Трохи вчитався у текст проекту. Це просто жах! Де полілися фахівці?
http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/l ... 6700A.html
Російський http://www.economy.gov.ru/wps/wcm/connect/economy ... frastructuredev/doc20120301_01
Нотатки зауважень до ЗАКОНу УКРАЇНИ Про національну інфраструктуру геопросторових даних
1. Закон повністю змінює відносини у сфері геодезії і картографії. Тому потрібен закон, як наприклад у Росії «Об инфраструктуре пространственных данных, геодезической и картографической деятельности в Российской Федерации»
2. Немає чіткої ієрархії у адміністративній вертикалі. Усі оті «адміністратор», «держатель», «координатор», «виробник», «постачальник» - якась незрозуміла мішанина незрозумілих визначень.
3. Найголовніше – коли мова йде про державну національну систему – ніякої «самоокупаємості». Бо це однозначно – корупція. Держава на то і є державою, щоб фінансувати державні проекти з державного бюджету. Не має бути жодних платних послуг. Уся інформація (окрім, наприклад, спеціальної війскової) повинна бути безоплатною та загальнодоступною.
4. Зовсім обійдено питання відповідальності постачальника (виконавця) за якість інформації.
5. Аморфно написано про координатну систему.
6. О одного боку декларується інтероперабельність, а з іншого не визначається ЄДИНЕ програмне забезпечення. Бо дані з автокаду, діджіталсу та аркгісу НІКОЛИ не будуть між собою інтероперабельними.
7. Протиречиві визначення базового набору просторових даних.
8. Проігноровано авторськи права на створені картографічні твори.
9. Почитайте «ворожий» російський проект….
10. Та зауваження до ньго www.gisa.ru/file/file1852.doc
І це не більше 5% зауважень….
Прошу долучатися до обговорення.
Ребята, не надо лайков.
Лучше возьмите на себя труд выдать дельные и конструктивные замечания по теме.
Мы все понимаем, что это никакой не закон.
Это попытка ДЗА сделать еще одну очередную кормушку под себя.
Фамилии преступников - пожалуйста.
рудик, заяц, карпинский с кучером, тарнопольский. Эти во главе.
И ведь продавят же.....
А мы, как всегда, с языками в дупе молча все прохаваем....
Проект закону “Про Національну інфраструктуру геопросторових даних”
Обговорення проектів законів, рішень і т.д.
Правила форуму
Будьте уважними! Перед створенням теми перечитайте Правила форуму і ще раз перевірте, чи дана тема не існує. Теми, які дублюють інші, видаляються без попередження! Повідомлення, які містять не прихований адрес E-mail, видаляються без попередження!
Будьте уважними! Перед створенням теми перечитайте Правила форуму і ще раз перевірте, чи дана тема не існує. Теми, які дублюють інші, видаляються без попередження! Повідомлення, які містять не прихований адрес E-mail, видаляються без попередження!
Chernov
-
- Admin
- Повідомлень: 1178
- З нами з: 11 травня 2012 18:16
- Репутація: 714
- Область: Харківська
- Місце роботи: Приватні проектні організації
Проект закону Про інфраструктуру просторових даних
-
0
- Цитата
Ця історія триває близько 10 років, і нарешті має шанси завершитись перемогою.
Кабінет Міністрів схвалив проект Закону України “Про Національну інфраструктуру геопросторових даних”.
► Показати
Що це означає юридично: ми впритул наблизились до отримання законодавчого підґрунтя для створення, функціонування і розвитку НІГД та інтеграції в європейський геоінформаційний простір у рамках директиви INSPIRE. Зараз Україна залишається останньою європейською країною, яка продовжує існувати, так би мовити, не в загальноприйнятих цивілізованих координатах.
Що це означає практично: завдяки розбудові НІГД органи державної влади, місцевого самоврядування та представники приватного сектору зможуть спиратись на повну і достовірну базу інформації для прийняття рішень щодо земельних відносин та розвитку територій, буде виключено дублювання робіт та витрат державного бюджету на створення геопросторових даних на різних рівнях, будуть забезпечені інформаційні потреби в сфері будівництва та інженерних вишукувань, екології, навігації, оборони та безпеки держави.
