Сторінка 2 з 3

Re: ЗМІНА МЕЖ СЕЛА

Додано: 01 грудня 2011 09:24
Volodar
SBB писав:П.С. Щось зараз напрацьовується під егідою Лавриновича у напрямку змін до Конституції з питань адмін/тер устрою, але що - не знаю
Реформою Адмін-терустрою в 2009-2010 році щільно опікувався Мінрегіон, причому в контексті, що реформа АТУ повинна йти спільно з реформою місцевого самоврядування. Тобто переглядалися підходи не тілько до територіальної основи, а й до повноважень органів місцевого самворядування і виконовчої влади. Було зроблено моделювання всієї території України як на базовому рівні, так і на районному. Усунуті всі "матрьошки". Розроблені відповідні законопроекти "Про АТУ", "Про ОМС", "Про ДА". Як альтернатива розглядалися і зміни до Конституції.
В питаннях АТУ: найбільшою була проблема - забезпечення повсюдності місцевого самоврядування в контексті діючої Конституції. Але із зміною керівництва міністерства - це все похерилося. Реформа АТУ це дуже кардинальні дії, без якої всі адміністративні реформи - нічого не варті, бо натягуються вони на адміністративний устрій Радянського Союзу. А це ж зовсім інша була система управління.
Нажаль на найвищому рівні не має ніякого бачення з цього питання. Яскравим прикладом є "оптимізація" органів територіальних органів виконавчої влади і реформа медицини (Вінницька, Донецька, Дніпропетровська області). Кожен з органів сам для себе створює округи, на які розповсюджуються їх повноваження. І в кожного свої бачання. Да хоча б взяти земінспекторів і інспекторів з екології, в кожного свої "відповідальні" райони.

Re: ЗМІНА МЕЖ СЕЛА

Додано: 03 грудня 2011 18:22
ZIC
SBB писав:Є численні випадки розпорядження землями державної власності, які знаходяться за межами міст обласного значення (але в межах "території міської ради") і які не входять до району (або районної адміністрації взагалі немає), саме міськими радами. Релікти совка, так би мовити
З нашого досвіду... У нас є Свердловський район, в якому нема райдержадміністрації. Він обєднаний по повноваженням з містом обласного значення Свердловськ (міською радою). Знаєте, набагато простіше вирішуються багато питань при встановленні меж населених пунктів чи розробці іншої землевпорядної документації. По Україні ще три таких райони, цікаво, як у них?

Додано через 20 хвилин 19 секунд:
Volodar писав:Реформою Адмін-терустрою в 2009-2010 році щільно опікувався Мінрегіон, причому в контексті, що реформа АТУ повинна йти спільно з реформою місцевого самоврядування. Тобто переглядалися підходи не тілько до територіальної основи, а й до повноважень органів місцевого самворядування і виконовчої влади. Було зроблено моделювання всієї території України як на базовому рівні, так і на районному
Особисто займався цією роботою по нашій області (як і "безсмертною" реформою 2005 року). Мінрегіонбуд проштовхував цю роботу у 2008-2009 роках. Був учасником двох семінарів у Пуща-Водиці (листопад 2009 та травень 2011), де всі області презентували (захищали) своє моделювання... Після президентських виборів і зміни чиновників у міністерствах це все завмерло. А пророблялось дійсно розумно (Тут уже Ганущак Ю.І. солірував). І наперед ліквідовувались проблеми, про які йдеться трохи вище. Так, місцеве самоврядування розповсюджувалось на всю територію громади (а це - кілька нинішніх облікових сільрад, іноді пів-району). І таке поняття як "в межах населеного пункту" ліквідовувалось. На всю територію громади розроблявся б генеральний план (єдина містобудівна документація) і план землекористування (єдина землевпорядна документація). Замість "межі населеного пункту" передбачалось "межі забудови", все решта - територія громади, тільки з іншими видами цільового призначення...
Доречі, інтерес у нинішньої влади проснувся у червні цього року, на Раді регіонів у Ялті... Як пояснив представник адміністрації Президента, - зрозуміли, що поспішили з адміністративною реформою, без реформи територіальної організації влади вона неможлива. Але для реалізації всіх тих напрацювань не хватає голосів для внесення змін у Конституцію (треба замість викинутих у 1996 році сільських і селищних рад повернути туди території громад).

