було затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передано в оренду строком до 01.03.2010 р. земельну ділянку, площею 0,2524 га для розміщення офісу та виробничих побудов
Кадастровий номер земельної ділянки
Правила форуму
Будьте уважними! Перед створенням теми перечитайте Правила форуму і ще раз перевірте, чи дана тема не існує. Теми, які дублюють інші, видаляються без попередження! Повідомлення, які містять не прихований адрес E-mail, видаляються без попередження!
Будьте уважними! Перед створенням теми перечитайте Правила форуму і ще раз перевірте, чи дана тема не існує. Теми, які дублюють інші, видаляються без попередження! Повідомлення, які містять не прихований адрес E-mail, видаляються без попередження!
Кадастровий номер земельної ділянки
- Игор
- Спец
- Повідомлень: 165
- З нами з: 10 вересня 2009 18:44
- Репутація: 54
- Область: Чернігівська
- Місце роботи: Приватні проектні організації
Кадастровий номер земельної ділянки
пробачте, не прочитав всіх повідомлень. На мою думку - нажаль, тільки новий проект. Багато ділянок були в оренді до 2010 року, але якщо оренда закінчилася чи право не оформлювалось на ділянки, термін оренди яких закінчився до 2013, то нема підстав вважати, що вони залишаються сформованими.
-
- Спец
- Повідомлень: 612
- З нами з: 29 жовтня 2007 21:35
- Репутація: 327
- Область: Запорізька
- Місце роботи: Юридичні послуги
Кадастровий номер земельної ділянки
не згоден, адже пункт 4 та абзац 4 пункту 2 розділу VII ЗУ "Про ДЗК" ДІЮТЬ НЕЗАЛЕЖНО ОДИН ВІД ОДНОГО.
Якщо земельні ділянки, обмеження (обтяження) у їх використанні зареєстровані до набрання чинності цим Законом у Державному реєстрі земель - діє пункт 4 розділу VII ЗУ "Про ДЗК"
► Показати
► Показати
-
- Спец
- Повідомлень: 81
- З нами з: 24 лютого 2017 16:00
- Репутація: 32
- Область: Київська
- Місце роботи: Приватні проектні організації
Кадастровий номер земельної ділянки
Доброго вечора, допоможіть будь ласка розібратися
В вересні 2006 було заключено договір оренди на земельну ділянку між ОМС та замовником терміном на 10 років (в договорі кадномеру не прописано), в Державному реєстрі земель на той час було зареєстровано цей договір. Окрім того є рішення ОМС про "Затвердження технічної документації із землеустрою по складанню документів, що посвідчують право оренди" в липні 2006 (в архіві цю документацію знайти не вдалося). на руках у замовника є лише цей договір оренди та майно у власності на цій земельній ділянці і кадастровий план, де вказано кадастровий номер, але по факту на пкк ця ділянка існує під іншим кадномером.
Чи правомірно буде нове Рішеення ОМС для виправлення помилок за цією ділянкою через технічну докуметацію по втсановленню меж? а потім нове клопотання про укладання нового договору оренди, бо тоді замовник не продовжував договір оренди.
В вересні 2006 було заключено договір оренди на земельну ділянку між ОМС та замовником терміном на 10 років (в договорі кадномеру не прописано), в Державному реєстрі земель на той час було зареєстровано цей договір. Окрім того є рішення ОМС про "Затвердження технічної документації із землеустрою по складанню документів, що посвідчують право оренди" в липні 2006 (в архіві цю документацію знайти не вдалося). на руках у замовника є лише цей договір оренди та майно у власності на цій земельній ділянці і кадастровий план, де вказано кадастровий номер, але по факту на пкк ця ділянка існує під іншим кадномером.
Чи правомірно буде нове Рішеення ОМС для виправлення помилок за цією ділянкою через технічну докуметацію по втсановленню меж? а потім нове клопотання про укладання нового договору оренди, бо тоді замовник не продовжував договір оренди.