Відповідно до законодавства функції зі створення та забезпечення функціонування НІГД покладено на Держгеокадастр. Відомство ще з 2015 року реалізовує пілотний проект зі створення прототипу НІГД в декількох районах Вінницької області спільно із Японським агентством міжнародного співробітництва JICA. Після прийняття відповідного закону цей прототип може бути розширений на всю територію України.
Що це означає практично: завдяки розбудові НІГД органи державної влади, місцевого самоврядування та представники приватного сектору зможуть спиратись на повну і достовірну базу інформації для прийняття рішень щодо земельних відносин та розвитку територій, буде виключено дублювання робіт та витрат державного бюджету на створення геопросторових даних на різних рівнях, будуть забезпечені інформаційні потреби в сфері будівництва та інженерних вишукувань, екології, навігації, оборони та безпеки держави.
Відповідно до законодавства функції зі створення та забезпечення функціонування НІГД покладено на Держгеокадастр. Відомство ще з 2015 року реалізовує пілотний проект зі створення прототипу НІГД в декількох районах Вінницької області спільно із Японським агентством міжнародного співробітництва JICA. Після прийняття відповідного закону цей прототип може бути розширений на всю територію України.
Текст останньої версії законопроекту - http://land.gov.ua/info/proekt-zakonu-u ... kh-danykh/
Kurilov
- vitas007
- Admin
- Повідомлень: 1497
- З нами з: 15 грудня 2010 16:02
- Репутація: 830
- Область: м.Київ
- Місце роботи: Інше
Проект закону “Про Національну інфраструктуру геопросторових даних”
-
0
- Цитата
Проект Закону України “Про національну інфраструктуру просторових даних” опублікований 17.10.2019 р. на оф. сайті Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства
http://www.me.gov.ua/Documents/Detail?l ... XW55mNoEqk
http://www.me.gov.ua/Documents/Detail?l ... XW55mNoEqk
vitas007
-
- Admin
- Повідомлень: 1178
- З нами з: 11 травня 2012 18:16
- Репутація: 714
- Область: Харківська
- Місце роботи: Приватні проектні організації
Проект закону “Про Національну інфраструктуру геопросторових даних”
-
1
- Цитата
Авторів якого трохи возять фейсом об тейбл на Фейсбуці. До речі, деякі його автори писали проект закону про дерегуляцію землеустрою, тому який для "настоящіх землєустроітєлєй".
! | Повідомлення з: Kurilov |
Шлях форумчанина: 1. Користуйся пошуком, перш ніж щось спитати. 2. Ховай велике під спойлер. 3. Дотримуйся правил, бо кара настигне тебе. |
Kurilov
- vitas007
- Admin
- Повідомлень: 1497
- З нами з: 15 грудня 2010 16:02
- Репутація: 830
- Область: м.Київ
- Місце роботи: Інше
Усім Доброго ранку! Як справи?..Які новини?
-
1
- Цитата

► Показати
FB_IMG_1571508507593.jpg
Проект закону “Про Національну інфраструктуру геопросторових даних”
http://m.kievvlast.com.ua/news/eshhe-od ... goncharuka
Авторы законопроекта попутно поясняют, что в связи с прекращением взимания платы за поиск, просмотр, копирование и распечатки “сведений из Государственного земельного кадастра о координатах поворотных точек границ объектов кадастра и обнародованием этих сведений в открытом доступе поступления в государственный бюджет Украины уменьшатся на 114 тыс. 760 гривен в год (по данным 2018 г)”. Компенсировать эти поступления планируется за счет сокращения штата аппарата Госгеокадастра или его территориальных органов.
Я правильно розумію все?)
У вас недостатньо прав для перегляду приєднаних до цього повідомлення файлів.
vitas007
- vitas007
- Admin
- Повідомлень: 1497
- З нами з: 15 грудня 2010 16:02
- Репутація: 830
- Область: м.Київ
- Місце роботи: Інше
Проект закону “Про Національну інфраструктуру геопросторових даних”
-
4
- Цитата
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webp ... 3511=67268
Розширення.rar прибрати.
