писав:... Хіба що створять у себе "земельні" відділки і заберуть туди колишніх земінспекторів
Я не маю нічого проти переведення земельних інспекторських функцій у склад якогось іншого органу. Я протестую проти Ваших заперечень щодо необхідності притягування до відповідальності осіб, які використовують земельні ділянки без набутого права на них.Егор писав:Почему нет ?
Якось мені довелося скласти протокол на одного депутата за самовільне зайняття. Із документів на землю у нього був лише дозвіл на розміщення обєкту торгівлі, виданий міським виконкомом. Правда, по положенню, обовязковою умовою для отримання такого дозволу є подання до виконкому копії правоустановчих документів на з\д.Егор писав:Достаточно посмотреть на судебную практику
Але там є земельні ділянки різних категорій, які використовуються, і права на які набуваються відповідно до земельного законодавства.Егор писав:Во многих крупных городах практически нет особо ценных и просто плодородных почв. Там нет совершенно ничего такого, с чем бы не справился инспектор ГАСК и инспектор-эколог. Ну нет там никаких "земельных особенностей".
Найбільш логічний, правильний і діючий механізм вже давно придуманий і був визначений у першій редакції ст. 125 ЗКУ. Право використовувати земельну ділянку є лише у землевласника або землекористувача, відповідні права якого набуто і зареєстровано відповідно до законодавства. Перш ніж їздити на машині, ви оформляєте право на неї, а не кажете ДАІшнику, що завтра оформлю. Тим більше, що субєктом плати за землю можна стати лише тоді, коли її межі визначені в натурі, і є факт набуття права на неї. Нежилі приміщення в жилому будинку - це "гониво" нового ПКУ. На яку площу розраховується цей податок, якщо межі прибудинкової рериторії не визначено? Та й якісь додаткові земельні документи для таких приміщень вимагатити недоцільно.Егор писав:Действенные механизмы привлечения денег в бюджеты придумать можно. Было бы желание. Об этом свидетельствует достаточно успешная практика ГНИ... Пример законодательной попытки - Налоговый кодекс Украины. Взяли и написали, что обязанность уплаты земналога за нежилое помещение в жилом доме возникает с момента регистрации права на само это помещение.
Притягувать можно и нужно тогда, когда есть вина как обязательный элемент любого правонарушения.werewolf писав: притягування до відповідальності осіб, які використовують земельні ділянки без набутого права на них
Чуть от темы... но я категорически убежден в том, что в перспективе размещение МАФ должно происходить без оформления прав на земельный участок (в рамках благоустройства или как угодно...)werewolf писав: От вам і судова практика!
ИМХО это единственная не просто юридически правильная позиция, но и согласовывающаяся со здравым смыслом.werewolf писав: Також вважаю великою помилкою те, що ВГСУ рекомендує вважати, що коли на землі знаходиться обєкт нерухомості, право власності на який оформлено, то це не слід вважати самовільним зайняттям з\д.
Статьи одного закона (к примеру, ЗКУ) не могут иметь заведомо неоспоримого приоритета над другим законом. Эти акты равны по силе. Каждый раз в таком случае нужно оценивать дату принятия конкретного законодательного акта и "специальность" ее норм. Если в первом случае все наглядно (а тут замечу, что и ГКУ, и градзаконы и др.) приняты гораздо позднее ЗКУ 2001 г., то во втором нужно очень хорошо поразмыслить в каждом конкретном случае, оценить "качество" соответствующих отношений и решить: должны ли "важные законы" соответствовать ЗКУ, или же сам ЗКУ должен соответствовать им.werewolf писав:
А те, що інше "важливе законодавство" в земельних питаннях не відповідає ЗКУ - то проблема законотворців.
Разумеется, но там могут царствовать "надведомственные" и "надкатегорийные" инспекторы-экологи.werewolf писав:
Але там є земельні ділянки різних категорій, які використовуються, і права на які набуваються відповідно до земельного законодавства.
Руководствуясь ст. 125 ЗКУ в той редакции и опять же "ведомственной логикой" поездку на авто необходимо было планировать заранее, дабы успеть оформить госакт или на крайний случай договор аренды на тот участок, по которому будешь проезжать. Логично.. ведь осуществляется использование земельных участков, а однозначных предписаний по поводу того, что на земли общего пользования ст. ст. 125, 126 ЗКУ не распространяются не было.werewolf писав: Перш ніж їздити на машині, ви оформляєте право на неї, а не кажете ДАІшнику, що завтра оформлю
Нормальный механизм (конечно он на самом деле фиговый, но возможно окажется эффективным). По идее границы придомовых должны быть, конечно, определены, а участки оформлены. Но полагаю, что и так по данными балансодержателей домов о площади налоговые органы (или кто там будет рассчитывать, т.к. пока что, если честно, не понятно) усьо посчитают. Мы ведь платили СДиПТ по так же само рассчитанным, скажем "приблизительным", тарифам, невзирая на протесты АМКУ и др. органов. Я не уверен, но полагаю, что не под 100% многоквартирных жилых домов в Украине оформлены в установленном порядке документы на земельные участки и есть, следовательно, возможность определить площадь придомовой территории с геодезической точностью. Но это ведь не значит, что их не нужно убирать и за это не следует платить.werewolf писав: На яку площу розраховується цей податок, якщо межі прибудинкової рериторії не визначено?
А це, майже, дослівно, пропущено: надати до відділу кадрової роботи і додати біографічну довідку,заяву супровідний лист погодження. І не зрозуміло, що за п.6.5.4., в Положенні немає такого.Denichka2009 писав:Можете закинути на сайт даного листа
Це ж лист Головного управління, а не Держкомзему, що там дивитись, процитували дослівно.Denichka2009 писав: хотілось би побачити сам документ
мені потрібен цей лист кров з носаdzi писав: Це ж лист Головного управління, а не Держкомзему, що там дивитись, процитували дослівно.
