В нас був подібний випадок, зробив технічку, присвоїли кадастровий номер , на аукціоні продали приміщення, нотаріус зробив договір купівлі продажу, а зараз оформляють в оренду ділянку.Vitals писав:для того щоб продати приміщення
Право постійного користування
Правила форуму
Будьте уважними! Перед створенням теми перечитайте Правила форуму і ще раз перевірте, чи дана тема не існує. Теми, які дублюють інші, видаляються без попередження! Повідомлення, які містять не прихований адрес E-mail, видаляються без попередження!
Будьте уважними! Перед створенням теми перечитайте Правила форуму і ще раз перевірте, чи дана тема не існує. Теми, які дублюють інші, видаляються без попередження! Повідомлення, які містять не прихований адрес E-mail, видаляються без попередження!
- Сергiй64
- Спец
- Повідомлень: 922
- З нами з: 21 червня 2009 19:55
- Репутація: 67
- Область: Вінницька
- Місце роботи: Приватні проектні організації
Re: Право постійного користування
- malecha
- Спец
- Повідомлень: 744
- З нами з: 22 квітня 2007 16:51
- Репутація: 35
- Область: Тернопільська
- Місце роботи: Приватні проектні організації
- Контактна інформація:
Re: Право постійного користування
І справді, на теренах нашої області є такі випадки, що не вистоїли в суді рішення при припинення ПК, і є непоодинокі випадки, коли судове рішення визнає сьогодні право постійного користування за правонаступником, що за сьогоднішнім законодавством не має права на постійне користування, але в 90-ті роки мали.SBB писав: Правовстановчий документ у підприємства на руках, право воно набуло тоді, коли законодавство передбачало перебування земельних ділянок на праві постійного користування у недержавних підприємств. Норми ЗК щодо обов+язковості переоформлення права постійного користування на право оренди визнані неконституційними. Доказ правонаступництва - статут. Так що жодних правових підстав вимагати переоформлення немає (крім того, якщо чесно, я щось не вірю, що рішення ради чи МДА про припинення права постійного користування з вказаної підстави, вистоїть у суді).
Але, на жаль, місцевими чинновниками та представниками обласного управління в рамках "круглого столу" так і недостягнуто згоди, яким же чином тій незначній кількості бажаючих переоформляти їхні права.
- werewolf
- Спец
- Повідомлень: 913
- З нами з: 22 січня 2008 17:46
- Репутація: 5
- Область: Запорізька
- Місце роботи: Інше
Re: Право постійного користування
У мене питання:
Чи є Підстави припинення права користування земельною ділянкою (ст. 141 ЗКУ) самодостатніми для припинення права постійного користування? Чи обовязково повинен хтось, наприклад суд, прийняти рішення, щоб припинити право на підстваві якогось пункту ст 141?
Чи є Підстави припинення права користування земельною ділянкою (ст. 141 ЗКУ) самодостатніми для припинення права постійного користування? Чи обовязково повинен хтось, наприклад суд, прийняти рішення, щоб припинити право на підстваві якогось пункту ст 141?
Re: Право постійного користування
До кожного з пунктів цієї статті свій порядок припинення.werewolf писав:У мене питання:
Чи є Підстави припинення права користування земельною ділянкою (ст. 141 ЗКУ) самодостатніми для припинення права постійного користування? Чи обовязково повинен хтось, наприклад суд, прийняти рішення, щоб припинити право на підстваві якогось пункту ст 141?
Re: Право постійного користування
Мабуть потрібне рішення суду.werewolf писав:У мене питання:
Чи є Підстави припинення права користування земельною ділянкою (ст. 141 ЗКУ) самодостатніми для припинення права постійного користування? Чи обовязково повинен хтось, наприклад суд, прийняти рішення, щоб припинити право на підстваві якогось пункту ст 141?