Відправлено через 15 днів 7 годин 11 хвилин 53 секунди:
Презентаційні матеріали учасників міжнародної конференції «НІГД: на шляху до інформаційного суспільства», яка відбулася 22 лютого 2018 року
Відправлено через 1 годину 23 хвилини 24 секунди:
Висновок Головного науково-експертного управління 20.11.2019
Розширення.rar прибрати.
Відправлено через 15 днів 7 годин 11 хвилин 53 секунди:
Презентаційні матеріали учасників міжнародної конференції «НІГД: на шляху до інформаційного суспільства», яка відбулася 22 лютого 2018 року
► Показати
Презентація “Проект JICA «Створення Національної інфраструктури геопросторових даних в Україні» (Акіра Нішимура, Керівник проекту JICA)
Презентація «Прототип Національної інфраструктури геопросторових даних в Україні» (Олександр Малюк, директор Департаменту топографо-геодезичної і картографічної діяльності Держгеокадастру)
Презентація «Геопросторова політика та роль EuroGeographics» (Домінік Копшевські, голова Мережі з обміну знаннями з питань політики, EuroGeographics)
Презентація «Діяльність UN-GGIM: Europe з питань управління геопросторовою інформацією» (Томаш Петек, член виконавчого комітету Європейського відділення Групи експертів ООН з глобального управління геопросторовою інформацією (UN-GGIM: Europe)
Презентація «Розвиток Європейських локаційних сервісів» (Сауліус Урбанас, консультант з питань розвитку сервісів, EuroGeographics)
Презентація «Впровадження INSPIRE: як це реалізовано в Польщі?» (Ева Сурма, Головне управління геодезії і картографії Польщі (GUGIK)
Презентація «Впровадження INSPIRE у Федеративній Республіці Німеччина» (Аня Хопфшток, Член Координаційної ради ІПД ФРН, Генеральне агентство з картографії та геодезії)
Презентація «Впровадження НІГД в Словенії» (Томаш Петек, Служба геодезії і картографії Республіки Словенія)
Презентація «Нові інформаційні технології для управління землями у Франції» (Робер Левек, директор Національної федерації товариств земельного устрою та розвитку сільських територій Франції (SAFER)
Презентація «Досвід Норвегії у створенні та використанні НІГД» (Хельге Онсруд, керівник міжнародних сервісів, Картографічна служба Норвегії (Kartverket)
Презентація «Співробітництво та сталість як передумови розвитку ІПД у Швеції» (Петер Васстрьом, керівник Департаменту міжнародних послуг Шведського управління картографії, кадастру та реєстрації земель (Landmatriat)
Презентація «Огляд політики НІГД у Фінляндії» (Пекка Хальме, Директор з питань стратегічного розвитку, Національна земельна служба Фінляндії)
Презентація «Латвійське агентство геопросторової інформації та його роль в Національній інфраструктурі геопросторових даних» (Полковник Мартінс Ліберц, Директор Латвійського агентства геопросторової інформації)
Презентація «НІГД та стандарти геопросторової інформації в Японії» (Джун Сато, Агентство геопросторової інформації Японії (GSI)
Презентація «Розвиток інфраструктури геопросторових даних в Молдові» (Маріа Овдій, директор Департаменту топографії та геодезії Агентства з питань земель та кадастру Молдови)
Презентація «Геоінформаційні дані в державних інформаційних системах державного земельного кадастру» (Марина Літрєєва, директор Департаменту ГІС ДП «Національне кадастрове агентство»)
Презентація «ІПД в Хорватії: від версії 1.0 до версії 2.0» (Томіслав Сіселі, начальник Відділу геопросторової інформації Державної геодезичної адміністрації Хорватії)
Презентація «Стан впровадження ІПД в Румунії» (Константін Ене, керівник Директорату з питань геоінформаційних систем Національного агентства кадастру та реєстрації земель Румунії)
