Правила форуму
Будьте уважними! Перед створенням теми перечитайте Правила форуму і ще раз перевірте, чи дана тема не існує. Теми, які дублюють інші, видаляються без попередження! Повідомлення, які містять не прихований адрес E-mail, видаляються без попередження!
denissim писав:де в цій статті вказано про приватну власність? не вказано взагалі. відповідно. як у власність так і в оренду можливо передати виключно в розмірі паю.
Дозволю собі не погодитися з Вами. Термін "безоплатна передача земельних ділянок громадянам" повязаний між собою в статтях 81 та 121 ЗКУ
Стаття 81. Право власності на землю громадян
1. Громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі:
б) безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності;
Стаття 121. Норми безоплатної передачі земельних ділянок громадянам
1. Громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах:...
Колеги. допоможіть будь-ласка.
При проведенні експертизи , одним із зауважень є - надати обгрунтування розмірів земельної ділянки з урахуванням перспектив діяльності фермерського господарства
Допоможіть будь-ласка зразком
Дякую
Петрович,
ЗКУ
Стаття 134. Обов'язковість продажу земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них на конкурентних засадах (земельних торгах)
2. Не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них у разі:
передачі громадянам земельних ділянок для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів, для сінокосіння і випасання худоби, для городництва;
тобто, передача зем. ділянок для ведення фермерського господарства здійснюється без будь-якого аукціону.
[upd=1391284777][/upd]
погоджуюся з Volodar, щодо наявності різниці між правом безоплатної передачі (приватизацією) та набуттям права оренди (наданням у користування).
[upd=1391285446][/upd]
також на форумі висловлювали думку щодо необхідності створення нового фермерського господарства як юридичної особи у разі виходу одного з членів фермерського господарства разом із земельною ділянкою, яка є його приватною власністю.
маю особистий досвід. маю державний акт на право приватної власності на земельну ділянку для ведення фермерського господарства яке ліквідовано за рішенням засновника. щоб уникнути непорозумінь з податковою, сільською радою та іншими дуже обізнаними у сфері землеустрою структурами принципово звернувся письмово до обласного Держземагентства з питанням що робити з таким державним актом та ділянкою взагалі. отримав відповідь:
1. ділянка є моєю приватною власністю і можу розпоряджатися нею на власний розсуд в межах визначених чинним законодавством.
2. маю право (а не обов'язок) змінити цільове призначення на інше, в межах дозволеного чинним законодавством.
3. чинним законодавством передбачено створення фермерського господарства лише при виділенні земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, і не передбачено обов'язкового повторного створення фермерського господарства у разі ліквідації попереднього та наявності державного акту на право приватної власності.
без аукціонів можна надавати лише громадянам, (я так розумію для створення господарства)
а якщо звертається голова чи член вже існуючого фермерського господарства?
це ж фактично звернення від юридичної особи - тоді тільки через аукціон?
hap, звертайтеся не від фермерського господарства, а від фізичної особи - члена фермерського господарства. і оформлюйте право власності на земельну ділянку не на фермерське господарство, а на фізичну особу.
якщо я правильно розумію статтю 134 ЗКУ, то без аукціону громадянам може передаватися у власність земельна ділянка для ведення фермерського господарства тільки у межах розміру паю у тій місцевості. бо слова "передача" та "надання" виходячи із норм ЗКУ є різними поняттями. "передача" - безоплатна приватизація, а "надання" - оренда, користування. тому, вважає норму статті 134 ЗКУ можна застосовувати лише для фізичних осіб у межах безоплатної приватизації.
одесса писав:тільки у межах розміру паю у тій місцевості
суто юридично це стосується набуття у власність
але якщо звертається громадянин для отримання в оренду землі для фермерського, а райвідділ Держземагентства інформує, що він вже є членом (головою) ФГ, як тоді?
Громадянин (голова, або член ФГ) звертається до ГУ Держземагентства із клопотанням про надання йому в оренду земельної ділянки для ведення фермерського господарства.
Обласне управління надсилає запит у районний відділ і отримає інформацію, що цей громадянин вже є учасником ФГ.
Тому громадянину відмовляють у надання земельної ділянки в оренду і відправляють на аукціон.
hap, якщо земля фермерського господарства оформлена як право власності того, хто звертається знову за наданням в оренду - то чиновники праві.
якщо земля оформлена на юридичну особу - фермерське господарство - то, питання спірне. з одного боку цей громадянин вже отримав землю при створенні фермерського господарства, з іншого боку, він, як громадянин, особисто не використав своє право на безоплатну приватизацію земельної ділянки з цільовим призначенням "для ведення фермерського господарства" тому, що земля оформлена на юридичну особу, а не на нього особисто.
також, законом не встановлено обмеження щодо кількості фермерських господарств, які може створювати громадянин.