За аналогією - Міністерство юстиції України готує зміни до Земельного кодексу України. Наприклад, у статті 9 ЗКУ (Повноваження Київської і Севастопольської міських рад у галузі земельних відносин) в частині прийняття ними рішень щодо обмеження, тимчасової заборони (зупинення) чи припинення використання земельної ділянки громадянами та юридичними особами в разі порушення ними вимог земельного законодавства (пункт ї) ст. 9 ЗКУ) пропонується викласти у такій редакції: звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді тимчасової заборони чи припинення використання земельної ділянки громадянами та юридичними особами в разі порушення ними вимог земельного законодавства.
- Volodar
- Спец
- Повідомлень: 1795
- З нами з: 17 квітня 2008 12:41
- Репутація: 53
- Область: Житомирська
- Місце роботи: Інше
Re: Право постійного користування
Чому? Ст. 144 ЗКУ чітко визначає процедуру припинення постійного користування земельними ділянками, які використовуються з порушенням земельного законодавства: 1) інпектор - протокол, стягнення; 2) інспектор - клопотання в раду; 3) рішення ради про припинення.dzi писав:Мабуть потрібне рішення суду.
Мені чомусь здалося, що такі зміни будуть потрібні, якщо інспектор ніяк не діє, і тоді в міської ради буде додатковий спосіб впливати на порушника.dzi писав:За аналогією - Міністерство юстиції України готує зміни
Re: Право постійного користування
І на цьому все. Як фактично виконати рішення ради, якщо порушник продовжує її використовувати, має на ній майно?Volodar писав:Чому? Ст. 144 ЗКУ чітко визначає процедуру припинення постійного користування земельними ділянками, які використовуються з порушенням земельного законодавства: 1) інпектор - протокол, стягнення; 2) інспектор - клопотання в раду; 3) рішення ради про припинення.
У інспектора є вичерпний перелік повноважень (виявлення та вжиття заходів для припинення порушення, максимум - направлення матеріалів у прокуратуру). Реально звільнити земельну ділянку, яка використовується з порушенням земельного законодавства, можливо лише за рішенням суду, нехай цим займаються судові виконавці.Volodar писав:Мені чомусь здалося, що такі зміни будуть потрібні, якщо інспектор ніяк не діє, і тоді в міської ради буде додатковий спосіб впливати на порушника.
- Volodar
- Спец
- Повідомлень: 1795
- З нами з: 17 квітня 2008 12:41
- Репутація: 53
- Область: Житомирська
- Місце роботи: Інше
Re: Право постійного користування
Тут мають спрацювати вже інші механізми: наприклад, самовільне зайняття земельної ділянки, а там вже інша відповідальність.dzi писав:Як фактично виконати рішення ради, якщо порушник продовжує її використовувати,
Але тут є ст. 143 ЗКУ яка передбачає і такі випадки.dzi писав:Реально звільнити земельну ділянку, яка використовується з порушенням земельного законодавства, можливо лише за рішенням суду,
Просто:
В запитанні згадується ст. 141 ЗКУ а там багато різних випадків 5+5=?werewolf писав:Чи обовязково повинен хтось, наприклад суд, прийняти рішення, щоб припинити право на підстваві якогось пункту ст 141?
- werewolf
- Спец
- Повідомлень: 913
- З нами з: 22 січня 2008 17:46
- Репутація: 5
- Область: Запорізька
- Місце роботи: Інше
Re: Право постійного користування
Мене цікавить пункт е) набуття іншою особою права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, які розташовані на земельній ділянці.Volodar писав:В запитанні згадується ст. 141 ЗКУ а там багато різних випадків 5+5=?
- Volodar
- Спец
- Повідомлень: 1795
- З нами з: 17 квітня 2008 12:41
- Репутація: 53
- Область: Житомирська
- Місце роботи: Інше
Re: Право постійного користування
werewolf писав:Чи є Підстави припинення права користування земельною ділянкою (ст. 141 ЗКУ) самодостатніми для припинення права постійного користування? Чи обовязково повинен хтось, наприклад суд, прийняти рішення, щоб припинити право на підстваві якогось пункту ст 141?
На мою думку цей пункт прямо повязаний з ст. 120 ЗКУ. Ні про який суд тут мови не може бути: див. ч. 1, ч.5 ст. 120 ЗКУwerewolf писав:Мене цікавить пункт е) набуття іншою особою права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, які розташовані на земельній ділянці.