Додано через 8 хвилин 12 секунд:
Свіжа інформація. Дорученням Кабміну до 2 грудня всім ОДА доручалось надати пропозиції по формуванню "адміністративних округів". Це - логічне продовження міжрайонних прокуратур, податкових, відділів Держкомзему... Але рекомендовано дотримуватись розміру такого округу в 200 тис. населення (по Європейським стандартам NUTS-2). Це не зміна адмінтерустрою, а - свого роду "центри надання адмінпослуг територіальними представництвами державних органів влади.
Як Вам таке укрупнення зі скороченням???
В нас - всю північну половину області треба буде обєднати в такий округ!
Вони там що, мухоморів обїлись? Так вроді грибний сезон пройшов...

Re: ЗМІНА МЕЖ СЕЛА

Додано: 04 грудня 2011 10:39
Volodar
ZIC писав:Але рекомендовано дотримуватись розміру такого округу в 200 тис. населення (по Європейським стандартам NUTS-2). Це не зміна адмінтерустрою, а - свого роду "центри надання адмінпослуг територіальними представництвами державних органів влади.
Мабуть теоретично прораховують територію району. Оптимізувати райдержадміністрації та виконавчі органи легше, тим більше це дозволяє діючий закон про місцеві державні адміністрації.
ZIC писав:Доречі, інтерес у нинішньої влади проснувся у червні цього року, на Раді регіонів у Ялті...
Там же він (інтерес) і відразу вмер. Оскільки, її ініціатора ("Велику Ялту") цікавить право розпоряджання земельними ділянками і відповідними ресурсами на ЮБК.

Re: Проект Закону про внесення змін до законів пов'язаних із встановленням і зміною меж АТ

Додано: 20 березня 2012 17:36
SBB
Проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів України щодо проведення робіт із землеустрою, пов'язаних із встановленням і зміною меж адміністративно-територіальних одиниць (р. № 10042) http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webp ... 3511=42535
прийнятий за основу

Re: Проект Закону про внесення змін до законів пов'язаних із встановленням і зміною меж АТ

Додано: 27 березня 2012 10:55
LGU
Admin писав: - можливість встановлення існуючих меж населених пунктів (без їх зміни) за відсутності генеральних планів населених пунктів.
Непонятно словосочетание "існуючих меж населених пунктів (без їх зміни)". Что имели ввиду юристы, которые готовили проект?
Существующие на сегодняшний день фактические границы населенных пунктов в 100 случаях из 100 не соответствуют показанной на старых плановых материалах (формирование или установление границ сельских советов и населенных пунктов, и т.д.)
А если не соответствуют то значит есть изменение.
Все-таки у юристов и "земельщиков" совершенно разное видение.
Хотелось бы услышать по этому поводу мнение корифеев форума.

Re: Проект Закону про внесення змін до законів пов'язаних із встановленням і зміною меж АТ

Додано: 27 березня 2012 11:05
SBB
у законопроекті сформульовано це наступним чином:
Межі населених пунктів, не встановлені на час набуття чинності цим Законом за проектами землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних утворень, можуть бути встановлені без розроблення (зміни) генеральних планів населених пунктів. Площа та межі населених пунктів в такому випадку мають відповідати тим, які зазначені у проектах формування територій сільських, селищних рад.
Друге речення - предмет для дискусій

Re: Проект Закону про внесення змін до законів пов'язаних із встановленням і зміною меж АТ