- Ootama
- Молодший спец :)
- Повідомлень: 47
- З нами з: 24 листопада 2009 23:03
- Репутація: 21
- Область: Миколаївська
- Місце роботи: Приватні проектні організації
Кадастровий номер земельної ділянки
Надання в оренду у будь-якому разі буде через тех.документацію щодо встановлення меж, якщо право власності ОМС на ділянку не зареєстроване у Державному реєстрі речових прав (абз.6 ч.1 ст.123 ЗКУ). Отримуйте дозвіл (якщо не для ОЖБ), робіть тех.док., отримуйте витяг з ДЗК і в рішенні про затвердження документації та надання в оренду згідно з ч.5 ст.16 ЗУ «Про ДЗК» вкажуть існуючий кад.№, зазначений у витязі ДЗК. Якщо в Держ.реєстрі земель є дані про цю ділянку і там інший кад.№, то додатково можна отримати довідку від ДГК, що при перенесенні відомостей до ДЗК ділянці автоматично був присвоєний новий кад.№.
- zemleustriy-ocinka
- Спец
- Повідомлень: 760
- З нами з: 15 липня 2019 12:21
- Репутація: 159
- Область: Черкаська
- Місце роботи: Приватні проектні організації
Кадастровий номер земельної ділянки
Доброго дня. Потрібно присвоїти кад. номер земельній ділянці, на якій розташований житловий будинок, що перебуває у власності двох співвласників (1/2 та 1/2). Запитав реєстратора - каже робіть 2 технічки, на кожного власника.
Одну технічку робити не можна? Люди хочуть отримати кад. номер і продати будинок
Одну технічку робити не можна? Люди хочуть отримати кад. номер і продати будинок
-
- Спец
- Повідомлень: 920
- З нами з: 26 листопада 2018 17:48
- Репутація: 508
- Область: Київська
- Місце роботи: Інше
Кадастровий номер земельної ділянки
Думаю що можна.
-
- Модератор
- Повідомлень: 531
- З нами з: 15 січня 2018 17:38
- Репутація: 162
- Область: Черкаська
- Місце роботи: Інше
Кадастровий номер земельної ділянки
а реєстратора не смущає, що якщо 2 технічки то не буде цілої частки права власності в технічці?? На свої практиці завжди робили 1 техчніку просто на 2-х людей і вони розписуються усюди двоєzemleustriy-ocinka писав: ↑25 серпня 2020 09:39 житловий будинок, що перебуває у власності двох співвласників (1/2 та 1/2). Запитав реєстратора - каже робіть 2 технічки, на кожного власника.
- zemleustriy-ocinka
- Спец
- Повідомлень: 760
- З нами з: 15 липня 2019 12:21
- Репутація: 159
- Область: Черкаська
- Місце роботи: Приватні проектні організації
-
- Модератор
- Повідомлень: 531
- З нами з: 15 січня 2018 17:38
- Репутація: 162
- Область: Черкаська
- Місце роботи: Інше
Кадастровий номер земельної ділянки
Я би робив одною, а реєстратору якщо що то поясните, що для виготвлення ТД треба ціла частка, а як вони вже будуть ділити користування земельною ділянкою (фактичне), то вже їх діло
- SKN
- Спец
- Повідомлень: 54
- З нами з: 18 березня 2011 12:34
- Репутація: -1
- Область: Донецька
- Місце роботи: Приватні проектні організації
Re: Кадастровий номер земельної ділянки
Які думки з цього приводу. Поділіться будь ласка.
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ
УКРАЇНИ
Мінʼюст
вул. Архітектора Городецького, 13, м. Київ, 01001
тел.: (044) 364-23-93, факс: (044) 271-17-83
E-mail: callcentre@minjust.gov.ua,
themis@minjust.gov.ua,
Web: http://www.minjust.gov.ua,
код згідно з ЄДРПОУ 00015622
Про розгляд листа
Міністерство юстиції України розглянуло лист Нотаріальної палати
України від 15.12.2020 за вих. № 47/6 (вх. № 38493-33-20 від 16.12.2020) щодо
необхідності формування єдиного підходу та врегулювання питання
застосування у нотаріальній практиці положень статті 377 Цивільного кодексу
України та статті 120 Земельного кодексу України щодо обов’язкового
визначення істотної умови договору відчуження житлового будинку, будівлі
або споруди.