Презентація «Прототип Національної інфраструктури геопросторових даних в Україні» (Олександр Малюк, директор Департаменту топографо-геодезичної і картографічної діяльності Держгеокадастру)
Презентація «Геопросторова політика та роль EuroGeographics» (Домінік Копшевські, голова Мережі з обміну знаннями з питань політики, EuroGeographics)
Презентація «Діяльність UN-GGIM: Europe з питань управління геопросторовою інформацією» (Томаш Петек, член виконавчого комітету Європейського відділення Групи експертів ООН з глобального управління геопросторовою інформацією (UN-GGIM: Europe)
Презентація «Розвиток Європейських локаційних сервісів» (Сауліус Урбанас, консультант з питань розвитку сервісів, EuroGeographics)
Презентація «Впровадження INSPIRE: як це реалізовано в Польщі?» (Ева Сурма, Головне управління геодезії і картографії Польщі (GUGIK)
Презентація «Впровадження INSPIRE у Федеративній Республіці Німеччина» (Аня Хопфшток, Член Координаційної ради ІПД ФРН, Генеральне агентство з картографії та геодезії)
Презентація «Впровадження НІГД в Словенії» (Томаш Петек, Служба геодезії і картографії Республіки Словенія)
Презентація «Нові інформаційні технології для управління землями у Франції» (Робер Левек, директор Національної федерації товариств земельного устрою та розвитку сільських територій Франції (SAFER)
Презентація «Досвід Норвегії у створенні та використанні НІГД» (Хельге Онсруд, керівник міжнародних сервісів, Картографічна служба Норвегії (Kartverket)
Презентація «Співробітництво та сталість як передумови розвитку ІПД у Швеції» (Петер Васстрьом, керівник Департаменту міжнародних послуг Шведського управління картографії, кадастру та реєстрації земель (Landmatriat)
Презентація «Огляд політики НІГД у Фінляндії» (Пекка Хальме, Директор з питань стратегічного розвитку, Національна земельна служба Фінляндії)
Презентація «Латвійське агентство геопросторової інформації та його роль в Національній інфраструктурі геопросторових даних» (Полковник Мартінс Ліберц, Директор Латвійського агентства геопросторової інформації)
Презентація «НІГД та стандарти геопросторової інформації в Японії» (Джун Сато, Агентство геопросторової інформації Японії (GSI)
Презентація «Розвиток інфраструктури геопросторових даних в Молдові» (Маріа Овдій, директор Департаменту топографії та геодезії Агентства з питань земель та кадастру Молдови)
Презентація «Геоінформаційні дані в державних інформаційних системах державного земельного кадастру» (Марина Літрєєва, директор Департаменту ГІС ДП «Національне кадастрове агентство»)
Презентація «ІПД в Хорватії: від версії 1.0 до версії 2.0» (Томіслав Сіселі, начальник Відділу геопросторової інформації Державної геодезичної адміністрації Хорватії)
Презентація «Стан впровадження ІПД в Румунії» (Константін Ене, керівник Директорату з питань геоінформаційних систем Національного агентства кадастру та реєстрації земель Румунії)
Висновок Головного науково-експертного управління 20.11.2019
► Показати
ВИСНОВОК
на проект Закону України «Про національну інфраструктуру
геопросторових даних» (реєстр. № 2370 від 01.11.2019 р.)
Як вказано у преамбулі законопроекту, «цей Закон встановлює загальні правові основи створення, функціонування та розвитку національної інфраструктури геопросторових даних (далі – НІГД), спрямованої на забезпечення ефективного прийняття управлінських рішень органами державної влади та органами місцевого самоврядування, задоволення потреб суспільства в усіх видах географічної інформації, інтегрування в глобальну і європейську інфраструктури геопросторових даних».