Додано: 27 березня 2012 11:52
LGU
SBB писав: Площа та межі населених пунктів в такому випадку мають відповідати тим, які зазначені у проектах формування територій сільських, селищних рад.
Основная проблема (и задача) как раз и состоит в том, что фактические границы и площадь никак не соответствую тому, что нарисовано в проектах формирования територии. Причем не соответствуют в тех или иных пропорциях повсеместно!Если бы хотя бы был допуск несоответствия: например, менее 20 % площади - без генплана, больше - с генпланом. Ну, и возможность уточнения границы за счет применения более высоких технологий.
Зачем принимать закон, если миссия невыполнима?

Re: Проект Закону про внесення змін до законів пов'язаних із встановленням і зміною меж АТ

Додано: 27 березня 2012 12:08
Volodar
LGU писав:Существующие на сегодняшний день фактические границы населенных пунктов в 100 случаях из 100 не соответствуют показанной на старых плановых материалах (формирование или установление границ сельских советов и населенных пунктов, и т.д.)

Ну не так вже і 100 із 100. Але в таких випадках це означає, що фактичне розширення меж населених пунктів відбувалося без будь-якого планування , упорядкування і державного контролю. Тобто по-суті безпрєдєльничали. Хто (сільський голова, громадяни)? це інше питання
LGU писав:миссия невыполнима?
Не погоджуюсь. Просто тут хотіли розділити два види робіт: встановлення меж та зміна меж. Для того щоб уникнути необхідності розроблення генерального плану для таких населених пунктів, які по факту вже 10-20 років не розширяються і дійсно відповідають тим межам, які зафіксовані у проетах формування території сільської ради. На мою думку це єдина документація, яка є майже в кожній сільраді.
На мою думку у разі прийняття такої норми у моєму районі більшість сіл зможуть встановити межі нас.пунктів без розробки генплану. Тільки чи це їм 5+5=? потрібно?

Re: Проект Закону про внесення змін до законів пов'язаних із встановленням і зміною меж АТ

Додано: 27 березня 2012 15:25
SBB
LGU писав:Если бы хотя бы был допуск несоответствия: например, менее 20 % площади - без генплана, больше - с генпланом
Тоді фактично все буде без генплану (ну, скажемо, так, у переважній більшості випадків)
LGU писав:Ну, и возможность уточнения границы за счет применения более высоких технологий
Як можна визначити у законі межу між "уточненням" та "зміною"? Встановлювати відсоток відхилення? Так можна буде, користуючись цим відсотком, змінювати межі направо і наліво.

Re: Проект Закону про внесення змін до законів пов'язаних із встановленням і зміною меж АТ

Додано: 27 березня 2012 19:07
LGU
Volodar писав: Ну не так вже і 100 із 100. Але в таких випадках це означає, що фактичне розширення меж населених пунктів відбувалося без будь-якого планування , упорядкування і державного контролю.
Не увеличение границ, а не соответствие конфигурации и длин линий окружной границы
Volodar писав:
Не погоджуюсь. Просто тут хотіли розділити два види робіт: встановлення меж та зміна меж. Для того щоб уникнути необхідності розроблення генерального плану для таких населених пунктів, які по факту вже 10-20 років не розширяються і дійсно відповідають тим межам, які зафіксовані у проетах формування території сільської ради. На мою думку це єдина документація, яка є майже в кожній сільраді.
На мою думку у разі прийняття такої норми у моєму районі більшість сіл зможуть встановити межі нас.пунктів без розробки генплану. Тільки чи це їм 5+5=? потрібно?
Из моего опыта установление границ давным давно проведено еще институтами землеустрою и назывались эти работы: проект установления административных границ сельського совета или проект установления границ населенного пункта, т.е. так называемая юридическая граница существует для каждого населенного пункта. Но вот установление проводилось по фотопланам или другим планово-картографичным материалам, и в натуру не выносилось, межевые знаки не устанавливались. Соответственно за последние 20 лет, и плюс еще тот фактор что в какой-то момент все повара, плотники и медсестры стали землеустроителями,- земля в частную собственность передавалась по факту обмера, без проверки как вписывается в юридическую границу населенного пункту участок показанный собственником или сельским землеустроителем. И вся частная собственность - или не доходит до юридической границы или переходит ее. Поэтому я не соглашусь с тем, что те села которые не расширяются соответствуют границам в проектах формирования:там тоже или недалет или перелет, или паи в селе, или село в паях.
Поэтому границы населенных пунктов и площади требуют уточнения (как индексно-кадастровые карты по Проекту всемирного банка). И лишь части НП потребуется изменение в связи с расширением, но их не так много (около моря, около киева, около харькова, и еще несколько около...)