Важливість вирішення вказаного питання обумовлена недопущенням
порушення конституційних прав громадян щодо розпорядження власним
нерухомим майном (відмінним від земельних ділянок), а також дискусійністю
цього питання як в нотаріальній, так і в судовій практиці, у зв’язку з чим
Міністерство юстиції України в межах компетенції повідомляє наступне.
Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів
України щодо спрощення порядку набуття прав на землю»
від 05.11.2009 № 1702-VI були внесені зміни до Земельного кодексу України
(далі – ЗК) та Цивільного кодексу України (далі – ЦК).
Відповідно до цих змін стаття 120 ЗК була викладена у новій редакції,
згідно з частиною шостою якої істотною умовою договору, який передбачає
набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, є
кадастровий номер земельної ділянки, право на яку переходить у зв’язку з
набуттям права власності на ці об’єкти, крім об’єктів державної власності,
що підлягають продажу шляхом приватизації (чинна редакція статті).
Також відповідних змін зазнала стаття 377 ЦК, згідно з частиною другою
якої розмір та кадастровий номер земельної ділянки, право на яку переходить у
зв’язку з переходом права власності на житловий будинок, будівлю або
споруду, є істотними умовами договору, який передбачає набуття права
власності на ці об’єкти (крім багатоквартирних будинків та об’єктів
Нотаріальна палата України
вул. Хрещатик, 6, оф. 5а,
м. Київ, 01001
2
державної власності, що підлягають продажу шляхом приватизації) (чинна
редакція статті).
При цьому, статтею 78 ЗК визначено зміст права власності на землю – це
право володіти, користуватися і розпоряджатися земельними ділянками.
Земельна ділянка як об’єкт права власності – це частина земної поверхні
з установленими межами, певним місцем розташуванням, з визначеними щодо
неї правами (стаття 79 ЗК).
Відповідно до положень статті 791 ЗК формування земельної ділянки
полягає у визначенні земельної ділянки як об’єкта цивільних прав та передбачає
визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного
земельного кадастру. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту
присвоєння їй кадастрового номера. Державна реєстрація речових прав на
земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у
Державному земельному кадастрі.
Відповідно до статті 116 ЗК набуття права на землю громадянами та
юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у
власність або надання їх у користування.
Право власності на земельну ділянку, а також право постійного
користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту
державної реєстрації цих прав та оформлюються відповідно до Закону України
«Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»
(статті 125, 126 ЗК).
Частинами другою та четвертою статті 3 Закону України «Про державну
реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» передбачено, що
речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній
реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.
Будь-які дії особи, спрямовані на набуття, зміну або припинення речових прав
на нерухоме майно та їх обтяжень, що підлягають державній реєстрації
відповідно до цього Закону, можуть вчинятися, якщо речові права на таке
майно зареєстровані згідно з вимогами цього Закону, крім випадків, коли речові
права на нерухоме майно, що виникли до 01.01.2013, визнаються дійсними
згідно з частиною третьою цієї статті, та у випадках, визначених статтею 28
цього Закону.
Також слід зазначити, що відповідно до частини третьої статті 5 Закону
України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх
обтяжень» право власності на житловий будинок, будівлю, споруду, а також їх
окремі частини може бути зареєстровано незалежно від того, чи зареєстровано
право власності чи інше речове право на земельну ділянку, на якій вони
розташовані.
Отже, право власності на житловий будинок, будівлю або споруду
нерозривно пов’язане з правом власності (користування) на земельну ділянку,
на якій вони розташовані. Перехід права власності на вказані об’єкти
нерухомого майна тягне за собою перехід права власності (користування) на
3
земельну ділянку, на якій вони розміщені, до нового власника. Такий перехід
права власності (користування) на земельну ділянку відбувається виключно
відносно земельної ділянки, яка є об’єктом цивільних правовідносин.
При цьому, нормами чинного законодавства України не передбачено
обмеження права власника на відчуження нерухомого майна (його частки) з
підстав відсутності державної реєстрації земельної ділянки та присвоєного
кадастрового номера земельній ділянці, на якій розташоване таке нерухоме
майно, а також з підстав відсутності реєстрації права власності (користування)
на земельну ділянку.