-
- Спец
- Повідомлень: 75
- З нами з: 16 липня 2012 16:04
- Репутація: 0
- Область: Житомирська
- Місце роботи: Приватні проектні організації
Відведення в постійне користування землі
Як оформити постійне користування на земельну ділянку на якій розміщено двоповерхову будівлю (перший поверх - власник одна держа
вна організація, другий поверх власник - інша державна організація)

Дочекайтесь нового року з набранням чинностіanuna.85 писав:Як оформити постійне користування на земельну ділянку на якій розміщено двоповерхову будівлю (перший поверх - власник одна держа вна організація, другий поверх власник - інша державна організація)
ЗУ Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності
http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/5245-17
у ЗКУ в "Стаття 86. Спільна власність на земельну ділянку" вносяться зміни, а саме
частину другу викласти в такій редакції:
"2. Суб’єктами права спільної власності на земельну ділянку можуть бути громадяни та юридичні особи, а також держава, територіальні громади";
- Volodar
- Спец
- Повідомлень: 1795
- З нами з: 17 квітня 2008 12:41
- Репутація: 53
- Область: Житомирська
- Місце роботи: Інше
Запитання як-ніби про користування,а не про власність. 5+5=? І "єжу понятно", що землі будуть державної власності ...Alexxp писав:"2. Суб’єктами права спільної власності на земельну ділянку можуть бути громадяни та юридичні особи, а також держава, територіальні громади";
Дійсно форма державного акту на право постійного користування не передбачає спільного користування двома державними організаціями, хоча в Цивільному кодексі з цього приводу ніяких обмежень не має. Да і на мою думку, через свій "високий" інтелектуальний рівень, такий державний акт на право постійного користування (в якому буде вказано два користувача) відділ держкомзему і ДЗК не зареєструє. Мабуть через те, що їх знання закінчуються в окремих позитивних випадках лише на Земельному кодексі.anuna.85 писав:Як оформити постійне користування на земельну ділянку на якій розміщено двоповерхову будівлю (перший поверх - власник одна держа вна організація, другий поверх власник - інша державна організація)
Тому тут погоджуся з попереднім постом, лише в частині "дочекайтеся 1 січня", бо з цього часу вступають в дію зміни до ЗКУ, внесені ЗУ "Про ДЗК", про відміну державних актів. А зі сторони Мінюста, якому передаються повноваженя реєстрації прав на землю, проблем не повинно бути (ну я надіюсь)
Я веду мову ось про цеVolodar писав:Дійсно форма державного акту на право постійного користування не передбачає спільного користування двома державними організаціями, хоча в Цивільному кодексі з цього приводу ніяких обмежень не має. Да і на мою думку, через свій "високий" інтелектуальний рівень, такий державний акт на право постійного користування (в якому буде вказано два користувача) відділ держкомзему і ДЗК не зареєструє. Мабуть через те, що їх знання закінчуються в окремих позитивних випадках лише на Земельному кодексі.
Тому тут погоджуся з попереднім постом, лише в частині "дочекайтеся 1 січня", бо з цього часу вступають в дію зміни до ЗКУ, внесені ЗУ "Про ДЗК", про відміну державних актів. А зі сторони Мінюста, якому передаються повноваженя реєстрації прав на землю, проблем не повинно бути (ну я надіюсь)
http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/5245-17
2. До земель державної власності, які не можуть передаватися у комунальну власність, належать земельні ділянки, що використовуються Чорноморським флотом Російської Федерації на території України на підставі міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об’єкти нерухомого майна державної власності, а також земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні органів державної влади, державних підприємств, установ, організацій, крім випадків передачі таких об’єктів у комунальну власність.
..
12. Кабінету Міністрів України:
протягом шести місяців з дня опублікування цього Закону привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
протягом року з дня опублікування цього Закону:
забезпечити оформлення органами державної влади, державними підприємствами, установами, організаціями права постійного користування земельними ділянками, які використовують земельні ділянки державної власності без документів, що посвідчують право користування ними;
забезпечити визначення будівель, споруд, інших об’єктів нерухомого майна державної власності, право власності на які не зареєстровано, та забезпечити здійснення державної реєстрації такого права.