Додано: 21 червня 2012 11:55
SBB
Законопроект про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів України щодо проведення робіт із землеустрою, пов'язаних із встановленням і зміною меж адміністративно-територіальних одиниць (р. № 10042) Верховною Радою України прийнятий в цілому як закон. Якщо підпишуть, межі сіл та селищ будуть затверджувати районні ради

Додано: 01 серпня 2012 11:48
SBB
Закон підписано Президентом

Додано: 29 січня 2013 12:54
vovaZILvova
Підскажіть будьласка, як бути? Коли проект про встановленню та зміни меж н/п "не встиг" пройти Комісію повністю,тобто його погодження. Чи потрібна взагалі Комісія в даному випадку та взагалі...
Завчасно дякую!

Додано: 29 січня 2013 13:45
ZIC
vovaZILvova писав:Підскажіть будьласка, як бути? Коли проект про встановленню та зміни меж н/п "не встиг" пройти Комісію повністю,тобто його погодження. Чи потрібна взагалі Комісія в даному випадку
Яка комісія? Це ж не земельна ділянка...
Зараз він фактично повинен погоджуватись тільки сесіями суміжних рад, за рахунок яких змінюється межа, та розпорядженнями райдержадміністрацій. У нинішній редакції навіть висновки райзема та райархітектора не передбачені (що може і занадто...).
Але, щоб пройти експертизу, межа повинна відповідати або новому генплану, або Схемі землеустрою, або Проекту формування меж сільської ради...

Додано: 29 січня 2013 14:50
Pogannka
vovaZILvova писав:Коли проект про встановленню та зміни меж н/п "не встиг" пройти Комісію повністю,тобто його погодження. Чи потрібна взагалі Комісія в даному випадку та взагалі...
читайте чинну статтю 46 ЗУ "Про землеустрій"

Додано: 08 квітня 2013 16:13
mart_12
Согласно ст. 46 ЗУ "О землеустройстве" в состав проекта входят материалы согласования проекта. Под согласованием понимается получение заключение 5 служб (земля, архитектура, охрана культурного наследия, СЭС, экология)? Или кто-то понимает по-другому.

Додано: 08 квітня 2013 23:03
dexter3000
mart_12 писав:Согласно ст. 46 ЗУ "О землеустройстве" в состав проекта входят материалы согласования проекта. Под согласованием понимается получение заключение 5 служб (земля, архитектура, охрана культурного наследия, СЭС, экология)? Или кто-то понимает по-другому.
Никаких "служб" не надо. "Службами" согласовываются проекты отвода. А у нас:
Проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальної одиниці підлягає погодженню сільськими, селищними, міськими, районними радами, районними державними адміністраціями, за рахунок території яких планується здійснити розширення її меж. У разі розширення меж населеного пункту за рахунок території, яка не входить до складу відповідного району, або якщо районна рада не утворена, проект погоджується з Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласною державною адміністрацією.
У разі встановлення меж міст проект також погоджується з Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласною радою.
И точка.