У таких випадках кадастровий номер та площа земельної ділянки не
можуть вважатися істотними умовами договору відчуження жилого
будинку, будівлі або споруди, оскільки така земельна ділянка не є об’єктом
цивільних прав (земельна ділянка не є сформованою, кадастровий номер їй не
присвоєно, право власності (користування) на неї не зареєстровано, що має
бути підтверджено відповідно до вимог чинного законодавства).
Аналогічна позиція висловлена в судовій практиці, зокрема у постановах
Верховного Суду від 13.04.2016 у справі № 6-253цс16, від 04.02.2019 у справі
№ 463/1696/15-ц, від 24.02.2020 у справі № 707/16/19, постанові Вищого
Господарського суду України від 22.09.2015 у справі № 922/2257/14.
Суди доходять висновку про те, що положення статті 120 ЗК у поєднанні
з нормами статті 125 ЗК та статті 377 ЦК стосуються випадків, коли земельна
ділянка раніше набула ознак об’єкта права власності.
Такий підхід не порушує принцип єдності юридичної долі земельної
ділянки та розташованих на ній жилого будинку, будівлі або споруди.
При цьому необхідно звертати увагу на випадки, коли право власності
(користування) на земельну ділянку виникло відповідно до раніше діючого
законодавства та було зареєстроване лише на паперових носіях і при цьому
кадастровий номер земельній ділянці на той час не присвоювався. У таких
випадках земельна ділянка є об’єктом цивільних прав.
Також зазначаємо, що листи Міністерства юстиції України не є
нормативно-правовими актами, не встановлюють правових норм, а мають лише
інформаційний характер.
Заступник Міністра
з питань державної реєстрації Ольга ОНІЩУК
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ
УКРАЇНИ
Мінʼюст
вул. Архітектора Городецького, 13, м. Київ, 01001
тел.: (044) 364-23-93, факс: (044) 271-17-83
E-mail: callcentre@minjust.gov.ua,
themis@minjust.gov.ua,
Web: http://www.minjust.gov.ua,
код згідно з ЄДРПОУ 00015622
Про розгляд листа
Міністерство юстиції України розглянуло лист Нотаріальної палати
України від 15.12.2020 за вих. № 47/6 (вх. № 38493-33-20 від 16.12.2020) щодо
необхідності формування єдиного підходу та врегулювання питання
застосування у нотаріальній практиці положень статті 377 Цивільного кодексу
України та статті 120 Земельного кодексу України щодо обов’язкового
визначення істотної умови договору відчуження житлового будинку, будівлі
або споруди.
Важливість вирішення вказаного питання обумовлена недопущенням
порушення конституційних прав громадян щодо розпорядження власним
нерухомим майном (відмінним від земельних ділянок), а також дискусійністю
цього питання як в нотаріальній, так і в судовій практиці, у зв’язку з чим
Міністерство юстиції України в межах компетенції повідомляє наступне.
Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів
України щодо спрощення порядку набуття прав на землю»
від 05.11.2009 № 1702-VI були внесені зміни до Земельного кодексу України
(далі – ЗК) та Цивільного кодексу України (далі – ЦК).
Відповідно до цих змін стаття 120 ЗК була викладена у новій редакції,
згідно з частиною шостою якої істотною умовою договору, який передбачає
набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, є
кадастровий номер земельної ділянки, право на яку переходить у зв’язку з
набуттям права власності на ці об’єкти, крім об’єктів державної власності,
що підлягають продажу шляхом приватизації (чинна редакція статті).
Також відповідних змін зазнала стаття 377 ЦК, згідно з частиною другою
якої розмір та кадастровий номер земельної ділянки, право на яку переходить у
зв’язку з переходом права власності на житловий будинок, будівлю або
споруду, є істотними умовами договору, який передбачає набуття права
власності на ці об’єкти (крім багатоквартирних будинків та об’єктів
Нотаріальна палата України
вул. Хрещатик, 6, оф. 5а,
м. Київ, 01001
2
державної власності, що підлягають продажу шляхом приватизації) (чинна
редакція статті).
При цьому, статтею 78 ЗК визначено зміст права власності на землю – це
право володіти, користуватися і розпоряджатися земельними ділянками.