Для забезпечення цього у проекті визначаються: загальні поняття, що застосовуються у цій сфері; правовий статус геопросторових даних та метаданих; засади створення, функціонування та розвитку НІГД; повноваження суб’єктів у сфері НІГД тощо. У розділі V «Прикінцеві та перехідні положення» проекту пропонується внести відповідні зміни до Кодексу України про надра, Земельного, Водного, Лісового кодексів України, законів України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», «Про Державний земельний кадастр», «Про природно-заповідний фонд України» тощо.
Головне управління, проаналізувавши проект у межах відведеного часу, вважає за доцільне висловити щодо його змісту наступне.
1. Відповідно до преамбули законопроекту в ньому мають визначатися, зокрема, загальні правові основи «інтегрування в глобальну і європейську інфраструктури геопросторових даних». Проте у подальшому у проекті положення щодо правового регулювання вказаного питання відсутні. У зв’язку з цим пропонуємо внести до проекту відповідні доповнення або виключити з преамбули посилання на таке інтегрування.
2. Окремі положення проекту не узгоджуються між собою. Наприклад, у частині 2 статті 5 встановлюється, що базовими геопросторовими даними є відомості про: 1) координатно-просторову основу геопросторових даних; 2) державний кордон України; 3) адміністративно-територіальні одиниці, в тому числі їх межі, тощо. Водночас згідно з частиною 3 цієї статті склад базових геопросторових даних, зазначених у Додатку до цього Закону, визначається Кабінетом Міністрів України у Порядку ведення національної інфраструктури геопросторових даних, тоді як у вказаному Додатку до закону йдеться про «набори (види) геопросторових даних», а не про базові геопросторові дані.
3. Термінологічний апарат проекту (стаття 1) вимагає доопрацювання. Наприклад, у пункті 5 частини 1 цієї статті «геопросторовий об’єкт» визначається як «об’єкт реального світу та пов’язані з ним відносини, що характеризуються певним місцезнаходженням на Землі і визначені у встановленій системі просторово-часових координат». Проте, на нашу думку, об’єкт реального світу у системі просторово-часових координат характеризують, перш за все, його ознаки (адреса, розташування на місцевості тощо), а не відносини, пов’язані з ним.
Крім цього, із змісту термінів «геопортал» (пункт 5 частини 1 статті 1), під яким розуміється «комплекс програмно-технічних засобів, мережевих сервісів та сервісів геопросторових даних, що забезпечують відображення в Інтернеті і доступ користувачів до геопросторових даних та метаданих для діяльності з ними», та «національний геопортал» (пункт 11 частини 1 статті 1), під яким, в свою чергу, розуміється «основний геопортал національної інфраструктури геопросторових даних, який забезпечує оприлюднення та доступ до геопросторових даних та метаданих», залишається незрозумілим, в чому саме полягає відмінність між ними. Вважаємо також, що у терміні «користувач» (пункт 9 частини 1 статті 1) їх перелік має бути доповнений органами державної влади та місцевого самоврядування.
4. У статті 3 проекту передбачається, що НІГД створюється, функціонує та розвивається на підставі таких принципів як: актуальність, достовірність, повнота, цілісність, точність, обґрунтованість, офіційність геопросторових даних; інтероперабельність та інтегрування геопросторових даних, одержаних з різних джерел; безстроковість та безперервність функціонування НІГД тощо.
Водночас відповідно до абзацу 9 частини 1 статті 11 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» створення і розвиток національної інфраструктури геопросторових даних віднесено до загальнодержавних топографо-геодезичних і картографічних робіт. Це означає, що на порядок створення і розвитку НІГД мають поширюватись визначені у статті 10 вказаного Закону основні вимоги щодо здійснення топографо-геодезичної і картографічної діяльності. Зокрема, йдеться про: додержання вимог стандартів та нормативно-технічної документації; розроблення, впровадження та організація програмного, технологічного і технічного забезпечення ефективного використання цифрових карт і геоінформаційних систем; виконання робіт методами і способами, безпечними для життя і здоров’я людей, стану довкілля та об’єктів, що мають історико-культурну цінність. У зв’язку з цим пропонуємо внести до статті 3 проекту відповідні зміни.