Додано: 09 квітня 2013 10:29
Андрей1978
dexter3000 писав:И точка
Спорно. есть методические рекомендации:
Додатками до проекту землеустрою щодо встановлення або зміни меж населеного пункту є: рішення місцевої ради стосовно клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо встановлення або зміни меж населеного пункту; технічне завдання на виконання землевпорядних робіт; висновки органів земельних ресурсів, природоохоронних органів, санітарно-епідеміологічних органів, органів містобудування і архітектури, органів охорони культурної спадщини; матеріали погодження меж суміжними радами у випадку поділу межею земле користувань із землекористувачами, землевласниками; висновки відповідних місцевих органів виконавчої влади щодо встановлення або зміни меж населеного пункту; рішення відповідних рад про погодження проекту землеустрою щодо встановлення або зміни меж

Додано: 09 квітня 2013 10:36
Pogannka
Андрей1978 писав:есть методические рекомендации:
я сама можу такі ж "рекомендації" написати... і Ви ними будете керуватись, коли є ЗАКОН?

Додано: 09 квітня 2013 10:56
Андрей1978
Pogannka писав:і Ви ними будете керуватись, коли є ЗАКОН?
Не просто буду, але й користувався, бо мушу виконати Договір з Замовником, в тому числі й пройти експертизу. А також мушу виконувати нормативні документи центрального органу з земельних відносин:
НАКАЗ Держкомзему від 10.07.2008 № 165 Про затвердження Методичних рекомендацій з розробки проекту землеустрою щодо встановлення або зміни меж населеного пункту
На виконання статті 46 Закону України „Про землеустрій” та з метою удосконалення організації та порядку встановлення або зміни меж адміністративно-територіальних утворень

Додано: 09 квітня 2013 11:19
ZIC
Андрей1978 писав:А також мушу виконувати нормативні документи центрального органу з земельних відносин:НАКАЗ Держкомзему від 10.07.2008 № 165 Про затвердження Методичних рекомендацій з розробки проекту землеустрою щодо встановлення або зміни меж населеного пункту На виконання статті 46 Закону України „Про землеустрій” та з метою удосконалення організації та порядку встановлення або зміни меж адміністративно-територіальних утворень
Ви хоч слідкуйте за змінами в законодавставі, бо ті методичні рекомендації вже давно відмінені самим ДЗА (було раніше десь тут на форумі, після набуття сили згаданим Законом).

Додано: 09 квітня 2013 11:54
Андрей1978
ZIC писав:вже давно відмінені
пропустил. Спасибо - № 551 від 06.11.2012

Додано: 10 квітня 2013 12:59
mart_12
А экспертиза на такой проект без согасования служб как посмотрит? Кто-то уже сталкивался.

Додано: 10 квітня 2013 19:23
ZIC
mart_12 писав:А экспертиза на такой проект без согасования служб как посмотрит?
Експертиза дивиться на нього з букви діючого закону. Мені особисто говорили експерти у ДЗА "Незвично, але навіть висновків органів архітектури та ДЗА не потрібно...".

Додано: 11 квітня 2013 21:52
Міа
Хочеться прочитати думку Форумчан щодо наступного!

Населений пункт має затверджену технічну документацію зміни меж міста рішенням виконавчого комітету обласної ради 1986 року. Є матеріали виносу меж в натурі.
В процесі «реформи» по формі 6-зем площа міста стала складати на ¼ менше. По індексній кадастровим планам межа міста змістилась, на користь сусідньої сільської ради «відійшла промислова зона», по цім даним площа міста зменшилась на 1/6. Згідно нинішнього законодавства передбачається тільки встановлення (зміна) меж населеного пункту. Зазначені терміни несуть в собі: зміну старої межі та встановлення межі де вона не була встановлена.
На мою думку відсутнє розуміння землевпорядна документація з відновлення межі населеного пункту, але можливо не варто нас всіх «нагружати» ще якимись розуміннями та термінами, а варто підтвердити межу міста на підставі технічної документації з встановлення (відновлення) меж ???