Земельна ділянка як об’єкт права власності – це частина земної поверхні
з установленими межами, певним місцем розташуванням, з визначеними щодо
неї правами (стаття 79 ЗК).
Відповідно до положень статті 791 ЗК формування земельної ділянки
полягає у визначенні земельної ділянки як об’єкта цивільних прав та передбачає
визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного
земельного кадастру. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту
присвоєння їй кадастрового номера. Державна реєстрація речових прав на
земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у
Державному земельному кадастрі.
Відповідно до статті 116 ЗК набуття права на землю громадянами та
юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у
власність або надання їх у користування.
Право власності на земельну ділянку, а також право постійного
користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту
державної реєстрації цих прав та оформлюються відповідно до Закону України
«Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»
(статті 125, 126 ЗК).
Частинами другою та четвертою статті 3 Закону України «Про державну
реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» передбачено, що
речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній
реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.
Будь-які дії особи, спрямовані на набуття, зміну або припинення речових прав
на нерухоме майно та їх обтяжень, що підлягають державній реєстрації
відповідно до цього Закону, можуть вчинятися, якщо речові права на таке
майно зареєстровані згідно з вимогами цього Закону, крім випадків, коли речові
права на нерухоме майно, що виникли до 01.01.2013, визнаються дійсними
згідно з частиною третьою цієї статті, та у випадках, визначених статтею 28
цього Закону.
Також слід зазначити, що відповідно до частини третьої статті 5 Закону
України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх
обтяжень» право власності на житловий будинок, будівлю, споруду, а також їх
окремі частини може бути зареєстровано незалежно від того, чи зареєстровано
право власності чи інше речове право на земельну ділянку, на якій вони
розташовані.
Отже, право власності на житловий будинок, будівлю або споруду
нерозривно пов’язане з правом власності (користування) на земельну ділянку,
на якій вони розташовані. Перехід права власності на вказані об’єкти
нерухомого майна тягне за собою перехід права власності (користування) на
3
земельну ділянку, на якій вони розміщені, до нового власника. Такий перехід
права власності (користування) на земельну ділянку відбувається виключно
відносно земельної ділянки, яка є об’єктом цивільних правовідносин.
При цьому, нормами чинного законодавства України не передбачено
обмеження права власника на відчуження нерухомого майна (його частки) з
підстав відсутності державної реєстрації земельної ділянки та присвоєного
кадастрового номера земельній ділянці, на якій розташоване таке нерухоме
майно, а також з підстав відсутності реєстрації права власності (користування)
на земельну ділянку.
У таких випадках кадастровий номер та площа земельної ділянки не
можуть вважатися істотними умовами договору відчуження жилого
будинку, будівлі або споруди, оскільки така земельна ділянка не є об’єктом
цивільних прав (земельна ділянка не є сформованою, кадастровий номер їй не
присвоєно, право власності (користування) на неї не зареєстровано, що має
бути підтверджено відповідно до вимог чинного законодавства).
Аналогічна позиція висловлена в судовій практиці, зокрема у постановах
Верховного Суду від 13.04.2016 у справі № 6-253цс16, від 04.02.2019 у справі
№ 463/1696/15-ц, від 24.02.2020 у справі № 707/16/19, постанові Вищого
Господарського суду України від 22.09.2015 у справі № 922/2257/14.
Суди доходять висновку про те, що положення статті 120 ЗК у поєднанні
з нормами статті 125 ЗК та статті 377 ЦК стосуються випадків, коли земельна
ділянка раніше набула ознак об’єкта права власності.
Такий підхід не порушує принцип єдності юридичної долі земельної
ділянки та розташованих на ній жилого будинку, будівлі або споруди.
При цьому необхідно звертати увагу на випадки, коли право власності
(користування) на земельну ділянку виникло відповідно до раніше діючого
законодавства та було зареєстроване лише на паперових носіях і при цьому
кадастровий номер земельній ділянці на той час не присвоювався. У таких
випадках земельна ділянка є об’єктом цивільних прав.
Також зазначаємо, що листи Міністерства юстиції України не є
нормативно-правовими актами, не встановлюють правових норм, а мають лише
інформаційний характер.
Заступник Міністра
з питань державної реєстрації Ольга ОНІЩУК