13. Органам місцевого самоврядування протягом року з дня опублікування цього Закону:
забезпечити оформлення комунальними підприємствами, установами, організаціями права постійного користування земельними ділянками, які використовують земельні ділянки комунальної власності без документів, що посвідчують право користування ними;
забезпечити визначення будівель, споруд, інших об’єктів нерухомого майна комунальної власності, право власності на які не зареєстровано, та забезпечити здійснення державної реєстрації такого права.
- Volodar
- Спец
- Повідомлень: 1795
- З нами з: 17 квітня 2008 12:41
- Репутація: 53
- Область: Житомирська
- Місце роботи: Інше
Це повиноно було бути зроблено ще в 90-х (див. Декрет про Земельну реформу).Такі вказівки час від часу завжди були, а ось їх виконання бажає кращого...Alexxp писав:Я веду мову ось про це...
12. Кабінету Міністрів України:
протягом шести місяців з дня опублікування цього Закону привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
протягом року з дня опублікування цього Закону:
забезпечити оформлення органами державної влади, державними підприємствами, установами, організаціями права постійного користування земельними ділянками, які використовують земельні ділянки державної власності без документів, що посвідчують право користування ними;
забезпечити визначення будівель, споруд, інших об’єктів нерухомого майна державної власності, право власності на які не зареєстровано, та забезпечити здійснення державної реєстрації такого права.
І як це вирішить проблему небажання Держкомзему і ДЗК здійснювати реєстрацію державних актів на право постійного користування з двома користувачами?
-
- Повідомлень: 2
- З нами з: 25 березня 2012 16:33
- Репутація: 0
- Область: Миколаївська
Доброго часу!
Можливо хто стикався з таким питанням - Земельна ділянка знаходиться на праві постійного користування (двома ділянками по 25 та 5га, всього 30га), ..... в процесі виготовлення проекту землеустрою з метою приватизації для ведення ф/г виявляється що перша ділянка (25га) після заміру становить саме 30га (тобто стільки скільки всього по акту). Особи які оформляли ділянки будучи введеними в оману пишуть заяву про те що вони згодні отримати паї в розміру меншому за середній по раді та відповідно отримують розпайовані 30га (25га по акту на право постійоного користування) першої ділянки.
От і виникає питання, який статус після розпаювання має друга ділянка (5га)?
Мої варіанти:
1.Переходить в державну власність (гадаю повинно бути розпорядження РДА, яке винесено на підставі заяви землекористувача);
2.Залишається в постійному користуванні (проте як бути з підтверджуючим цей факт документом?).
Дякую.
Додано через 4 хвилини 27 секунд:
Вибачаюсь перед модераторами за складання окремої теми та поставлення питання у відкритій темі (одне й те саме питання), не знаю як виправити.
Просто відразу не зорентувався.
Можливо хто стикався з таким питанням - Земельна ділянка знаходиться на праві постійного користування (двома ділянками по 25 та 5га, всього 30га), ..... в процесі виготовлення проекту землеустрою з метою приватизації для ведення ф/г виявляється що перша ділянка (25га) після заміру становить саме 30га (тобто стільки скільки всього по акту). Особи які оформляли ділянки будучи введеними в оману пишуть заяву про те що вони згодні отримати паї в розміру меншому за середній по раді та відповідно отримують розпайовані 30га (25га по акту на право постійоного користування) першої ділянки.
От і виникає питання, який статус після розпаювання має друга ділянка (5га)?
Мої варіанти:
1.Переходить в державну власність (гадаю повинно бути розпорядження РДА, яке винесено на підставі заяви землекористувача);
2.Залишається в постійному користуванні (проте як бути з підтверджуючим цей факт документом?).
Дякую.
Додано через 4 хвилини 27 секунд:
Вибачаюсь перед модераторами за складання окремої теми та поставлення питання у відкритій темі (одне й те саме питання), не знаю як виправити.
Просто відразу не зорентувався.
-
- Повідомлень: 2
- З нами з: 25 березня 2012 16:33
- Репутація: 0
- Область: Миколаївська
Дякую за відповідь.