5. Пункт 5 частини 5 статті 5 проекту, в якому передбачено, що «базові геопросторові дані не повинні містити відомості, доступ до яких обмежено відповідно до законодавства», має бути узгоджений з частиною 2 статті 6 Закону України «Про інформацію», згідно з якою «право на інформацію може бути обмежене законом в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку…». Вважаємо, що для цього слово «законодавства» у пункті 5 вказаної частини статті 5 проекту слід замінити на слово «закону».
6. У запропонованій у проекті редакції статті 7 «Створення, функціонування та розвиток національної інфраструктури геопросторових даних» розглядаються лише питання створення, функціонування та розвитку національного та інших геопорталів і не розглядаються відповідні питання щодо інших елементів НІГД. До того ж у визначенні НІГД (пункт 12 частини 1 статті 1 проекту) чітко не визначено, що вказані геопортали є частиною НІГД, що може ускладнити її створення та подальшу діяльність. У зв’язку з цим пропонуємо внести до проекту відповідні зміни.
7. За змістом термінів «виробник геопросторових даних» та «держатель геопросторових даних» (стаття 1 проекту) ними можуть бути органи державної влади, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи. Проте у розділі ІV проекту «Повноваження суб’єктів у сфері національної інфраструктури геопросторових даних» визначаються лише повноваження держателів геопросторових даних (стаття 15) і не визначаються повноваження виробників таких даних і користувачів ними. Варто також вказати, що термін «повноваження» застосовується до органів державної влади та місцевого самоврядування, щодо юридичних та фізичних осіб, то вони мають «права та обов’язки», а не «повноваження». Виходячи з цього, пропонуємо також змінити назву розділу на «Суб’єкти сфери національної інфраструктури геопросторових даних».
Крім цього, до вказаного розділу доцільно було б включити положення про здійснення державного контролю (нагляду) та відповідальність за правопорушення у відповідній сфері, а також про використання НІГД при прийнятті управліньских рішень органами державної влади та органами місцевого самоврядування (що передбачено у преамбулі законопроекту).
8. У статті 12 «Рада з національної інфраструктури геопросторових даних та її повноваження» проекту визначено правовий статус, склад, обов’язки та права Ради з національної інфраструктури геопросторових даних, яка «є колегіальним дорадчим органом при Кабінеті Міністрів України». Звертаємо увагу на те, що вказані положення не узгоджуються з частиною 3 статті 48 Закону України «Про Кабінет Міністрів України», відповідно до якої «завдання, склад та організація роботи консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів визначаються Кабінетом Міністрів України».
Узагальнюючий висновок: за результатами розгляду у першому читанні законопроект може бути прийнятий за основу з подальшим врахуванням висловлених зауважень та пропозицій.
Керівник Головного управління С. А. Тихонюк
Вик.: С.В. Кузнєцова, М.Л. Муравська, А.К. Мусаєва
на проект Закону України «Про національну інфраструктуру
геопросторових даних» (реєстр. № 2370 від 01.11.2019 р.)
Як вказано у преамбулі законопроекту, «цей Закон встановлює загальні правові основи створення, функціонування та розвитку національної інфраструктури геопросторових даних (далі – НІГД), спрямованої на забезпечення ефективного прийняття управлінських рішень органами державної влади та органами місцевого самоврядування, задоволення потреб суспільства в усіх видах географічної інформації, інтегрування в глобальну і європейську інфраструктури геопросторових даних».
Для забезпечення цього у проекті визначаються: загальні поняття, що застосовуються у цій сфері; правовий статус геопросторових даних та метаданих; засади створення, функціонування та розвитку НІГД; повноваження суб’єктів у сфері НІГД тощо. У розділі V «Прикінцеві та перехідні положення» проекту пропонується внести відповідні зміни до Кодексу України про надра, Земельного, Водного, Лісового кодексів України, законів України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», «Про Державний земельний кадастр», «Про природно-заповідний фонд України» тощо.
Головне управління, проаналізувавши проект у межах відведеного часу, вважає за доцільне висловити щодо його змісту наступне.