я схиляюся до наступного:
- якщо земля оформлена на юридичну особу - цей громадянин може використати своє право на отримання, як ГРОМАДЯНИН (а не юридична особа) у власність ділянки для ведення фермерського господарства. але зважаючи на те, що законом визначено, що ведення фермерського господарства є суто сімейною справою, то можуть виникти непорозуміння з реєстраторами, коли він прийде до них реєструвати ще одну таку ж саму сімейну справу - друге фермерське господарство.
- якщо земля оформлена на нього - аукціон.
у будь-якому випадку сперечатися з Держземагентством марна справа. навіть якщо ви доведете свою правоту.
Господа помогите разобраться с такой ситуацией -
Глава фермерского хозяйства хочет отказаться от земельного участка который находится в постоянном пользовании (есть гос акт - выдан на имя главы фермерского хозяйства для ведения фермерского хозяйства). на чьё имя он пишет заявление, согласно ст.142 ЗКУ
3. Припинення права постійного користування земельною ділянкою у разі добровільної відмови землекористувача здійснюється за його заявою до власника земельної ділянки.
4. Власник земельної ділянки на підставі заяви землекористувача приймає рішення про припинення права користування земельною ділянкою, про що повідомляє органи державної реєстрації.
Государственный акт на постоянное пользование старого образца (участку кадастровый номер не присваивался) - вопрос кто ВЛАСНЫК????
неужели чтоб отказаться от участка этому фермеру нужно сделать техничку, зарегестрировать участок в кадастре, перерегестрировать своё постоянное пользование в реэстре прав, зарегестрировать собственника, и только после этого написать заявление на вылучення.
Власник - держава. Від імені держави с/г землями за межами н.п. розпоряджається ГУ Держземагентства. Звертайтеся до нього.
Почитайте роз'яснення в "Землевпорядному віснику" № 6 (2013) на ст. 49. Доповнення в №12 на ст.50.
моя вам порада, щоб не помилитися - підіть у сільраду і спитайте - земельна ділянка за межами населеного пункту чи в межах. якщо в межах, то на ім'я голови сільради, бо земля належить територіальній громаді села. якщо за межами - до обласного Держземагентства, бо у такому випадку земля належить державі.
а взагалі то, навіщо відмовлятися???????? краще приватизувати безкоштовно, а потім продати. а якщо хтось скаже, що цю ділянку продати неможливо - я вам покроково напишу чому можна і як можна (без судів, без залогів і т.д., просто через купівлю-продаж).
Доброго дня . Шановні колеги, може в когось була вже подібна ситуація? Звернувся громадянин з розпорядженням РДА про надання дозволу на проект землеустрою для фермерського господарства. Площа 33 га. Подивився на ПКК, там ця ділянка вже є внесена за результатами інвентаризації з кадастровим номером та площею 31га . Оскільки
6. Під час проведення інвентаризації земель установлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та оформлення документів, що посвідчують право на земельну ділянку, не здійснюються.
виникає питання. Починати робити проект не зважаючи ні на що? Робити зйомку (тоді площа нізащо не зійдеться?)чи отримати координати від земельного? Чи потрібно по новому брати дозвіл на проект вже в Головному управлінні? Які в кого думки?
Сергiй64, ситуації такі були. як правило, у рішеннях про надання згоди є фраза "орієнтовною площею".
як на мене, можна продовжувати виготовлення проекту, але краще спитати у держземагентстві, бо саме вони можуть заперечувати щодо такої розбіжності. якщо вони скажуть, що треба нову згоду, тоді аукціон.
по роз"ясненням держземагентства якщо земельна ділянка на ПКК (внесено під час інвентаризації) то ні технічка ні проект не виготоляється а на підставі наказу ДЗА передається в користування
А не можете підказати номер , дату чи може у Вас є якась копія? На що вони спираються? Як передати ділянку в користування , якщо встановлення меж не було. Тут мінімум технічна документація, як на мене. Просто це
то ні технічка ні проект не виготоляється а на підставі наказу ДЗА передається в користування
було б "надто просто".
[upd=1391538823][/upd]
одесса писав:вони можуть заперечувати щодо такої розбіжності
Та тут питання не площі, а в тому, який документ може бути підставою для розробки якоїсь документації. Що взагалі робити?
Полтавчанка писав:по роз"ясненням держземагентства якщо земельна ділянка на ПКК (внесено під час інвентаризації) то ні технічка ні проект не виготоляється а на підставі наказу ДЗА передається в користування
Стаття 123 ЗКУ - Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.
Ще практичне питання виникло, було фермерське господарства, акт на право постійного користування видавався фіз особі (для створення фг) згідно акту. Господарство ліквідоване, громадянин продовжує використовувати земельну ділянку на підставі акту, чи може він бути позбавлений земельної ділянки, якщо так то в якому порядку, якщо є у когось досвід, можна посилання на судову практику.