Власність - це певний тягар, який породжує певні обовязки. Якщо особа має право власності на нерухомість, то вона повинна набути право на земельну ділянку, яка використовується для його розміщення. В тому, що земельна ділянка при розміщенні на ній обєкта нерухомості ВИКОРИТСОВУЄТЬСЯ власником будівлі (в економічному плані... будь-яка земельна ділянка має ренту), думаю Ви сперечатись не будете. Це слідує з основ економічної теорії і про це згадується в ЗКУ. Вина "землекористувача" в тому, що він не вживає заходів щодо набуття прав на з\д, яку використовує, і тим самим уникає своїх обовязків плати за землю. А в чому вина водія, який їде пяний або обкурений за кермом, але нікому нічого поганого на дорозі не зробив? Або їздить без документів про власність на машину і без довіреності? А в чому моя вина, що я не приліпив в паспорт фотку в 25 років?... Тут не треба зайве моралізувати. Без вини ніхто ніхто нікого не притягує. Земінспектор дає припис про усунення порушення за 30 днів (хоча треба давати більший), і якщо в цей термін особа розробляє землевпорядну документацію, подає її на сесію, а депутати не приймають рішення (чи сесія не відбулася), то тут дійсно вину особи визначити важко і складати протокол немає сенсу.Егор писав:Притягувать можно и нужно тогда, когда есть вина как обязательный элемент любого правонарушения.
Я вважаю, що право на землю (навіть набуте за ст. 120 ЗКУ чи встановлене судом...) повинно бути негайно оформлене і зареєстроване. При цьому, ст. 120 повинна містити положення, що при скасуванні права на землю в порядку ст. 144 ЗКУ, право на землю на підставі ст. 120 скасовується теж. V_BobruiskЕгор писав:Право можно набуть, но не удостоверить его (легендарная ст. 120 ЗКУ и пр.)...
Принцип цих статей був правильний, а те що вони містили не повний перелік легальних прав - вина законотворців - недосконала редакція. До речі, ст. 126 до сих пір містить цей дефект.Егор писав: Эти статьи игнорировали остальные статьи того же ЗКУ, в которых предусматривались иные законные "титулы" использования земли: сервитут, изыскательские работы, "советские" госакты и документы и пр., а также ГКУ со своими сервитутами и эмфитевзисами, которых тогда, кажись, в ЗКУ еще не было.
Ці нецивілізовані статті наносили шкоду лише недобросовісним "землекористувачам", які ухилялись від плати за землю.Егор писав: Эти непонятные и нецивилизованные статьи закона нанесли значительный вред людям.
Егор писав:По теме: а в чем виноват этот конкретный гражданин ? он же получил от органа власти разрешение (кстати, выдаче такой бумажки предшествует принятие органом власти или должностным лицом определенного "решения").
Це цікаве питання. На мою думку, інспектор не має права скасовувати подібні бумажки. Там просто йдеться про те, що виконком дозволяє розміщувати обєкт торгівлі. Нема ні слова про земельну ділянку, навіть площа не вказана. Встановлюються часи роботи закладу, перелік товарів, торгівля якими дозволяється і т.д., а про землю ні слова... Не думаю, що земінспектор уповноважений скасовувати такі акти. Та й навіщо? Поки б зайнялися його скасуванням, в нього б і так термін дії закінчився, а факт відсутності правовстановчих документів і рішень про надання встановлено актом перевірки. Просто суддя викинув із цитати закону слова, які його не влаштовували. От і все.Егор писав:инспектор или кто другой должен был бы сначала это доказать и отменить обсуждаемое "разрешение" в установленном порядке
Розміщення МАФ в порядку благоустрою передбачає надання з\д у встановленому порядку (п.4 ст.15 ЗУ "Про благоустрій"). На даний час таке право можна оформити як сервітут. І чому це МАФи слід розміщувати без оформлення прав на з\д? Торговий павільйон здійснює таку ж господарську діляність, як і магазин. Чому один повинен платити за оренду, а інший ні?Егор писав:Чуть от темы... но я категорически убежден в том, что в перспективе размещение МАФ должно происходить без оформления прав на земельный участок (в рамках благоустройства или как угодно...)
Мені здається, що всі законодавчі акти повинні бути синхронні в одних і тих самих питаннях.Егор писав:Статьи одного закона (к примеру, ЗКУ) не могут иметь заведомо неоспоримого приоритета над другим законом. Эти акты равны по силе.
Ги-ги. Колись в юності я був рок-музикантом. У нас була своя творчість, але іноді ми грали "кавера" на інші твори, зробили собі такий любительський кліп з використанням фрагментів з відомого фільму, і якось на студії звукозапису спитали у "продвинутого" звукорежисера, що нам з того може бути в разі чого? То він сказав так: "Якщо той кліп, або "кавера" комерційні (продаються, приносять прибуток), то всі питання по авторських правах необхідно уладнати. А якщо використання чужих творів вам не приносить ні копійки грошей, і ви не завдаєте моральної шкоди авторам, то кому воно нафіг потрібно, що ви там викоритовуєте?" Логіка, звичайно, "залізна" , але життєва.Егор писав:Руководствуясь ст. 125 ЗКУ в той редакции и опять же "ведомственной логикой" поездку на авто необходимо было планировать заранее, дабы успеть оформить госакт или на крайний случай договор аренды на тот участок, по которому будешь проезжать.
Як у тому анекдоті - і що воно йому дало?Admin писав:Ги... А "наш" (новий) інспектор, наразі, на коні! posunuv_v...