1. Відповідно до преамбули законопроекту в ньому мають визначатися, зокрема, загальні правові основи «інтегрування в глобальну і європейську інфраструктури геопросторових даних». Проте у подальшому у проекті положення щодо правового регулювання вказаного питання відсутні. У зв’язку з цим пропонуємо внести до проекту відповідні доповнення або виключити з преамбули посилання на таке інтегрування.
2. Окремі положення проекту не узгоджуються між собою. Наприклад, у частині 2 статті 5 встановлюється, що базовими геопросторовими даними є відомості про: 1) координатно-просторову основу геопросторових даних; 2) державний кордон України; 3) адміністративно-територіальні одиниці, в тому числі їх межі, тощо. Водночас згідно з частиною 3 цієї статті склад базових геопросторових даних, зазначених у Додатку до цього Закону, визначається Кабінетом Міністрів України у Порядку ведення національної інфраструктури геопросторових даних, тоді як у вказаному Додатку до закону йдеться про «набори (види) геопросторових даних», а не про базові геопросторові дані.
3. Термінологічний апарат проекту (стаття 1) вимагає доопрацювання. Наприклад, у пункті 5 частини 1 цієї статті «геопросторовий об’єкт» визначається як «об’єкт реального світу та пов’язані з ним відносини, що характеризуються певним місцезнаходженням на Землі і визначені у встановленій системі просторово-часових координат». Проте, на нашу думку, об’єкт реального світу у системі просторово-часових координат характеризують, перш за все, його ознаки (адреса, розташування на місцевості тощо), а не відносини, пов’язані з ним.
Крім цього, із змісту термінів «геопортал» (пункт 5 частини 1 статті 1), під яким розуміється «комплекс програмно-технічних засобів, мережевих сервісів та сервісів геопросторових даних, що забезпечують відображення в Інтернеті і доступ користувачів до геопросторових даних та метаданих для діяльності з ними», та «національний геопортал» (пункт 11 частини 1 статті 1), під яким, в свою чергу, розуміється «основний геопортал національної інфраструктури геопросторових даних, який забезпечує оприлюднення та доступ до геопросторових даних та метаданих», залишається незрозумілим, в чому саме полягає відмінність між ними. Вважаємо також, що у терміні «користувач» (пункт 9 частини 1 статті 1) їх перелік має бути доповнений органами державної влади та місцевого самоврядування.
4. У статті 3 проекту передбачається, що НІГД створюється, функціонує та розвивається на підставі таких принципів як: актуальність, достовірність, повнота, цілісність, точність, обґрунтованість, офіційність геопросторових даних; інтероперабельність та інтегрування геопросторових даних, одержаних з різних джерел; безстроковість та безперервність функціонування НІГД тощо.
Водночас відповідно до абзацу 9 частини 1 статті 11 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» створення і розвиток національної інфраструктури геопросторових даних віднесено до загальнодержавних топографо-геодезичних і картографічних робіт. Це означає, що на порядок створення і розвитку НІГД мають поширюватись визначені у статті 10 вказаного Закону основні вимоги щодо здійснення топографо-геодезичної і картографічної діяльності. Зокрема, йдеться про: додержання вимог стандартів та нормативно-технічної документації; розроблення, впровадження та організація програмного, технологічного і технічного забезпечення ефективного використання цифрових карт і геоінформаційних систем; виконання робіт методами і способами, безпечними для життя і здоров’я людей, стану довкілля та об’єктів, що мають історико-культурну цінність. У зв’язку з цим пропонуємо внести до статті 3 проекту відповідні зміни.
5. Пункт 5 частини 5 статті 5 проекту, в якому передбачено, що «базові геопросторові дані не повинні містити відомості, доступ до яких обмежено відповідно до законодавства», має бути узгоджений з частиною 2 статті 6 Закону України «Про інформацію», згідно з якою «право на інформацію може бути обмежене законом в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку…». Вважаємо, що для цього слово «законодавства» у пункті 5 вказаної частини статті 5 проекту слід замінити на слово «закону».