Проте, ЗК конкретно передбачено перелік підстав за наявності яких припиняється право користування, вказаний мною випадок не підпадає ні під яку підставу, хібащо якби була заява землекористувача, а її нема. Я більше схиляюсь до думки що земельна ділянка повинна бути запропонована для взяття в оренду землекористувачем, та лише за його відмови переходить до земель запасу. Хто ще щось може сказати?
Проте, ЗК конкретно передбачено перелік підстав за наявності яких припиняється право користування, вказаний мною випадок не підпадає ні під яку підставу, хібащо якби була заява землекористувача, а її нема. Я більше схиляюсь до думки що земельна ділянка повинна бути запропонована для взяття в оренду землекористувачем, та лише за його відмови переходить до земель запасу. Хто ще щось може сказати?
- Volodar
- Спец
- Повідомлень: 1795
- З нами з: 17 квітня 2008 12:41
- Репутація: 53
- Область: Житомирська
- Місце роботи: Інше
Rikoderiko писав:Я більше схиляюсь до думки що земельна ділянка повинна бути запропонована для взяття в оренду землекористувачем, та лише за його відмови переходить до земель запасу. Хто ще щось може сказати?
Це всього-на-всього означає самозахват земельної ділянки площею 5 га, яка по-доброму повинна бути повернена до земель запасу...Rikoderiko писав:в процесі виготовлення проекту землеустрою з метою приватизації для ведення ф/г виявляється що перша ділянка (25га) після заміру становить саме 30га
відведення в постійне користування для релігійної організації
Релігійна організація згадно ст.92 ЗКУ просить міську раду надати в постійне користування земельну ділянку для будівництва культової споруди, на якій розташоване незавершене будівництво (будівля) колишнього заводу, яка в свою чергу не пройшла державної реєстрації, тобто нікому не належить. З міської ради було отримано відповідь, що дана земельна ділянка разом з об`єктом незавершеного будівництва належить до земель державної власності, ЯКІ ЗГІДНО ЧИННОГО ЗАКОНОДАВСТВА ПІДЛЯГАЮТЬ ПРОДАЖУ НА ВІДКРИТИХ АУКЦІОНАХ.. Виходячи з вищевикладеного виникає питання:
1. Чи є дана відповідь законною відмовою у передачі земельної ділянки у постійне користування?
2. На які правовстановлюючі документи можна звернути увагу, що перевірити їхню відповідь стосовно відкритих аукціонів?
3. Як обгрунтувати ст.92 ЗКУ, щоб на повторну заяву до міської ради не було вищезгаданої відповіді?
Буду дуже вдячний за змістовні відповіді.
1. Чи є дана відповідь законною відмовою у передачі земельної ділянки у постійне користування?
2. На які правовстановлюючі документи можна звернути увагу, що перевірити їхню відповідь стосовно відкритих аукціонів?
3. Як обгрунтувати ст.92 ЗКУ, щоб на повторну заяву до міської ради не було вищезгаданої відповіді?
Буду дуже вдячний за змістовні відповіді.
Залишається лише прикласти право власності на незавершене будівництво. Далі - без проблем.GENYA писав:Релігійна організація згадно ст.92 ЗКУ просить міську раду надати в постійне користування земельну ділянку для будівництва культової споруди, на якій розташоване незавершене будівництво (будівля) колишнього заводу
Інакше (без права власності) це - просто рейдерство, або м'яко кажучи - самозахват.
Цікаво, а яка релігія такі дії допускає?
- Solpadeine
- Спец
- Повідомлень: 1102
- З нами з: 29 листопада 2011 19:22
- Репутація: 0
- Область: Дніпропетровська
- Місце роботи: Інше
- Контактна інформація:
проблема в тому, що якщо право власності на релігійну організацію не було зареєстровано в БТІ до нового року, то зараз для реєстрації об'єкта незавершеного будівництва знову-ж таки потрібен документ, що посвідчує право на земельну ділянку... facepalmzemkov писав:Залишається лише прикласти право власності на незавершене будівництво. Далі - без проблем.