6. У запропонованій у проекті редакції статті 7 «Створення, функціонування та розвиток національної інфраструктури геопросторових даних» розглядаються лише питання створення, функціонування та розвитку національного та інших геопорталів і не розглядаються відповідні питання щодо інших елементів НІГД. До того ж у визначенні НІГД (пункт 12 частини 1 статті 1 проекту) чітко не визначено, що вказані геопортали є частиною НІГД, що може ускладнити її створення та подальшу діяльність. У зв’язку з цим пропонуємо внести до проекту відповідні зміни.
7. За змістом термінів «виробник геопросторових даних» та «держатель геопросторових даних» (стаття 1 проекту) ними можуть бути органи державної влади, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи. Проте у розділі ІV проекту «Повноваження суб’єктів у сфері національної інфраструктури геопросторових даних» визначаються лише повноваження держателів геопросторових даних (стаття 15) і не визначаються повноваження виробників таких даних і користувачів ними. Варто також вказати, що термін «повноваження» застосовується до органів державної влади та місцевого самоврядування, щодо юридичних та фізичних осіб, то вони мають «права та обов’язки», а не «повноваження». Виходячи з цього, пропонуємо також змінити назву розділу на «Суб’єкти сфери національної інфраструктури геопросторових даних».
Крім цього, до вказаного розділу доцільно було б включити положення про здійснення державного контролю (нагляду) та відповідальність за правопорушення у відповідній сфері, а також про використання НІГД при прийнятті управліньских рішень органами державної влади та органами місцевого самоврядування (що передбачено у преамбулі законопроекту).
8. У статті 12 «Рада з національної інфраструктури геопросторових даних та її повноваження» проекту визначено правовий статус, склад, обов’язки та права Ради з національної інфраструктури геопросторових даних, яка «є колегіальним дорадчим органом при Кабінеті Міністрів України». Звертаємо увагу на те, що вказані положення не узгоджуються з частиною 3 статті 48 Закону України «Про Кабінет Міністрів України», відповідно до якої «завдання, склад та організація роботи консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів визначаються Кабінетом Міністрів України».
Узагальнюючий висновок: за результатами розгляду у першому читанні законопроект може бути прийнятий за основу з подальшим врахуванням висловлених зауважень та пропозицій.
Керівник Головного управління С. А. Тихонюк
Вик.: С.В. Кузнєцова, М.Л. Муравська, А.К. Мусаєва
У вас недостатньо прав для перегляду приєднаних до цього повідомлення файлів.
vitas007
-
- Спец
- Повідомлень: 616
- З нами з: 29 жовтня 2007 21:35
- Репутація: 329
- Область: Запорізька
- Місце роботи: Юридичні послуги
Проект закону “Про Національну інфраструктуру геопросторових даних”
-
1
- Цитата
Законопроект №2370 "Проект Закону про національну інфраструктуру геопросторових даних" прийнято у першому читанні. Однак його зміст принаймні в кількох статтях не узгоджено з іншим, прийнятим у другому читанні сьогодні ж, законопроектом №0858 "Проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України та деяких інших законодавчих актів щодо протидії рейдерству".
MAFIA
- vitas007
- Admin
- Повідомлень: 1497
- З нами з: 15 грудня 2010 16:02
- Репутація: 830
- Область: м.Київ
- Місце роботи: Інше
Проект закону “Про Національну інфраструктуру геопросторових даних”
-
1
- Цитата
Законом, зокрема, встановлено, що:
vitas007
-
- Admin
- Повідомлень: 1178
- З нами з: 11 травня 2012 18:16
- Репутація: 714
- Область: Харківська
- Місце роботи: Приватні проектні організації
Проект закону “Про Національну інфраструктуру геопросторових даних”
-
0
- Цитата
Проект закону про національну інфраструктуру геопросторових даних збираються розглянути на найближчому позачерговому засіданні ВРУ в понеділок.
З. І. Я хз, чому Железняк називає його "земельні кадастри".
З. І. Я хз, чому Железняк називає його "земельні кадастри".
► Показати
Kurilov